Przyczyna zniszczenia silnika ? VW Caddy

16 Wrz 2011, 14:14

Przyczyna zniszczenia silnika ?

Od tygodnia pracuje w nowej firmie i zarządzam małą flota samochodów. Jest tu trochę VW Ceddy, a w jednym ostatnio został zniszczony silnik. Ogólnie w firmie jest bałagan i nie można mieć zaufania do kierowców ani do przypadkowych mechaników którzy naprawiają auta ( najczęściej znajomy znajomego). Pytanie zadaje gdyż chciałbym uniknąć następnych awarii tego typu. Niestety przed awarią auto było u mechanika na przeglądzie a po awarii trafiło do tegoż samego mechanika i niestety rzeczoznawca zastał już silnik rozebrany ;).

Ale do żeczy

Samochód Volkswagen Caddy Life 1,9D 2008
Silnik ZS Volkswagen 1896CCM /77Kw

Silnik – Stwierdzono następujące wady i niezdatności:

• Silnik po pracy awaryjnej wymontowany z pojazdu w stanie zdemontowanym
• Blok silnika – uszkodzony ( wyrwa w materiale konstrukcyjnym ) na wysokości drugiego cylindra)
• Głowica cylindrów wraz z zaworami w stanie niezdemontowanym, kompletna, bez śladów uszkodzeń mechanicznych i nieszczelności.
• Uszczelka głowicy – bez uszkodzeń i nieszczelności
• Wał korbowy – uszkodzony mechanicznie ( w skutek awarii) ramie korby na wyskości drugiego cylindra.
• Tuleja cylindra drugiego – bez śladów pracy awaryjnej.
• Tłok drugiego cylindra – uszkodzony mechanicznie, zdeformowany z ubytkiem materiały bez przebarwień. Wyłamana półka międzypierścienowa.
• Pierścień – tłok drugo, uszkodzony mechanicznie, niekompletne
• Sworzeń tłoka drugiego cylindra uszkodzony mechanicznie z ubytkiem materiału konstrukcyjnego. Brak śladów świadczących o zatarciu przed wystąpieniem awarii.
• Korbowód tłoka drugiego – trzon korbowodu odkształcony, główka korbowodu odkształcona rozerwana, stopa korbowodu rozerwana
• Łożysko ślizgowe tłoka drugiego – zdeformowane, ubytki materiału konstrukcyjnego. Brak śladów świadczących o ponadnormatywnym zużyciu powierzchni wewnętrznych lub zatarciu
• Tłok czwartego cylindra – nieregularny nagar na progu ogniowym, świadczący o ukosowaniu tłoku w cylindrze
• Kolektor dolotowy zaolejony.
• Przewody dolotowe układu zasilania powietrzem zaolejone
• Wkład filtra powietrza oraz kanał dolotowy suchy, bez uszkodzeń.
Innych wad i niezdatności nie stwierdzono

Zespół napędowy, mechanizmy nośne i jezdne:
• Zdemontowany z pojazdu układ sprzęgło, skrzynia biegów, mechanizm różnicowy.
Wad i niezdatności nie stwierdzono
Podwozie, nadwozie, wyposażenie pojazdu:
• Zderzak przedni, pas przedni, światła zespolone wraz z dodatkowym osprzętem przodu pojazdu zdemontowane podczas demontażu zespołu napędowego.
Wad i niezdatności nie stwierdzono


Ocena techniczna z uzasadnieniem

Uszkodzenie układu korbowo-tłokowego silnika ZS wystąpiło w skutek zakleszczenia tłoka drugiego cylindra w tulei cylindra.


Nie jestem mechanikiem ( bardziej się interesuje komputerami niż samochodami ), ale co z tego wynika. Co mogło być przyczyną pośrednią błąd mechanika, kierowcy , zaniedbania. Co zrobić w reszcie aut żeby czegoś takiego uniknąć, czego przypilnować.

Pozdrawiam
newhousik
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: rover 25

16 Wrz 2011, 14:24

przyczyn może być wiele np. Tłok dostał takiego ,,kopa" że tego nie wytrzmał, mogło być też tak że kierowca wsiadł do samochodu i na zimnym silniku od razu gaz do dechy
Marcin321
Nowicjusz
 
Posty: 9

16 Wrz 2011, 20:43

zimnym silniku od razu gaz do dechy

No to musiałby być jakiś niedorobiony ten samochód, bo zazwyczaj powinien tylko zgasnąć. No chyba, że z jakiegoś powodu gość oprócz gazu do dechy miał też najwyższe obroty. Niby wszystko w porządku, ale kto normalny tak jeździ dostawczym samochodem??
LOTnick
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 253
Zdjęcia: 2
Auto: Ford Focus II 1.6 100KM

16 Wrz 2011, 21:51

albo ktos dał temu motorowi wpizde ze tak powiem...
albo cos wpadlo nad tloka zrobilo ten bajzel..;/
moze byc to grzybek zaworu...
moze to byc woda..
albo ktos odpalil motor bez oleju ..przy np wymianie oleju.. potem zgasił i wlał olej a silnik juz byl"chycony"ze tak powiem...
mialem taki przypadek ze klientowi sie kontrolka zaswiecia zatrzymał sie dolał olej bo silnik mu brał ..a po tyg.jazdy korba wyszła "bokiem"(tłok rozwalił blok dziura wielkosci tłoka)

ogolnie stwierdzam ze podejrzana sprawa ze auto nagle po przegladzie sie zepsuło.. :?: :!: :o


podstawa to miec zaufany warsztat i ludzi ktorzy wiedza co robia..
chodzi tutaj glownie o bezpieczenstwo swoje kierowcow itd. :!:


pozdrawiam
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza

17 Wrz 2011, 17:46

Najprawdopodobniej silnik został tzw.---przekręcony----,najłatwiej jest to zrobić ,gdy wrzucimy niski bieg przy dużej prędkości.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8601
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

18 Wrz 2011, 20:36

Popękane przegrody między pierścieniami to :
- używanie samostartu
- wadliwy kąt wtrysku
- źle wyregulowane turbo
- wadliwe paliwo (benzyna), wtryskiwacz lub źle zrobiona regeneracja głowicy.
Po panewce widać że problem występował długo
Tłok zatarty lub przegrzany poznać po przytartym płaszczu i po stanie nagaru na denku.
Tłok i panewka górna uszkodzone od spalania detonacyjnego a nie od zatarcia.
Dolna panewka może być dobra. Przy demontażu panewki nie trzymają się korbowodu tylko wypadają.
Olej w układzie dolotowym to norma za duża ilość to wina sprężarki, filtra powietrza lub stanu
silnika.
Wał silnika najczęściej uszkadza się na 2 lub 3 cylindrze.
Silniki 1,9 miały wadliwe osadzenie małego koła rozrządu ale w 2008 r powinno być już poprawione.
Jeżeli awaria wystąpiła po wymianie filtrów to istnieje prawdopodobieństwo że założono pusty filtr paliwa potem silnik odpalił i się zapowietrzył więc potraktowano go samostartem.

Warto przeczytać
http://pabisiakstudios.com/blog/citroen ... comment-72
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704