Przeskakiwanie kierownicy, Honda Civic V

03 Gru 2011, 10:38

Witam,
od kilkunastu dni mam taki problem, zostawiłem samochód u zaprzyjaźnionego kolegi majsterkowicza w celu naprawy elektryki (nie ruszał kierownicy) no i jak odebrałem samochód z powrotem, to jadąc prosto miałem kierownicę skręconą o jakieś 80-90 stopni w prawo, gdy ją puszczałem zostawała w takiej pozycji. Byłem u mechanika i pokręcił kierownicą bez wspomagania, przeskoczyła parę razy i powiedział: maglownica. Podczas jazdy z włączonym wspomaganiem zdarzyło mi się raz, żeby przeskoczyła mi kierownica. Mechanik powiedział, że pewnie się jakiś ząbek ułamał, ale gdyby się ułamał ząbek to na częstość przeskakiwania miałoby wpływ czy jest włączone wspomaganie? Nie znam się na samochodach ale też nie ufam mechanikowi, który wg mnie tak na odwal się sprawdził mój samochód a problem z maglownicą nie jest taki tani, dlatego chciałbym się upewnić czy to to.
Podsumowując:
-bez wspomagania: przy większych skrętach w prawo przeskakuje mi kierownica
-ze wspomaganiem: kierownica przeskoczyła mi raz (również skręt w prawo), na zakrętach wydaje mi się, że jest większy luz w kierownicy niż wcześniej, zaraz przy kierownicy coś mi zaczęło obcierać
Mój samochód to honda civic V 1.3 HB, dziękuję za pomoc.
Luniek
Nowicjusz

Prawo jazdy: 14 03 1990
Auto: Honda Civic V 1.3

03 Gru 2011, 11:11

Luniek napisał(a):bez wspomagania: przy większych skrętach w prawo przeskakuje mi kierownica

Myślę ze problem tkwi w połączeniu przekładni kierowniczej z wałkiem kierowniczym.Podejrzewam ze masz tradycyjne rozwiazanie tzn.musi być tam śruba z nakrętka która to wszystko łączy.Cały problem to śruba ta musiała się poluzować i występuje tzw.przeskakiwanie kierownicy.Bez włączonego wspomagania występuja wieksze opory kręcenia kołem kierowniczym i wtedy moze właśnie pojawiac się ta dolegliwośc...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP

Miejscowość: Polska