Przesiadka z diesla na benzynę

07 Lut 2019, 13:18

Siemka słuchajcie mam pytanko w kwietniu zmieniam moje pierwsze auto na drugie. Mianowicie aktualnie jeżdżę fordem mondeo mk3 2.0tddi 115km i od razu powiem że demon prędkości to to nie jest.... i stąd pytanie czy w audi a4 b7 1.8t 163 konie (na razie w serii) będzie czuć różnicę ? Chce żeby to auto trochę lepiej się zbierało ,żeby dawało nieco więcej frajdy z jazdy niż lekko przymulony diesel :) I odpowiadając na komentarze które się pojawią ( tak wiem ze po czipie daje więcej radochy ale na razie będe latał w serio dopóki nie nazbieram sobie na jakiś fajny czip w dobrym warsztacie) więc interesuje mnie seria :)
kubacz00
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 07 10 2000
Auto: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0tddi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

07 Lut 2019, 13:33

Tak, będzie całkiem spora różnica. To jest 50km i na pewno to odczujesz.
Natomiast z chipem drożej wcale nie znaczy lepiej, bo są lokalni tunerzy, którzy zrobią bardzo dobrze za 500-1000 zł.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

07 Lut 2019, 13:59

Nie porównujcie aut mocą, lepsze porównanie to moment obrotowy i jego przebieg. 2.0 TDDI ma 280Nm przy 1900obr, 1.8T 163KM ma 225Nm od 1950 do 4700obr. Tyle jeśli chodzi o dane na papierze. Przede wszystkim szeroki zakres max. momentu w Audi będzie robił robotę.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

07 Lut 2019, 14:14

Wiesz co mi sie wydaje że benzyny bez turbo robią te mondeo w 2.0tddi ja na 1 dojde max do 40km/h :x
kubacz00
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 07 10 2000
Auto: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0tddi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

07 Lut 2019, 14:19

No będą robić bo w przyspieszeniu ważny jest zarówno moment, jak i moc. Nawet czasie przyspieszenia do setki jest 2,5s różnicy na korzyść audi, a to bardzo dużo. Fakt diesel ma wyższy moment dostępny wcześniej, ale przy 4k rpm cała moc się skończy. W turbobenzynie użyteczne obroty są w zasadzie od 3 do 6tys conajmniej.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

07 Lut 2019, 15:01

A ja powiem tak, wszystko zależy czego się oczekuje.
Audi A4 będzie środkiem i górą lepiej jechać, natomiast do 70 km/h nie będzie sporej różnicy między tymi autami.
Miałem styczność z Audi TT 1,8T 180 i Golfem VII 1,2 tsi 110 koni, te auta różni wszystko ale pomimo że to tsi ma tylko 110 koni sprawiał wrażenie dynamiczniejszego bo dużo szybciej osiąga max moment.
A tym się jeździ a nie mocą która jest przy 6 tys obrotów.
Więc skuteczniej przyspiesza Mondeo, szczególnie tak poniżej setki.
Natomiast Audi będzie lepiej powyżej setki jechać i lepiej "trzymać" tę moc.
Po prostu 1,8T bez softu ma dobry środek i górę, ale dołu nie ma wcale.
a diesle + takie silniczki typu tsi wygrywają dołem, dlatego pewnie producenci te ecoboosty czy tsi takie mocne z dołu porobili, o charakterystyce diesla żeby się przyjemniej jeździło.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lut 2019, 16:16

Pionek napisał(a):Więc skuteczniej przyspiesza Mondeo, szczególnie tak poniżej setki.

Naprawdę?
Popatrz sobie na czasy przyspieszeń do tej setki?
Mylisz chyba przyspieszenie z elastycznością i piszesz o czymś o czym nie masz za wielkiego pojęcia. 1.9tdi 90km przyspieszeniem do setki też wygra np z civiciem 1.8 140 km?
Fakt, przyspieszając powiedzmy z 80 km/h na piątce mondeo wygra, ale nikt nie broni wrzucić w audi trójki i mieć te 3,5 tys rpm. Wtedy mondeo niezależnie od biegu będzie wdychać smród spalin, gdyż te auta za bardzo róźnią się mocą.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

07 Lut 2019, 17:01

Ale co Cię setka obchodzi? to jest parametr taki sam jak stopień sprężania to też będziesz porównywać?
Codziennie sprawdzasz czas do setki?

I fakt można bieg zredukować ale często nie ma na to czasu, poza tym np w mieście zmiana pasa, w tych sytuacjach Mondeo wygra a co komu po tym że przy 6 tys ma więcej koni? Wykorzystujesz to?
Byś musiał dzień w dzień ciągnąc pod czerwone pole.
I nie porównuj setki bo to jest tylko parametr który tutaj nie ma znaczenia, chyba że mówimy o dragach z BMW po nocach w weekendy, to jak najbardziej.
Chodzi o użyteczny zakres obrotów, użyteczny zakres obrotów to nie jest 4-6 tys tylko 2-4 a tutaj Mondeo i tak będzie lepsze.
Po prostu od razu odjeżdża bo jeździsz momentem a nie mocą
Taki Civic o którym wspomniałeś ma więcej mocy przez bardzo krótki zakres obrotu i jak nie ma 4 tys na blacie to go Up! z turbiną objedzie 90 koni.

Ja śmiem twierdzić że taka wudmuszka 1,2 tsi 110 koni w codziennej miejskiej jeździe do 70 km/h pojedzie lepiej niż 1,8T
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lut 2019, 17:42

O przyspieszeniu do setki sam napisales. Ja tylko Cie zacytowalem, wiec sam sobie zaprzeczasz raz piszac tak a raz inaczej. Mylisz pojecia, tak samo jak uzyteczny zakres obrotow w benzynie i w dieslu.
Nikt nie jezdzi benzyna majac 2k rpm chyba ze jest masochista. Jezdzac w przedziale 3-4tys turbobenzyna bedzie lepiej przyspieszac od 50km slabszego diesla. Co innego jakby ten diesel byl o takiej samem mocy co pb i mial ze 100nm wiecej. Tu roznica pomiedzy tymi silnikami w nm jest za mala, a w mocy za duza.
Jak nie dowierzasz to sobie zobacz przebieg mocy i momentu w stockowym 1.8t:
http://gregor10.pl/a4-b6-1-8t-bfb-163km ... m-stage-2/
Przy 3600rpm (chyba uzyteczny zakres obrotow w benzynie i najczesciej uzywany) jest ponad 130 km i 250 nm. Wiec jak ten diesel z mondeo moze byc szybszy?
Ostatnio edytowany przez duzy90 07 Lut 2019, 18:00, edytowano w sumie 2 razy
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

07 Lut 2019, 17:51

Ja bym to ujął tak:
w mieście najbardziej liczy się parametr przyspieszenia 0-60km/h i większość małych aut ma bardzo dobre wyniki w takim przyspieszeniu (zwłaszcza takie małe turbopierdziawki jak 1.0 TSI, Ecoboost)
w trasie parametr 60-100 i 80-120, bo przy takich prędkościach najczęściej wyprzedzamy.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

07 Lut 2019, 18:18

W trasie wyprzedzasz z 60 km/h?
Po jakich trasach Ty jezdzisz? Moze polnych drogach?
Bo tiry po krajowkach jezdza ok 90 km/h, busy podobnie, a czasami szybciej.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

07 Lut 2019, 18:45

Duży90, to ja mam do Ciebie pytanie to w turbo-benzynach nie używa się 4 i 5 biegu? bo jak można mieć na co dzień 3600 obrotów? czyli ponad 50% skali obrotomierza przy dojściu do czerwonego pola?
Kto tak jeździ? bo ja takiej osoby nie znam, 3600 to masz jak szykujesz się do wyprzedzenia autobusu na drodze wojewódzkiej a nie na co dzień.
I wtedy redukujesz, ale przy 2500 np już 130 koni ani 255 Nm nie będzie i tu jest problem a np pojedzie Ci skuter i musisz bez redukcji szybko wyprzedzić bo z przeciwka jedzie jakieś BMW 3 litrowe i co zrobisz? zwolnisz i zredukujesz?
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lut 2019, 19:56

No ja np jezdze po miescie zmieniajac biegi przy 3500, w zasadzie kazdy z moich znajomych w benzynie tak jezdzi. Chyba jakis dziad lub idiota jedzie benzyna zmieniajac biegi przy 2500, to glupiego trzeba.
W b7 1.8t jaki kiedys mialem bylo na 5tce 3000 rpm przy 100 km/h (6 gang gear). To chyba jest uzyteczny zakres obrotow na trasie?
Idac Pionek twoim tokiem rozumowania to wyjasnij mi dlaczego nie robia hot hatchy i supercarow w dieslu?
Bo przeciez co z tego ze taki hot hatch ma 250km przy 6k rpm skoro nawet nie poczujesz tej mocy? Przeciez 150km diesel bedzie szybszy?
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

07 Lut 2019, 20:43

Była np Ibiza III Cupra 1,9 tdi 160 konna i podejrzewam że po sofcie pojedzie podobnie jak Golf R32 i co z tych 250 koni?
Więc nie zawsze konie to są konie i koniec.
Ja mam u siebie 136 koni - silnik wolnossący ale obawiam się że w kompakcie te 120 koni z turbo np w dieslu dawały by więcej frajdy i przyjemności.

Wiesz jak idziemy w takie tematy to moja Honda też pojedzie lepiej jak się ją po 7 tys rozkręci niż autora Mondeo, tylko to są już upodobania indywidualne czy ktoś jest miłośnikiem wiertarki i hałasu i kręcenia pod czerwone pole non-stop czy przyjemności z jazdy.

Poza tym na koniec takie pytanie 1,9 tdi 105 vs 1,6 - 102 konie, zapewne osiągi podobne, którym się przyjemniej pojedzie i lepsze będą odczucia mocy?
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lut 2019, 20:49

Znaczy ja tak skromnie napomknę ,że te mondeo szczególnie na 1 przyśpiesza ja 60 po polu ,dojście do 40 km/h kończy sie zamknięciem obrotomierza i prawie wyj****iem panewek przez rure wydechową :lol: I nie jest to tylko u mnie patrzcie hah ;D

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

i to jest standard więc z tego co czytam kolega uważa że mondeo lepiej zbierze się do tych 60km/h w mieście ? Oj nie wiem tu 60 km/h wymusza na mnie 3 bieg a na audi jak widze chłopaki w seri na 2 bujają go do 100 prawie(i to o wieele szybciej) a na 3 to w ogole jest juz 140 to prawie ,2x szybciej ;D

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

ale piszcie dalej w marcu jade po te auto i chce wiedzieć jak najwiecej
kubacz00
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 07 10 2000
Auto: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0tddi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002