Punto I SX 1.1 54km Kiepskie ogrzewanie

23 Gru 2012, 11:42

Witam mam problem z ogrzewaniem, na wolnych obrotach leci zimne powietrze,ale wyłączając nawiew na chwile potem po czym go włączając przez kilka sekund leci letnie powietrze potem znowu zimne. Na wysokich obrotach cały czas leci letnie powietrze.
Dwóch mechaników sprawdzało uszczelkę pod głowicą. W układzie ciśnienie ok. Kompresja ok. Odłączenie reduktora nic nie pomogło.Wymieniona nagrzewnica termostat pompa wody. Układ raczej nie jest zapowietrzony bo po odkręceniu odpowietrznika na nagrzewnicy(który sie okazało że jednak jest)leci sama woda. Piszę raczej bo płyn w zbiorniku wyrównawczym sie pieni. Przewody dochodzące do nagrzewnicy jak i wychodzące z nagrzewnicy gorące. Nie ma bezpośredniego dojścia do nagrzewnicy aczkolwiek plastik w jej okolicach jest ciepły. Mechanik mówił że jak wymieniał nagrzewnice to zerknął na klapy nawiewu i wydawały mu sie ok.

Proszę o pomoc bo już nie mam sil na ten samochód
Rakon
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Honda Civic VI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

23 Gru 2012, 12:10

W układzie jest płyn czy woda? Jak woda to ona może zamarzać...
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

23 Gru 2012, 12:15

w układzie jest płyn -35C
Rakon
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Honda Civic VI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

23 Gru 2012, 12:18

Silnik rozgrzewa się do dobrej temperatury?
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

23 Gru 2012, 12:26

Tak rozgrzewa sie do dobrej temperatury. przy połowie skali załącza sie wentylator chłodnicy.
Rakon
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Honda Civic VI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

23 Gru 2012, 12:33

Piszę raczej bo płyn w zbiorniku wyrównawczym sie pieni. Przewody dochodzące do nagrzewnicy jak i wychodzące z nagrzewnicy gorące.

na odległość już podejrzewam uszczelkę pod głowicą :(
jesteś pewny że zmieniono nagrzewnice ? deska rozdzielcza do tego była zdejmowana ?
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Vision ConnectedDrive 2011
    Majestatyczny koncept nadaje formę najnowocześniejszym technologiom oraz nowatorskim pomysłom, natomiast jego głównym zadaniem jest inteligentne zintegrowanie kierowcy, pojazdu i świata zewnętrznego. Wszystko to znajduje ...

23 Gru 2012, 12:41

Jestem pewny że była zmieniona nagrzewnica. Robił to mój znajomy mechanik wiec jestem pewny jego uczciwości. Sporo się nameczył żyby ściagnąć deskę rozdzielczą.Czy to wina uszczelki sprawdzał właśnie on jak i jeden z renomowanych zakładów w Poznaniu i tu i tu odrzucili jakoby to była uszczelka. A gdyby to była uszczelka to znikałby płyn a nie znika lub olej by był w układzie chłodzenia a nie jest. Do tego wytwarzałoby sie większe ciśnienie w układzie a sie nie wytwarza. Kurcze chciałbym miec pewność że to uszczelka przed jej wymianą bo jak wiadomo to tanich taka wymiana nie należy.
Rakon
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Honda Civic VI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

23 Gru 2012, 12:45

zakładam że to Punto jednak z innego roku niż 1989r :no:
do sprawdzenie jak podpięte przewody wodne i ich srednica :!: do "reduktora"
bo to dodatkowy układ chłodzenia , a teraz bywają mrozy i to na krótkich trasach jest bardzo odczuwalne
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

23 Gru 2012, 12:48

Punto z rocznika 1998. Reduktor wyłaczyłem z obiegu bo myslałem że to on może być przyczyną.
Rakon
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Honda Civic VI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996