Punto mk1 problem z cylindrem

09 Lis 2012, 18:29

Witam, posiadam autko fiat punto mk1 1997 rok, pojemność 1.2 73km (wielowtrysk) benzyna + gaz, problem polega na tym iż auto nie pali na jeden cylinder, tzn na biegu jałowym silnik telepocze, po odpięciu kabla z jednej świecy nie ma różnicy w pracy silnika, z tłumika spaliny nie wydają jednolitego dźwięku, tylko takie pyrkanie. Świece, kable wymienione, cewki zamieniane miejscami i ciągle to samo, świeca na tym cylindrze jest cała czarna, kompresja sprawdzana i jest ok. Nie wiem już co robić, znajomy mechanik mówi, że może to być gniazdo zaworów, ale nie koniecznie. Dodam, że silnik tak około 2000obr, już pracuje normalnie i podczas takiej jazdy nic nie czuć, jedynie jak się przyśpiesza podczas zmiany biegów jak obroty spadną poniżej 2000obr to czuć takie przerywanie. Wszystkie objawy są na benzynie jak i na gazie. Docenie wszelkie rady.
d0m3l
Początkujący
 
Posty: 70
Miejscowość: Radom

09 Lis 2012, 20:55

Zdjąć pokrywę i sprawdzić luzy na zaworach. Przy okazji obejrzeć krzywki wałka rozrządu czy aby nie ogolone (wytarte) na tym cylindrze.To pierwsze co przychodzi mi na myśl ale nie gwarantuje sukcesu.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4957
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

09 Lis 2012, 21:02

Jakby było coś z zaworem to ciśnienie na tłokach nie byłoby oki. Gdzieś był podobny temat jakiś czas temu też chyba w fiacie i tam podobno wina leżała po stronie sterownika.


O znalazłem
problem-z-iskra-na-1-4-cylindrze-fiat-doblo-1-6-16v-cng-vt59974.htm
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

09 Lis 2012, 22:02

przemek217 napisał(a):O znalazłem
problem-z-iskra-na-1-4-cylindrze-fiat-doblo-1-6-16v-cng-vt59974.htm


ale jak ma się to do problemu z jednym cylindrem ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4957
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Lis 2012, 08:12

Właśnie typową usterką dla uszkodzonego sterownika jest: - silnik odpala na dwóch cylindrach a po dodaniu gazu pracuje na czterech. A u mnie nie pali tylko na jeden, świeca po wyjęciu jest cała mokra.
Ostatnio edytowany przez d0m3l 10 Lis 2012, 10:13, edytowano w sumie 2 razy
d0m3l
Początkujący
 
Posty: 70
Miejscowość: Radom

10 Lis 2012, 09:35

sprawdź koło foniczne i czujnik położenia wału
najlepiej byłoby zobaczyć sygnał na oscyloskopie
jeżeli masz regulator ciśnienia paliwa z węzykiem podciśnieniowym to odłącz go i zaślep
na próbę
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault Kangoo Z.E. - 10tyś. sprzedanych egzemplarzy
    Sieć Renault świętuje dziesięciotysięczną rejestrację modelu Kangoo Z.E. – w 100% elektrycznego samochodu dostawczego, europejskiego lidera w segmencie vanów. Klucze do samochodu wręczono panu Gerhardowi Dechowi, ...

10 Lis 2012, 19:49

Czujnik próbowałem sprawdzić miernikiem, ale coś mi nic nie wskazywało, czasem jakieś głupoty. Muszę go wyjąc i w domu popróbować. A co do wężyka z regulatora ciśnienia paliwa, to po jego odłączeniu zaczęła cieknąć z niego benzyna, a z tego co mi wiadomo nie powinna, i tutaj mogą być takie przypuszczenia iż ta benzyna wpada do cylindra i go zalewa, dlatego nie dopala jak trzeba. Tylko zastanawiam się jak sprawdzić czy jest to główna przyczyna tego całego zamieszania, odłączyć wężyk i go zatkać i pojeździć, aż wypali się nadmiar benzyny ze świecy, czy trzeba by jakoś osuszyć ten cylinder, oraz świece?
d0m3l
Początkujący
 
Posty: 70
Miejscowość: Radom

11 Lis 2012, 12:29

Czujnika nie ruszaj,
jak membrana w regulatorze przepuszcza benzynę to regulator do wymiany
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

13 Lis 2012, 21:19

Wymieniłem regulator i jak ręką odjął, pali ładnie na wszystkie cylindry. Ale pojawił się inny problem, chodzi o obroty biegu jałowego, wcześniej wynosiły normalnie ok 1000, na gazie i benzynie. A teraz na benzynie są zbyt wysokie, grubo ponad 1000, nawet 150, na gazie znowu sytuacja odwrotna, obroty spadały sporo poniżej 1000, aż silnik prawie gasł. Co prawda co do gazu to podkręciłem mu dawkę biegu jałowego na parowniku i jest ok, ale czasem potrafi lekko spać poniżej 1000. Nie wiem czy może być to wina silnika krokowego?
d0m3l
Początkujący
 
Posty: 70
Miejscowość: Radom