Przyczyna zniszczenia silnika ?
Od tygodnia pracuje w nowej firmie i zarządzam małą flota samochodów. Jest tu trochę VW Ceddy, a w jednym ostatnio został zniszczony silnik. Ogólnie w firmie jest bałagan i nie można mieć zaufania do kierowców ani do przypadkowych mechaników którzy naprawiają auta ( najczęściej znajomy znajomego). Pytanie zadaje gdyż chciałbym uniknąć następnych awarii tego typu. Niestety przed awarią auto było u mechanika na przeglądzie a po awarii trafiło do tegoż samego mechanika i niestety rzeczoznawca zastał już silnik rozebrany
![Wink ;)]()
.
Ale do żeczy
Samochód Volkswagen Caddy Life 1,9D 2008
Silnik ZS Volkswagen 1896CCM /77Kw
Silnik – Stwierdzono następujące wady i niezdatności:• Silnik po pracy awaryjnej wymontowany z pojazdu w stanie zdemontowanym
• Blok silnika – uszkodzony ( wyrwa w materiale konstrukcyjnym ) na wysokości drugiego cylindra)
• Głowica cylindrów wraz z zaworami w stanie niezdemontowanym, kompletna, bez śladów uszkodzeń mechanicznych i nieszczelności.
• Uszczelka głowicy – bez uszkodzeń i nieszczelności
• Wał korbowy – uszkodzony mechanicznie ( w skutek awarii) ramie korby na wyskości drugiego cylindra.
• Tuleja cylindra drugiego – bez śladów pracy awaryjnej.
• Tłok drugiego cylindra – uszkodzony mechanicznie, zdeformowany z ubytkiem materiały bez przebarwień. Wyłamana półka międzypierścienowa.
• Pierścień – tłok drugo, uszkodzony mechanicznie, niekompletne
• Sworzeń tłoka drugiego cylindra uszkodzony mechanicznie z ubytkiem materiału konstrukcyjnego. Brak śladów świadczących o zatarciu przed wystąpieniem awarii.
• Korbowód tłoka drugiego – trzon korbowodu odkształcony, główka korbowodu odkształcona rozerwana, stopa korbowodu rozerwana
• Łożysko ślizgowe tłoka drugiego – zdeformowane, ubytki materiału konstrukcyjnego. Brak śladów świadczących o ponadnormatywnym zużyciu powierzchni wewnętrznych lub zatarciu
• Tłok czwartego cylindra – nieregularny nagar na progu ogniowym, świadczący o ukosowaniu tłoku w cylindrze
• Kolektor dolotowy zaolejony.
• Przewody dolotowe układu zasilania powietrzem zaolejone
• Wkład filtra powietrza oraz kanał dolotowy suchy, bez uszkodzeń.
Innych wad i niezdatności nie stwierdzono
Zespół napędowy, mechanizmy nośne i jezdne:• Zdemontowany z pojazdu układ sprzęgło, skrzynia biegów, mechanizm różnicowy.
Wad i niezdatności nie stwierdzono
Podwozie, nadwozie, wyposażenie pojazdu:• Zderzak przedni, pas przedni, światła zespolone wraz z dodatkowym osprzętem przodu pojazdu zdemontowane podczas demontażu zespołu napędowego.
Wad i niezdatności nie stwierdzono
Ocena techniczna z uzasadnieniemUszkodzenie układu korbowo-tłokowego silnika ZS wystąpiło w skutek zakleszczenia tłoka drugiego cylindra w tulei cylindra.Nie jestem mechanikiem ( bardziej się interesuje komputerami niż samochodami ), ale co z tego wynika. Co mogło być przyczyną pośrednią błąd mechanika, kierowcy , zaniedbania. Co zrobić w reszcie aut żeby czegoś takiego uniknąć, czego przypilnować.
Pozdrawiam