Przyda się wszystkim poszukującym ,,igiełek,,

01 Lut 2017, 15:22

Takie przykłady powinny dać do myślenia :)
My gratulujemy odwagi !
jeden-co-sie-nie-bal-750-tys-km-vt98944.htm
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1356
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

01 Lut 2017, 15:31

A tak narzekają, że to kiepski silnik :)
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

01 Lut 2017, 15:33

Odważny jak odważny, ale on tego samochodu nie sprzeda, szczególnie w Polsce :D

Ponadto 85 tys robić rocznie? ja piernicze, to ten samochód więcej jeździł niż autobus PKS :D

Cena też raczej adekwatna bo niecałe 30 tys za superba, ale to pokazuje że 1,9 tdi 105 to bardzo dobra jednostka jak tyle kilosów wytrzymała a podobno tylko 1,9 tdi 90 z Golfa IV są dobre.

A podobno panewki się sypia i słaba kultura pracy i w ogóle sie okaże że niejedno HDI czy cdti by zdechlo przy połowie tych km :D
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lut 2017, 15:44

Mieliśmy tourana w 1.6Tdi który zrobił w 14 miesięcy 315 tys. km więc czym jest wynik 85 tys w rok.
Ostatnio znaleźliśmy też Golfa 1.6TDI z 2010 roku - 850 tys. km ale nie wiem czy tam było coś robione przy silniku - nie mieliśmy vinu auta.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1356
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

01 Lut 2017, 15:54

Panowie ale nie przesadzajmy bo czy to będzie tdi czy hdi jak używa się go zgodnie z przeznaczeniem czyli w trasy a nie w mieście to spokojnie takie przebiegi się robi... do tego jeszcze dopisane jest że lista nie jest pełna... więc różnie to może być po jej uzupełnieniu...

p.s.
W mojej rodzinie jest hurtownia i jak wysprzedawali lubliny to żaden z nich nie miał poniżej 400tyś.km. a jeździły i miały się dobrze... :D
A co do przebiegu to w momentach szczytu potrafiłem robić 100tyś.km. rocznie zresztą moi współpracownicy byli lepsi więc dla chcącego nic trudnego :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11048
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Lut 2017, 17:13

Ładny autostradowy przebieg,jeszcze trochę pożyje.
A tu benzyniak z pięknym przebiegiem [link do oferty na Allegro wygasł]
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW i3 Concept Coupe - nieograniczony dostęp do sieci
    Dzięki funkcjom systemu BMW i ConnectedDrive model BMW i3 Concept Coupe ma nieograniczony dostęp do sieci. Przy w pełni naładowanych akumulatorach układ napędowy BMW eDrive, w który wyposażono BMW i3 Concept Coupe, ...

01 Lut 2017, 17:27

Ktoś tu kiedyś mówił, że 2,0 n/a w Renówkach nie lubią LPG :ok:

Tak jak mówiłem w kilku dyskusjach z pewnym Panem, że nie ważny jest przebieg tylko stan, bo przebieg przebiegowi nierówny. Najbardziej destrukcyjnie na trwałość silnika wpływają rozruchy (wtedy silnik pracuje na sucho) i na zimno (nieodpowiedni film olejowy). Dlatego nie zdziwiłbym się, że to 1,9 TDI w Skodzie jest w lepszej kondycji niż większość 1,9 TDI jeżdżących po naszych miastach ;) Przykład to 1,9 TDI w naszej firmie miały głowice robione przy niewiele ponad 200tys. (w tym jedną odkupił mój szef od firmy).
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Lut 2017, 19:03

Tutaj 2 sztuki z tym 2.0
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

01 Lut 2017, 19:09

motozakup właśnie rozpocząłeś, chyba nieświadomie, nowy forumowy sport - znajdź jak najmłodsze auto z jak największym przebiegiem :mrgreen:

Jako że nie lubię być tacy sami jak wszyscy, zrobię coś zupełnie innego :wink: [link do oferty na Allegro wygasł]
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Lut 2017, 19:13

Akurat historia serwisowania pokazuje, że przebieg się liczy i podzespoły zużywają się wraz z przybywającą ilością kilometrów, bo ilość usterek rosła wraz z przebiegiem, jak można tego nie widzieć?
Przed 200k:
"wymiana czujnika spalin, czyszczenie zaworu egr"
"wymiana czujnika cisnienia spalin"
240k: "piasty i lozyska tyl"
260k: "wymiana pompki sprzegla i silownika sprzegla"
(to akurat w nawiązaniu do usterek)
itd.
... oczywiście nie wymieniam rzeczy typowo eksploatacyjnych ...

A to wszystko oczywiście w nawiązaniu do ślepego ukierunkowania myśli niektórych użytkowników forum, którzy wkręcili się w jakąś teorię, że liczy się stan, który to rozrzucają po forum na lewo i prawo ... a sami nie potrafią za bardzo zdefiniować owego słowa "stan", jak i nie do końca wiedzą co na ten stan wpływa.

Jak można pisać, że przebieg nie ma wpływu na stan (zużycie) samochodu?
No ludzie ... no dobra, bo znowu się wkręcę :D
To już sobie kupujcie te auta "po stanie", niech mają 380 000 km, 640 000 km, 990 000 km, jak chcecie to niech mają nawet 1 500 000 km, będąc przy tym w idealnym stanie (jak to teoria głosi) ... a ja będę kupował takie, które mają 50 000 km, używał je bezawaryjnie do przebiegu 120 000 km (4-5 lat) i puszczał dalej ... skoro stan (a co to jest stan według Ciebie?) się tylko dla Was liczy.
Awaryjność / możliwość wystąpienia usterki nie ma żadnego znaczenia?

I oczywiście, zgodniez teorią stanu, 4-letnie auto z przebiegiem 50 000 km ... zaraz przeczytam, że nie jest w dobrym stanie ... bo tylko te z większym przebiegiem są :D

Panowie, ileż można?

Ja wiem, że pojęcie jest szersze, szczególnie na polskim rynku, gdzie często nie wiadomo co, czym jest (bezwypadkowy to powypadkowiec, z przebiegiem może być różnie), ale jak można uprawiać takie "teoriowanie" z opaską na oczach, nt. jakiegoś ... stanu, kiedy de facto nikt do końca nie wie co ten stan oznacza.

Zresztą ... róbta co chceta, nie dam już rady udzielać się w tematach ... o stanie, jak i z podpowiedziami, by szukać po stanie (a przewija się to praktycznie wszędzie) ... zostaję tylko przy "swoim temacie". No to ... ku dobru użytkowników :)
tomekdk
 

01 Lut 2017, 19:49

tomekdk napisał(a):I oczywiście, zgodniez teorią stanu, 4-letnie auto z przebiegiem 50 000 km ... zaraz przeczytam, że nie jest w dobrym stanie ... bo tylko te z większym przebiegiem są

Problem w tym, że tak właśnie rozumiesz tekst "kupuj staniem, a nie przebiegiem", który czytasz, a przekaz jest całkiem inny, dlatego dyskusja, z Tobą w tym temacie jest bezcelowa ;)

Ty szukałbyś Lexusa IS 200 z przebiegiem 180tys., a ja kupiłem z 201tys. i się psuje, że nie wiem co. Kurde szkoda, że poprzedni właściciel wymienił rozrząd, pompę wody i sondę lambda i nie miałem co wymieniać na pakiecie startowym. Zainwestował też w detaling :( Zostało mi kasy przez to na początek i żeby nie przepić/przejeść wymienię sobie sprzęgło, które raz mi się pośliznęło :cry:
I co ja zrobiłem, że wymieniłem olej w skrzyni - przecież był :( Miałem też alternator wymieniać ale kupiłem spraya do przepustnicy i już mi światła nie przygasają na luzie :/ Że o poliuretanie w zawieszeniu i przekładni jako rozrzutność nie wspomnę :oops:

Puenta = Wydałem 4000zł, a mogłem 1000zł i zamknąć się w tym, co poprzedni właściciel mając o wiele niższy przebieg :wink:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Lut 2017, 23:21

dzida napisał(a):Ty szukałbyś Lexusa IS 200 z przebiegiem 180tys., a ja kupiłem z 201tys. i się psuje, że nie wiem co. Kurde szkoda, że poprzedni właściciel wymienił rozrząd, pompę wody i sondę lambda i nie miałem co wymieniać na pakiecie startowym. Zainwestował też w detaling :( Zostało mi kasy przez to na początek i żeby nie przepić/przejeść wymienię sobie sprzęgło, które raz mi się pośliznęło :cry:
I co ja zrobiłem, że wymieniłem olej w skrzyni - przecież był :( Miałem też alternator wymieniać ale kupiłem spraya do przepustnicy i już mi światła nie przygasają na luzie :/ Że o poliuretanie w zawieszeniu i przekładni jako rozrzutność nie wspomnę :oops:


O ja pier..ole dzida jak Ty sobie poradziłeś z tak skomplikowanym Japońcem... byłeś gdzieś w Tokio??? A skrzynie podłączałeś do modułu startowego apollo13? Hmmm jak nie to masz przechlapane :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11048
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Lut 2017, 23:42

Prawda jak zwykle leży gdzieś po środku. W istotny jest zarówno stan jak i przebieg, ALE. Auto to rama, plastik i części eksploatacyjne. Zakładając, że buda jest zdrowa, plastiki niezniszczone (z resztą, to też można wymienić, ale zakładamy, że nikomu się nie będzie chciało w to bawić) to zostają nam części eksploatacyjne - ale tu pojawia się problem, no bo jak słusznie zwrócono uwagę, 500 tys. km przebiegu dla auta, które lata w trasach, w optymalnych dla siebie warunkach, na wysokiej jakości oleju, wymienianych filtrach i z kierowcą, dla którego kultura jazdy nie jest czymśobcym, a 500 tys. km dla auta, którym jeździ młody upalacz, ruszający z piskiem na zimnym silniku, lejący najtańszy olej, bo na auto zarobił a nie pomyślał o kosztach eksploatacji... No proszę was. Nawet, jeśli się okaże, że ten silnik wymaga gruntownego remontu - no to proszę was, silnik 2500 zł, turbo i dwumas ile, z 4k? I drugie 750 tys. km możecie nakręcić.
To jak na siłowni, dzieciaki u mnie mają kontuzje przy machaniu samą sztangą, a zawodowcy trenują latami i nic im się nie dzieje - no ale wiedzą jak istotna jest rozgrzewka i odpowiednia technika, a nie napierdalanie byleby zaspokoić ego ;-)

Moim zdaniem bardziej niż przebieg istotny jest wiek - niestety, ale po dwudziestu latach drobne pierdoły mogą nas zacząć irytować - trzeszczące plastiki, stare uszczelki w drzwiach/szybach, jakieś drobne niedomagania, których źródło ciężko zlokalizować, no niestety, biodegradacja jednym słowem. Powoli zaczynam to nawet odczuwać w przypadku Accorda, stąd moje obawy przed kupnem jako kolejnego auta chociażby słynącego z trwałości Lexusa GS. Przebieg to tylko kilometry, czas jest za to nieubłagany. Porównajmy to do prostytutek, ta z dużym przebiegiem ale młoda nadal sporo jeszcze może wykręcić :lol:
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

01 Lut 2017, 23:55

Killaz napisał(a):Powoli zaczynam to nawet odczuwać w przypadku Accorda, stąd moje obawy przed kupnem jako kolejnego auta chociażby słynącego z trwałości Lexusa GS. Przebieg to tylko kilometry, czas jest za to nieubłagany. Porównajmy to do prostytutek, ta z dużym przebiegiem ale młoda nadal sporo jeszcze może wykręcić

No niestety masz dużo racji czas robi swoje i nawet drobne zaniedbania piętrzą się aż w końcu doprowadzają do usterki.
Tylko do Twojej teorii dodałbym jeszcze jeden aspekt czyli jedno to czas trwania auta a drugie to podatność na zepsucie się. I właśnie dla mnie to są najgorsze tematy... więc z dwojga złego wolę gs-a niż w tym samym wieku coś premium z eu.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11048
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Lut 2017, 04:23

Ja tylko dodam, że miałem okazję macać wiązkę czujników parkowania z 3 letniej Octavii :P Przebieg 100tyś i dosłownie rozpadała się w rękach. Więc zasady, którymi tutaj kierują się niektórzy dotyczą aut <10 lat ;) Niestety. Teraz g... robią niesamowite. Silniki do wymiany po 80 tyś km (Renault/Dacia) / 150 tyś km (Vag). I oczywiście wszędobylska elektronika po taniości ;)
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017