Odnośnie wydechu, to musi on w pewnym stopniu "przytrzymywać" spaliny, nie powinien być np przelotowy.
Strumiennica nie może pomagać, ponieważ i tak w końcowym efekcie układ wydechowy jest zwężony a pozbycie się kata w niektórych autach podnosi moc w tolerancji błędu. Idealnym przykładem jest kadett z silnikiem 2,0 GSI z katem 150KM a bez 156KM.
Zuzycie paliwa w silniku diesla nie odbywa się na podstawie gazów przepływających przez wydech, paliwo jest podane z pompy prawie na "ślepo".
Odnośnie wydechu, przyrost mocy ze "sportowym" kpl układem wydechowym, kompletnym czyli razem z dorobionym kolektorem, wynosi średnio około 15% o ile jest reszta dobrze zestrojona, piszę oczywiscie o silniku benzynowym.
Jednak tu trzeba dodać, że nie stosuje się w sporcie strumiennicy, wiadomo czemu.....
W sprawie modelu na uwięzi i zamontowanej w nim strumiennicy, trzeba było dodać, że to był silnik dwusuwowy który rządzi się innymi prawami, ale to już inna historia.
![Wink :wink:]()