Wartości które podałeś wskazują już na akumulator niedoładowany i jeżeli jeździsz na krótkich odcinkach np. do 15km to warto taki akumulator raz w miesiącu podłączyć i podładować chyba e raz w miesiącu zrobisz dłuższą trasę to nie ma takiej potrzeby. Przy niższych temperaturach napięcie na akumulatorze po kilku dniach postoju będzie niższe i to co jest u ciebie po czterech dniach może być ok. ale warto zadbać o akumulator i pozwolić mu raz na jakiś czas doładować się porządnie.
Tu masz ciekawe informacje na temat akumulatora na forum
akumulator-w-naszym-samochodzie-vt27383.htmTrevor napisał(a):Tam jest chyba takie "oczko" sprawdzę co tam widać, bo może już czarne jest
Tym oczkiem do końca nie ma co się sugerować bo ja miałem akumulator w którym padła jedna cela i napięcie było 10,5V na zaciskach a oczko świeciło w środku na zielono
![Uśmiechnięty :)]()
Opiszę to jak wyglądają napięcia i gęstość elektrolitu i jak wtedy ma się to do naładowania akumulatora może to zobrazuje najlepiej sytuację niedoładowania naszej baterii. Wartości podane poniżej są wiarygodne dla pomiarów w temperaturze otoczenia około 25 stopni (przy niższych temperaturach mogą nieznacznie odbiegać od nich).
1. napięcie ponad 12,6V to 2,1V na cele czyli akumulator naładowany w 100%.
2. napięcie od 12,4V do 12,54V czyli na celi od 2,07V do 2,09V uznajemy że jest ok i nie wymaga doładowania ponieważ ma w takim stanie około 75% stanu naładowania.
3. napięcie od 12,24V do 12,4V na celi wychodzi 2,04V do 2,06V to daje nam około 50% stanu naładowania i taki akumulator wymaga niezwłocznie doładowania.
4. napięcie między 11,88V a 12,18V daje nam tylko 25% stanu naładowania akumulatora i taki akumulator można próbować ładować najlepiej małym prądem przez dłuższy czas ponieważ może się okazać że nie będzie już trzymał swoich parametrów po naładowaniu trzeba się liczyć z ewentualną wymianą.
5. napięcie poniżej 11,88V uznaje się za śmierć kliniczną baterii i tu bardzo rzadko występuje szansa na uratowanie takiego akumulatora warunkiem jest krótki okres przebywania jego w tak niedoładowanym stanie, tu uznajemy że ma 0% stanu naładowania.