Przestronne auto do LPG za ok 35 tys. zł

06 Sie 2016, 17:17

Witam,

Powoli myślę o zmianie swojego Bravo 1,4 t-jet na coś lepszego. Ogólnie auto spoko, to co mi doskwiera momentami to sztywne zawieszenie (na dobrych drogach super, na dziurach bardzo słabo) i wyciszenie przy prędkościach autostradowych.
Roczny przebieg 18-20 tys. km, ok 80% to trasy.

Wymagania dla następcy są następujący:
- silnik dobrze znoszący LPG;
- przestronny, segment D (liftback / kombi) ew. kompakt w kombi, sedany niestety odpadają, dostęp do bagażnika jest ważny;
- nie odbiegający dynamiką od 1,4 t-jet 120 km, najlepiej mocniejszy;
- dobrze wyciszony, fajnie gdyby dodatkowo był 6. bieg;
- estetyczny w środku (ostatnio siedziałem w nowym i30 - straszna plastikowa tandeta, nijak się ma do 9-letniego Bravo);
- z wyposażenia raczej standard, obecnie brakuje mi tempomatu i czujników cofania; fajnie gdyby były np półskóry / alcantara;
- skrzynia manualna (chyba że byłyby poważne argumenty za automatem, dla mnie to większe ryzyko + większe spalanie);
- koniecznie od prywatnego właściciela, min. 1,5 roku w PL.
- w granicach sensownego dojazdu od poznania (czyli max 2-2,5 h)

Zdaje sobie sprawę, że wymagania są spore, niestety bardzo ciężko mi znaleźć ciekawe oferty, przeglądam ogłoszenia od kilku tygodni. Modele, które rozważam są następujące:
1) Citroen c5 2.0, 140 KM, z hydroactive, kombi - praktycznie brak ofert (tylko prosto z importu) dodatkowo silnik trochę słaby jak na tak ciężkie auto (kieruje się danymi dot. elastyczności ze strony zeperfs.com). Poza tym chyba faworyt.
2) Renault Laguna 2.0T 205 km, kombi - praktycznie brak ofert, jest sporo wersji 140 km, ale ona ponoć nie nadaje się do LPG. Nr 2 z uwagi na fajny wygląd kombi i dynamikę. Podobno ma problem z dwumasem?
3) Ford Mondeo - tutaj więcej ofert bo dopuszczam i hatchbacka i kombi, silniki 2.0 145 KM i 2,5T 220 KM. Ten pierwszy trochę za słaby, ten drugi aż za mocny, ale trudno dostępny. Podobno ford nie jest najlepiej wyciszony?
4) Mazda 6 II kombi, 2.0 147 KM, 2.5 170 KM - patrząc na liczby 2.0 to największy muł z wyżej wymienionych, 2.5 spoko. Mazda wg mnie wygląda gorzej niż c5 i laguna w środku, jest też najdroższa (tutaj budżet to ok 40 tys. zł), ale liczę, że utrata wartości będzie wolniejsza. Nie ma problemów z rudą?

Auta, które raczej odrzuciłem to Insignia (podobno awaryjna, silniki dość mułowate i różnie z lpg bywa), Accord VIII (50 tys. za 7-letnie auto, to wg mnie przesada, rynek chyba jeszcze nie zdyskontował, że model wyszedł z produkcji, więc potencjalnie model może dużo stracić na wartości w najbliższych latach (taki paradoks, bo accord to raczej najniższa utrata wartości), za 42-43 tys. jak najbardziej do rozważenia, ale to chyba za mało na Accorda).
Nie znalazłem też żadnego sensownego kompaktu, tak żeby zmiana z Bravo była wyraźnym krokiem do przodu.

To o co was proszę to po pierwsze odniesienie się do opisanych przeze mnie modeli, wskazanie na ich wady i zalety - nie jechałem jeszcze żadnym z tych aut więc moja wiedza jest czysto teoretyczna.
Po drugie byłbym wdzięczny za wskazanie alternatywnych aut, które spełniają wszystkie wymagania. Szczególnie brakuje mi kompaktów w kombi, głównie z uwagi na za słabe silniki, które podeszłyby pod lpg.
Szukam auta od prywatnego właściciela, najlepiej z PL, z niewielkim przebiegiem (bardzo trudno o takie, ale na przykładzie Bravo wiem, że się da - czas mnie nie goni).
Szczególnie dziękuję za wklejanie konkretnych linków z ogłoszeniami.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi!
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

07 Sie 2016, 14:17

Yankee napisał(a):2) Renault Laguna 2.0T 205 km, kombi - praktycznie brak ofert, jest sporo wersji 140 km, ale ona ponoć nie nadaje się do LPG. Nr 2 z uwagi na fajny wygląd kombi i dynamikę. Podobno ma problem z dwumasem?


Ciotka ma 3ke od nowosci i przy 135 tys poszlo do wymiany sprzeglo i dwumas - robocizna z czesciami okolo 4 tys - zapewne jej styl jazdy dobil dwumasa ale..

.. ale poza tym to ladne auto, ciche i srodek dobrze wykonany - mimo uplywu lat i jazdy po naszych drogach nic jakos specjalnie nie skrzypi a oprocz tego dwumasu nie bylo zadnych problemow poza eksploatacja.

4) Mazda 6 II kombi, 2.0 147 KM, 2.5 170 KM - patrząc na liczby 2.0 to największy muł z wyżej wymienionych, 2.5 spoko. Mazda wg mnie wygląda gorzej niż c5 i laguna w środku, jest też najdroższa (tutaj budżet to ok 40 tys. zł), ale liczę, że utrata wartości będzie wolniejsza. Nie ma problemów z rudą?


Poczytaj watki na forum Mazdy - niestety ta generacja tez rdzewieje - co wiecej, w nowych tez juz sie pojawiaja glosy o rdzy. Dodatkowo te auta maja cienka blache, slaby lakier i nie sa dobrze wyciszone a zalezy ci na takim aucie.
borikami
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: brak

08 Sie 2016, 02:19

Dzięki za cenne uwagi!
Mazdę 6 odpuszczam w takim razie.
Zgłębiałem trochę kwestię wyciszenia i na forum Citroena natknąłem się na taki wątek: wyciszenia tego auta http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=204849&postdays=0&postorder=asc&start=0
Jest ktoś w stanie coś powiedzieć na ten temat? A co się z tym wiąże jak sprawdza się silnik 2.0 w tym aucie? Wersja exlusive z hydro jest podobno sporo cięższa od bazowej wersji, więc pytanie 1) czy ten silnik daje radę z tak ciężkim autem, 2) jak to w końcu jest z jego wyciszeniem np przy prędkości 160 km/h (skrzynia 5-biegowa ;/).

Chyba Laguna 2.0T wysuwa się na prowadzenie, ale na ten moment ofert brak ;/
Jakieś propozycje innych aut?
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

09 Sie 2016, 23:07

Jakieś pomysły na inne auta? :)

Z uwagi na znikomą liczbę ofert i fakt, że żadna z opcji nie jest idealna (c5 w 2.0 PB obawiam się, ze będzie zamulał, a Laguna 2.0T jak się od czasu do czasu pojawi to jest dużo droższa od innych wersji silnikowych) zacząłem się dziś zastanawiać czy może jednak nie dopuścić silnika diesla.
W przypadku c5 rozwiązałoby to problem dynamiki, a w przypadku Laguny zaoszczędziłbym pewnie 30% ceny, co sprawia, że LPG już nie jest opłacalne... No i przede wszystkim 90% ofert na rynku to diesle (które są chyba dość udane).
Trochę boję się diesla, od zawsze jeżdzę na LPG... Co myślicie?
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

10 Sie 2016, 11:55

juz w sumie z miesiac szukam c5 1.8 albo 2.0 w benzynie zeby zalozyc lpg i jest tak malo ofert ze tez sie zastanawiam czy kupic poprostu diesla
olgiert123
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 12 02 1992
Auto: Polo 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi A3 Sportback g-tron
    Audi A3 Sportback g-tron to wielki krok marki na drodze ku zrównoważonej mobilności. Kompaktowy pięciodrzwiowy samochód, który zadebiutuje pod koniec 2013 roku, do napędu wykorzystuje Audi e-gaz, paliwo ...