opłcalność oczywiście zależy od przebiegu i paliwożerności naszego potfoorka, wiadomo im więcej pali i im większe przebiegi robimy tym instalacja się zwraca szybciej, a im lepiej dobierzemy instalacje pod nasz silnik tym bardziej jesteśmy zadowoleni,
jak już rozmawiamy na temat instalacji w naszych autach, przed założeniem instalacji silnik należy doprowadzić do stanu "jak z fabryki", nowe kable, nowe świece filtry i takie tam, wszystkie podciśnienia mają być na miejscu i najlepiej nowe wężyki, elektryka ma chodzić aż miło, ogólnie silnik ma być cacy, jeśli chcesz przyoszczędzic na kablach to nie zakładaj LPG, tylko się uwkooorwiasz a i przy tym mechanika (nie mówie o zakładaczach którzy nie mają pojęcia co robią, tylko o gościach którzy rzeczywiście znają się na mechanice i wpłysie tego co robią na silnik)
kilka rzeczy na temat LPG:
-auto ma jeździć tak samo na benie jak i na LPG, spadek kilku koni nie jest odczuwalny w takich samochodach,
- auto ma się nagrzewać i chłodzić jak przed założeniem instalacji (podgrzewanie reduktora delikatnie może w zimie spowolnić nagrzewanie nagrzewnicy i małego obiegu, ale nie powinno być to zauważalne dla zwykłego śmiertelnika)
- silnik nie może drżeć (bardziej niż na benie) ani przerywać, wszystkie
kontrolki mają działać prawidłowo,
wszystkie strzały z wydechu i tym podobne nie mają prawa istnieć,
-każdy rodzaj silnika ma dedykowaną (lepszą lub gorszą) instalacje, nie warto (w zasadzie nie wolno) do wielopunktowego wtrysku ze zmiennymi fazami rozrządu pakować instalki 2 generacji tak samo jak do pojazdów z kolektorami z tworzyw sztucznych, ale do każdego silnika można pokusić się o dobrą sekwencje
![Wink ;)]()
czyli do bardziej zaawansowanego silnika nie wkładamy instalacji starszej a do starszego silnika spokojnie możemy założyć nawet najlepszą instalacje gazową
![Wink ;)]()
- powinno się odpalać auto na beznynie, i niech chwile przynajmniej pojeździ, nie będzie problemów z wtryskami
-instalacje dobrze jest sprawdzić i wyregulować ze 2 razy w roku (przed latem i przed zimą)
-do LPG nie używamy byle jakich kabli, czy byle jakich świec tanie zamienniki zwykle bardzo szybko padają, a na LPG jest to szybciej odczuwalne
niby rzeczy o których wszyscy wiemy ale często zapominamy
![Wink ;)]()
a co do ostatniej rzeczy trzeba popatrzeć czy butli nie jesteś w stanie schować pod podłogę auta
![Wink :wink:]()