Przygasanie na wolnych obrotach

22 Gru 2011, 19:16

Problem polega na tym, że silnik przygasa, do tego stopnia że światła przygasają, dzieje się to też na rozgrzanym silniku na luzie... W samochodzie nie dawno jakieś 4 dni temu wymienione zostały świece i przewody, akumulator, filtr paliwa, olej, filtr oleju, filtr powietrza, kopułka, czujnik hella.
projec
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Seat Arosa, 1.0 MPI 50KM

22 Gru 2011, 21:50

Rozumiem, że chodzi o seata?? :?:
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

23 Gru 2011, 02:12

zobacz przepustnice czy jest czysta jak nie to wyczyść
Janusz00
Początkujący
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 10 03 2000
Auto: peugeot 306

23 Gru 2011, 08:17

Przyczyn może być kilka.
1, wspomniana przepustnica
2, silnik krokowy jeśli występuje
3, nieszczelność układu dolotowego
4, usterka czujnika, przepustnicy itp

Pozycje 1, 2, 3, można zrobić samemu. Czyszczenie przepustnicy, jeśli ma wbudowany nastawnik biegu jałowego trzeba wykonać bardzo ostrożnie, nie można przestawiać przepustnicy !!! gdyż można ją uszkodzić, lub będzie konieczne ustawienie początkowe za pomocą kompa.
Pozycja 3, sprawdzić trzeba wszelkie wężyki rurki itp czy nie są uszkodzone lub niE wyskoczyły ze swoich miejsc, ewentualnie uszczelka kolektora ssącego jest uszkodzona (BARDZO SPORADYCZNA USTERKA)
Pozycja 4, do wykonania za pomocą kompa.
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

25 Gru 2011, 17:15

WYMIEŃ CEWKI ZAPŁONOWE MOŻESZ PODŁĄCZYĆ POD KOMPA I SPRAWDŹ CZY NIE MA BŁĘDY WYPADANIE ZAPŁONÓW TEGO TYPU BŁĄD DOPROWADZI ZE CZEK SIĘ NIE ZAPALI
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska

27 Gru 2011, 11:43

Sorry bo zapomniałem napisać w sumie ważnej rzeczy :) Chodzi o honde civic 1.4iS (90KM) 1997r. :) Zniszczony w niej jest tłumik, ale to chyba nie przyczyna... Wymieniana byla kopułka czy to moze być przyczyną z mojej wiedzy wynika że ustawia się wtedy zapłon, być może źle jest ustawiony?? Ponieważ po tej wymienie to się stało ...
projec
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Seat Arosa, 1.0 MPI 50KM
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Toyota Yaris GRMN - sportowy wydech
    Obecność miejskiego hatchbacka wśród supersamochodów nie jest przypadkowa. Toyota Yaris GRMN nie jest zwykłym autem do jazdy między pracą, centrum handlowym, a osiedlem. Chyba, że po drodze przejeżdżamy przez ...

27 Gru 2011, 15:54

ochroniarz02 napisał(a):WYMIEŃ CEWKI ZAPŁONOWE MOŻESZ PODŁĄCZYĆ POD KOMPA I SPRAWDŹ CZY NIE MA BŁĘDY WYPADANIE ZAPŁONÓW TEGO TYPU BŁĄD DOPROWADZI ZE CZEK SIĘ NIE ZAPALI


Kolego nie wiem skąd bierzesz wiedzę :oops:

Ten civic to wersja angielska 5D i posiada on jedną cewkę !!! umieszczoną w aparacie zapłonowym, zapłonu nie ustawisz bez tzw zwory (aparatem możesz kręcić a po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wraca do stanu sprzed regulacji)
Nikt poza ASO HONDA nie podłączy pod ten model kompa!!! możliwe jedynie kody migowe do wywołania !!! mogę podać jak to zrobić ale najpierw potrzeba kilka informacji.

1, od kiedy jest usterka i czy nastąpiła po jakiejś naprawie?
2, czy auto posiada LPG ??
3, czy jest to wypadanie zapłonu? (inaczej brak iskry na jakiejś świecy, w tym momencie silnik zadrży) czy inny objaw?
5, czy kontrolka usterki silnika CHECK gaśnie?
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

27 Gru 2011, 17:15

he he kolego ten człowiek nie podał jakie ta jest auto ja jestem tak dobry ze nie muszę znać marki każde auto ma to samo jedne czy dwie ale ma a ty potrafisz czytać w ogóle kto napisał jak i w jakiej kolejności widzisz ze człowiek wymienił kopułkę a jest coś takiego ze założył podróbę załóż starą lub nową innej firmy jak nie pomoże ustawienie zapłonu i dobrze podłącz kolejność zapłonu
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska

27 Gru 2011, 18:45

Usterka wystąpiła po wymianie kopułki, przewodów, świec itd. jak już pisałem, samochód nie posiada instalacji LPG, nie jest to "wypadanie zapłonu", CHECK się w ogóle nie pali...
projec
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Seat Arosa, 1.0 MPI 50KM

27 Gru 2011, 19:57

Kolego ochroniarz02 mi chodzi dokładnie o sugerowanie wymiany części bez dokładnej kontroli.

Odnośnie samej hondy, jaka to seria do maja 97r czy po maju 97r ?? Rozpoznasz po kolektorze ssącym plastikowy czy aluminiowy??

1, po co wymieniałeś kopułkę, przewody, świece?
2, po co wymieniałeś czujnik halla ? gdzie go kupiłeś ? (mała ciekawostka dla mnie, ta część wystepuje tylko w ASO hondy wraz z kpl. obudową koszt około 1400zł!!!)

Twój aparat zapłonowy posiada kilka czujników, jesli ktoś grzebał w aparacie to może wystarczy wyregulować sam zapłon przy pomocy lampy stroboskopowej, jednak trzeba pamiętać o zrobieniu zwory w kostce diag. inaczej regulacja nie bedzie udana.

Jesli możesz to podaj typ silnika, napiszę Ci jakie swiece powinny tam być (na 95% NGK BKR6E 11)
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

28 Gru 2011, 17:32

kłócić się nie będę bo każdy ma garstkę prawdy nie widząc auta
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska

28 Gru 2011, 19:31

Kod: Zaznacz wszystko
[Aby wyświetlić zawartość tego pola musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
kolego to wymieniono mi w warsztacie, to nie mój samochód tylko brata... Ja sobie raczej bym nie dał tylu rzeczy wymienić, samochód nie odpalał, na pewno przydatna była wymiana świec bo miały już zbyt dużą przerwę, ale akumulator(?!) dodam że poprzedni miał rok i miał gwarancje.... reszta może i się przyda, o ile ma się właśnie lampę stroboskopową do regulowania zapłonu i umie się to robić... A dodam, że za pierwszym razem i tak nie usunięto usterki która powodowała głównie "rzucenie palenia" ponieważ powodem był dziurawy przewód paliwowy. No wyżaliłem się :D A więc podejrzewam właśnie kolego że trzeba zrobić to co mówisz :) a ile może to kosztować ??
projec
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Seat Arosa, 1.0 MPI 50KM

28 Gru 2011, 20:06

ja powiem tak jestem od dziesięciu lat mechanikiem i wszystko da się sprawdzić wszystko sa komputery masz wartości rzeczywiste sa multimetry są specjalne przyrządy sprawdzanie ciśnień sprężania oleju paliwa itp to tylko kwestia czasu puki sprawdzę po kolejności oczywiście i nigdy nie trafiło mi się żebym wymienił pół samochodu zawsze trafiałem w setno mam autodaty programy a jak nie jestem czegoś pewny to podmieniam część i patrzę jeżeli nie to szukam dalej więc nie rozumiem bardzo do jakich wy warsztatów prowadzicie ze wam robią kasę biorą a wy szukacie dziury w mózgu od tego jest reklamacja albo się nie jedzie do takiej firmy nie wiem jak u was ale my z ceną się umawiamy jak dla klienta jest drogo to dostosujemy się do jego potrzeb nie jest6 tak ze zrobię czy będzie to chodzić czy nie kasa wzięta bujaj się wystarczy ze popatrzę w filmikach na you tube wymiana rozrządu i to nie jeden filmik to mi się serce kraja jak on to robi on bierze pasek rozrządu w zaolejone brudne ręce tłuste zakłada na brudny cieknący silnik z uszczelniaczy który nie myje bloku benzyną ekstrakcyjną jak wy bierzecie taki przykład to zal dupę ściska
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska

28 Gru 2011, 21:07

A ja powiem tak Twoja wypowiedź bardzo mało mi pomaga ponieważ po pierwsze: jest mało przejrzysta, po drugie tyle w niej błędów, że czasami ciężko zrozumieć, po trzecie nie rozwiązało mi to problemu. Jestem Technikiem Mechanikiem i studiuje na politechnice Białostockiej w samochodach także się trochę rozeznaję, ale jak wspomniałem to nie mój samochód, brat poprowadził niby do jakiegoś znajomego, to jego pierwszy samochód więc i pierwsza tego typu naprawa (pomijając wymianę oleju i rozrządu ok. rok temu) za bardzo nie wiedział co to za mechanik itd. zresztą nie to jest tematem. Skoro jesteś mechanikiem dlaczego nie odpowiedziałeś mi za ile mniej więcej ustawia się zapłon lampą stroboskopową??
projec
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Seat Arosa, 1.0 MPI 50KM

29 Gru 2011, 15:07

Koszt ustawienia zapłonu lampą nie powinien przekroczyć 30zł jednak osoba regulująca musi pamiętać o podłączeniu zwory do gniazda w trakcie regulacji w innym przypadku regulacja nie powiedzie się.
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet