Punto czy Polo czy moze coś innego!!!!!!!!!!!!!

01 Lut 2009, 22:25

witam od pewnego czasu zastanawiam się nad kupnem auta które bedzie mi służyć do jazdy na studiach w warszawie i na wyjazdy na ryby czyli mało km na ro do 5 tyś. Zatem szukam auta góra do 10-12 tyś palące mało tak z 5-7 l oraz by użytkowanie nie wychodziło drogo czyli mała cena czesci i mała awaryjnosc myslałem nad paroma autami:civic(1996-1999),seicento,punto razcej 1.9 jtd(1999-2002),Lanos,Polo 1.0(1997-1999),corsa i na koniec doszedłem z tych wszystkich do punta lub polo i juz sam nie wiem jakie auto doradzciwe biorąc pod uwagę by mnie jego utrzymanie duzo nie kosztowało itd to co napisałem powyżej
tomekwiacek
Nowicjusz
 
Posty: 11

02 Lut 2009, 23:49

tomekwiacek napisał(a):witam od pewnego czasu zastanawiam się nad kupnem auta które bedzie mi służyć do jazdy na studiach w warszawie i na wyjazdy na ryby czyli mało km na ro do 5 tyś. Zatem szukam auta góra do 10-12 tyś palące mało tak z 5-7 l oraz by użytkowanie nie wychodziło drogo czyli mała cena czesci i mała awaryjnosc myslałem nad paroma autami:civic(1996-1999),seicento,punto razcej 1.9 jtd(1999-2002),Lanos,Polo 1.0(1997-1999),corsa i na koniec doszedłem z tych wszystkich do punta lub polo i juz sam nie wiem jakie auto doradzciwe biorąc pod uwagę by mnie jego utrzymanie duzo nie kosztowało itd to co napisałem powyżej


A ja tobie zaproponuje suzuki swift autko świetne, jeżeli chodzi o bez awaryjność części dostępne w dosyć dobrych cenach poleciłbym silnik 1,3 8v, bo jest równie oszczędny jak 1,0 a dynamika super w trasie i mieście może zaskoczyć nie jednego, a za 10 000 to można naprawdę dobry egzemplarz znaleźć
bols
Nowicjusz
 
Posty: 45

02 Lut 2009, 23:59

dzieki rozpatrze tą propozycję i licze na kolejne podpowiedzi!!!!!!!
tomekwiacek
Nowicjusz
 
Posty: 11

03 Lut 2009, 08:12

No faktycznie Suzuki Swift to jeden z lepszych bezawaryjnych samochodów na rynku, lecz jego stylistyka jest z początku lat 90. Ale to naprawdę porządny samochód no chyba, że zależy Ci na wyglądzie bardziej niż na bezawaryjnej jeździe. A jak nie to w sumie Punto JTD też jest ciekawym wyborem, a na pewno ładniejszym lecz już nie tak bezawaryjnym, nie mam tu na myśli awarii mechanicznych lecz takich pierdół bardziej pochodzenia elektrycznego.
Sebastianos
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 343
Miejscowość: Warszawa
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 1.6 THP
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

03 Lut 2009, 09:03

Polecam Polo ale silnik 1,0l zdecydowanie odradzam.Jest słaby i żeby normalnie jezdzic,to trzeba go stale kręcic a wtedy sporo pali...
Polo 1,4l lub Ibiza 1,4l. Same zalety...
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

03 Lut 2009, 09:43

Na wyglądzie mi nie zależy tylko zeby miał dobre zawieszenie i był jak najmniej awaryjny czyli suzuki swift powiedzcie cos wiecej o nim???
tomekwiacek
Nowicjusz
 
Posty: 11
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Kultowy model Renault 4 świętuje 60-lecie
    W 2021 roku mija 60 lat od wprowadzenia Renault 4. Historia tego modelu to prawdziwe succes story. Na przestrzeni trzydziestu kilku lat sprzedano łącznie ponad 8 milionów sztuk Renault 4 w ponad 100 krajach. Renault ...

03 Lut 2009, 10:54

tomekwiacek napisał(a):Na wyglądzie mi nie zależy tylko zeby miał dobre zawieszenie i był jak najmniej awaryjny czyli suzuki swift powiedzcie cos wiecej o nim???


W zasadzi ja jeżdżę swiftem (sedan)1,3 8v z 1992r i mimo wieku tylko tankuje (ok. 6-7l/100)i wymieniam olej naprawdę, jeżeli chodzi o bez awaryjność to super jedyny minus korozja, ale za tą sumę kupisz w miarę młody rocznik to nie powinno być źle poza tym to dość dynamiczne autka można poszukać wersji gti to tam mamy z silnika 1,3 16v 101KM i jak na tak małą mase to autko lata jak głupie tylko ciężko dostać gti w dobrym stanie. Jak chcesz poczytać więcej zajrzyj na forum Swifta: ww.zlosnik.pl/ubbthreads.php?Cat= jest tam kącik swifta
bols
Nowicjusz
 
Posty: 45

03 Lut 2009, 21:08

jak radzi sobie silnik 1,0 w tym aucie bo wolałbym 1,3 ale w moich okolicach wiekszosc 1.0 jest????????
tomekwiacek
Nowicjusz
 
Posty: 11

03 Lut 2009, 22:20

tomekwiacek napisał(a):jak radzi sobie silnik 1,0 w tym aucie bo wolałbym 1,3 ale w moich okolicach wiekszosc 1.0 jest????????




1,0 ma 53KM i z masą 750kg radzi sobie całkiem nieźle i nie powinieneś narzekać, jeśli nie oczekujesz sportowych doznań ;) do tego jest dość oszczędny, bo w trasie osiągnąć 5l\100 to nie powinien być problem a w mieście 5,5-6l. Także też jest warty uwagi i fakt jest ich więcej, jak 1,3 chociaż ten, jeżeli chodzi o dynamikę jest lepszy 1,3 8v 68KM. i po 2001r 1,3 16v, (sohc) 85KM
bols
Nowicjusz
 
Posty: 45

04 Lut 2009, 20:59

odbiegając trochę od tematu mam pytanie czyn się różni cały tłumik od koncówki samej tłumika mianowicie chciałbym miec sportowy dzwięk samochodu i czy zmiana na taki wydech powoduje wieksze spalanie auta wieksze uszkodzenie tłumika czy podobne bo sie nie orientuje a chciałbym to wiedziec
tomekwiacek
Nowicjusz
 
Posty: 11

04 Lut 2009, 21:54

tomekwiacek napisał(a):odbiegając trochę od tematu mam pytanie czyn się różni cały tłumik od koncówki samej tłumika mianowicie chciałbym miec sportowy dzwięk samochodu i czy zmiana na taki wydech powoduje wieksze spalanie auta wieksze uszkodzenie tłumika czy podobne bo sie nie orientuje a chciałbym to wiedziec



Samą końcówkę możesz dospawać do seryjnego tłumika i wtedy zazwyczaj delikatnie słychać jakieś zmiany w dźwięku a jeżeli chodzi o cały tłumik to po prostu wkręcasz seryjny a w to miejsce wkręcasz nowy, tak jest w przypadku dedykowanych tłumików, bo w przypadku uniwersalnych to będzie trzeba dorobić mocowania i wtedy może znacznie sie zminić dźwięk w zależności od modelu to od delikatnego pomruku do ostrego basowego no a jeżeli chodzi o wzrost spalania to raczej nie powinno, bo sam końcowy tłumik nie wpływa za wiele na parametry silnika. w miarę dobre i nie drogie tłumiki robi ulter http://www.ulter.com.pl/
bols
Nowicjusz
 
Posty: 45