Punto problem z chlodnica

27 Kwi 2007, 21:34

Witam !
Punto 97r 1.1
Ostatnio wystąpił problem z moim Punto. Mianowicie wskazówka temperatury oleju jest prawie na maxa a chłodnica sie nie włącza. Zmieniałem czujnik temp. ale to nic nie dało. Silnik wiatraka jest na 100 %.
Jaka może być inna przyczyna tej usterki ?

Pozdrawiam
kamilos
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Renault Laguna PH1 2.2dT(G8T)
  • 28 Kwi 2007, 00:20

    nie czujnik oleju tylko czujnik ten co w chłodnice jest wkręcony
    ZZZ-zakuć ,zaturbić, zapi***alać
    misiekemeryt160
    Początkujący
     
    Posty: 162
    Miejscowość: DZIAŁDOWO

    28 Kwi 2007, 14:21

    kamilos, uściślij czy chodzi Ci o temp. oleju czy płynu chłodniczego. Przypuszczam że tego drugiego, bo na ogół chłodnice oleju wentylatorów nie mają a punta na ogół chłodnicy oleju nie mają :-)
    Niema dobrej marki, są tylko udane modele...
    opteron
    Początkujący
     
    Posty: 65
    Miejscowość: żywiec

    28 Kwi 2007, 18:24

    pomyliłem się, bardzo przepraszam, oczywiście chodziło mi o temp. płynu chłodniczego.
    kamilos
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Renault Laguna PH1 2.2dT(G8T)

    28 Kwi 2007, 21:03

    OK. Czy gdy temperatura na wskaźniku jest wysoka chłodnica z przodu samochodu jest gorąca? Jeśli jest gorąca wymień czujnik elektro-wentyaltora, jeśli jest zimna sprawdź czy układ nie jest zapowietrzony, sprawdź termostat, wentylator oraz pompe wody. Niestety pompa wody jest napędzana z rozrządu i sam sobie nie poradzisz, jednak dla pocieszenia dodam że ukręcenia wałów pomp wody bez wycieków zdarzają się tak często jak uderzenia komet w ziemię...

    pozdrawiam
    Niema dobrej marki, są tylko udane modele...
    opteron
    Początkujący
     
    Posty: 65
    Miejscowość: żywiec
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      BMW 325iX (1987-1990) - samochód elektryczny
      Projekt badawczy "Samochód elektryczny z wysokoenergetycznym akumulatorem " po raz pierwszy zapoczątkowany w 1981 roku doprowadził ostatecznie w 1987 roku do przekształcenia ośmiu modeli BMW 325iX z napędem na cztery ...