Przyjemne ,wygodne i małoawaryjne do 10 tysięcy. W124?Inne?

30 Lis 2010, 19:28

Jak Omega przy 130 zaczynała uciekać to miałeś chyba jednak też dwie Omegi w domu... ale w jednej. Nie wprowadzaj ludzi w błąd, auto FWD z belką skrętną z tyłu nie będzie lepiej się prowadzić i bardziej komfortowe od RWD z niezależnym zawieszeniem, lepszym wyważeniem auta itd.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

30 Lis 2010, 19:31

Najpierw przejedź się Leganzą, a zobaczysz jak Lotus potrafi dobrze zgrać zawieszenie
KonradMB
Aktywny
 
Posty: 251
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Subaru
Silnik: H6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lis 2010, 19:33

Przestań z tym Lotusem... to żaden wyznacznik dla mnie nie jest. Jechałem Leganzą, było calkiem komfortowo, ale to po prostu nie ta klasa aut i ich budowy aby porównywać. Być może Leganza jest super zawieszona w swojej klasie i technologii, ale pewnych rzeczy nie przeskoczy (fizyka).
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

30 Lis 2010, 20:01

Oj JiGsaw zdziwiłbyś się jak dobre prowadzenie można osiągnąć przy belce skrętnej, spójrz na to co potrafią francuskie hothatche na torach i zakrętach.
Mnie też to dziwi, Lanos i Nubira bez obrazy dla właścicieli ale prowadziły się źle, były zbyt miękkie i bez czucia dlatego dziwi mnie opinia, że w Leganzie jest dużo lepiej.
Aczkolwiek muszę kiedyś złapać takiego egzotyka na przejażdzkę.
Omega i Leganza to ta sama klasa.
Lanos to jak Astra-kompakt.
Nubira jak Vectra- klasa średnia
Leganza i Omega- klasa wyższa średnia.
Opel to też nie jest prestiżowa czy droga marka a jako nowy kosztował 50% więcej, chyba nie bez powodu, w tym przypadku za markę też dużo się nie dopłacało.
Ja bym się składanił ku Omedze.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Lis 2010, 20:24

Przebrnąłem przez waszą "wymianę zdań" i przyglądnąłem się dokładniej Omedze ,jak na razie najlepsza propozycja ,skłaniam się bardziej ku Oplowi niż wcześniej wspominanym W124.
hejhoiTu
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: slaskie

30 Lis 2010, 21:21

Według moich info Leganza to klasa średnia. Aczkolwiek de facto to ciężko to auto jednoznacznie sklasyfikować.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

30 Lis 2010, 22:06

A ja i tak wybral bym W124 z niezajebliwym dieslem 250D lub 300D, do spokojnej jazdy wystarcza, pali przy tym mało, ma piękny dzwięk motoru takie kle kle kle kle :mrgreen: a zawieszeniowo również bardzo dobrze, świadczyć może o tym fakt że zawieszenie wielowahaczowe opracowane dla W201, trafiło nastepnie lekko dostosowane do W124 żeby po 12 latach trafić do W210. A jeśli chcesz dynamiki to PB z LPG 2.6 fajny silniczek R6 :wink: a dostęp do części i ich cena nie jest jakiś kosmiczny.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lis 2010, 22:09

Jogi4x4 napisał(a):A ja i tak wybral bym W124 z niezajebliwym dieslem 250D lub 300D, do spokojnej jazdy wystarcza

Zeby trafił takie jak było dzisiaj u mnie na OBT...Gęba mi sie śmiała do niego sama...Cacuszko... :!: :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

30 Lis 2010, 22:16

Mój W201 był po taryfie i tylko 200D ale miał ponad wg. licznika ok 852.000km i śmiga dalej. W moich okolicy jest jeden, biały 260E stan poprostu super i na codzień jeżdżony bez gazu i innych wynalazków... Aż miło popatrzeć na takie rodzynki...
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lis 2010, 23:20

A mogę liczyć na informację na co zwracać w nim największą uwagę przy zakupie? (mówie o Mercedesie)
hejhoiTu
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: slaskie

01 Gru 2010, 10:31

jiGsaw napisał(a):Według moich info Leganza to klasa średnia. Aczkolwiek de facto to ciężko to auto jednoznacznie sklasyfikować.

Też bym nie Omegi i Leganzy na jednej półce. Wystarczy na dane techniczne spojrzeć:
długość: Omega 4,9m - Leganza 4,67m
waga: Omega ok. 1,5t - Leganza 1,3t (z silnikami 2.0)
siebek25
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 156
Miejscowość: Kielce

01 Gru 2010, 11:54

Jako że to auto ma już napewno kilkanaście lat, ja bym zwrócił uwagę na takie podstawowe elementy jak korozja czy nie jest zbyt zaawansowana jeśli jest, z silnikiem to wiadomo, może jeszcze praca tylnego mostu czy nie jest zbyt wyeksplatowany, czy ma luzy czy nie wyje itp.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

01 Gru 2010, 13:14

Mercedes wolnossacy to taki "mułek" :razz: ale to nie zmienia faktu ze naprawde jest nie do zaj**** ja osobiście wybrałbym omege bmw stara piątka też jest wygodna i 2.5tds fajnie jedzie i brzmi może Audi A6 2.3+gaz albo accord+gaz no ale to taczki z przednim napędem :razz:
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

01 Gru 2010, 13:52

Co do starej piatki, jak będzie 2.5TD to już nie tak ciekawie... Mecowi do spokojnej jazdy 250D wystarcza, 300D bardziej eleastyczny i trochę żwawszy, ale oba sie nadają. Kiedyś przejechałem się E36 325TD w automacie i w porównaniu do mojej E36 325TDS (też automat) to straszny żółw z niej, tzn. nie było aż tak źle ale zyby ją skłonić do jazdy to trzeba bylo troche deptać :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

01 Gru 2010, 19:03

Jeszcze jedna sprawa ,jest ktoś w stanie objaśnić mi zasadę działania "mrcedesowskiego" hamulca postojowego w formie "pedała". No i czy to nie jest niepraktyczne ?
hejhoiTu
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: slaskie