Pytania dot. Diesla

01 Sty 2021, 21:07

Witam
W dalszym ciagu poszukuję auta dla siebie :)
Zaczęły mi chodzić też po głowie auta od PSA segment D, bo jakoś lubie francuzy a i cenowo wychodzą dość korzystnie gdyby brac pod uwagę roczniki 2013-2015.
Widziałem na otomoto ogłoszenia z C5tkami i 508mkami. O ile te nowsze (2017-2020) swoje kosztują. O tyle te starsze roczniki z nawet niewysokimi przebiegami potrafia kosztować poniżej 50 tyś i wcale nie są to ceny poniżej średniej. Silnik 2.0 HDI wychwalany pod chyba każdym względem.
I tu pojawiają się moje pytania:
1. Czy każda wersja 2.0 HDI jest taka niezawodna ? Czy są jakieś nowsze które niestety szybko się psują, naprawy przewyższaja cenę auta itp ?
2. Jak jest z tym systemem SCR ? Czy to jest mega badziew którego należy unikać jak ognia ? Pytam bo chyba lepszy bylby HDI 140 km niz blueHDI 150km ? Ale czy w ogóle jest sens rozważać tę technologiczną nowinkę?
3. Załóżmy ze wyhaczę autko z 2015 roku pochodzące z PL jeden właściciel od nowości. Widziałem z resztą takie oferty gdzie NIBY przebieg np 80 kkm. Czy to w ogóle możliwe ? Czy taki prywatny właściciel też znajduje sobie magika do cofania licznika ?
4. Czy na pewno francuz to będzie dobre auto ? Chciałbym odpowiedzi z pkt widzenia użytkownika nie beďącego mechanikiem (który sam sobie naprawi). Pytam też o to bo poprzednie moje auto to był francuz i pomimo ze to byla prosta benzyna to kłopotów i mega drogich napraw było multum ale mogłem mieć po prostu mega pecha.
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

01 Sty 2021, 23:02

Ja zawsze powrażam francuz dobry do przebiegu 200k a potem to juz męka z tym autem. Problem jest ze teraz nie ważne co wybierzesz bo już wszystko jest mniej więcej w jednej jakości robione czyli .... :x ...... wiadomo jakiej tyle że w jednym na serwis zostawisz x a w drugim 3x.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Sty 2021, 00:05

No to tak by się zgadzało bo wybiło dokładnie 200k km i zaczął się armagedon z tym autem ani chwili bez problemów.
Ale teraz za cel przyjalem zakup auta z max przebiegiem 100kkm i pojeździć nim też do 200 kkm i sprzedać od razu.
A co myślicie o wzieciu ubezpieczenia takiego ze place rocznie 1000 zl i mam w razie awarii naprawy za darmo ? Znajomy mi o czyms takim opowiadal o w sieco tez takie cos widzialem.
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

02 Sty 2021, 00:13

Ile km robisz rocznie?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Sty 2021, 00:27

Cóż gdybym miał jeździć do pracy autem regularnie (40km w 1 str) + wyjazdy w gory prawie co tydzień (90km w 1 str) i inne dodatkowe wyjazdy m.in. do Krakowa (70km w 1 str), rocznie wyszłoby nie mniej niż 30kkm. Po mieście sporadycznie jeżdżę, bo nie mam po co.
Tylko to lipa by była bo kupie auto i po 4 latach musiałbym juz sprzedawać...
Wiec musialbym ograniczyć np dojazd do pracy autem (mam dobre połączenie komunikacyjne).
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

02 Sty 2021, 01:09

Cynerion napisał(a):Wiec musialbym ograniczyć np dojazd do pracy autem (mam dobre połączenie komunikacyjne).
napewno wyszło by taniej.

W twoim przypadku jedyny sens ekonomiczny ma jakiś dieselek z niskim przebiegiem.
Ile masz kasy?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochody elektryczne – co warto wiedzieć?
    Przyszłość motoryzacji będzie elektryczna – co do tego nikt nie ma wątpliwości. Co to oznacza w praktyce? Ile kilometrów można przejechać samochodem wyposażonym w taki napęd? Czy zadziała w deszczu? Jak zmieni ...

02 Sty 2021, 11:54

45-50 tys zł
Wiem ze na segment D to moze być mało ale segment C w kombi to też jest ok :)
Choc różnice cenowe miedzy jednym i drugim nie sa w zasadzie aż takie duże.
Zależy mi na dynamice zeby w miarę ładnie zbierał się ze świateł na trasach takich jak np Wiślanka, żeby dało się wyprzedzać bez wizji śmierci przed oczami. Nie potrzebuję kamer ani czujników cofania, nie potrzebuje tableta z przodu. Problemem jest też to że wiekszosc modeli jak ma mocniejszy silnik to ma już z automatu to bogatsze wyposażenie a jak jest coś z uboższym wyposażeniem to silniki słabe.
Jak lekkie auto to i diesel 1.6 115 km chyba daje radę ale tu zaś naczytałem się ze te jednostki są awaryjne i dzieją się cuda typu UPG przy 40kkm...
Dlatego wolę wiekszą pojemność i niezbyt duże wyżyłowanie w stosunku do niej.
Da rade coś ?
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

02 Sty 2021, 12:44

Jak szukasz auta na trasę gdzie prędkości pojawiają się 130+ to nie patrz na silniki mniejsze niż 2l bo inaczej to już jest głośno i to nie ma znaczenia ile auto ma koni.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Sty 2021, 13:25

Druga sprawa że chyba 2.0 130 km ładniej pójdzie z dołu niż 1.6 130km.
No ale przede wszystkim tez chodzi mi o awaryjność.
A coś byś konkretnego polecił ?
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

02 Sty 2021, 20:32

Te nowoczesne diesle ładnie się rozpędzają do 100, naprawdę przyjemnie ale to za sprawą przeniesienia mocy na moment użytkowy, skrzynie też są krótsze i dlatego są efekty.
Co bym zaproponował? nie wiem, może mondeo mk4, kupisz taniej niż c5 równie fajnie jedzie i silnik ten sam
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Sty 2021, 21:16

Jak szukasz auta na trasę gdzie prędkości pojawiają się 130+ to nie patrz na silniki mniejsze niż 2l bo inaczej to już jest głośno i to nie ma znaczenia ile auto ma koni


W nowym Qashqaiu (2019r.) z malutkim benzynowym 1.3 140KM jest ciszej niż w pełnoletnim Volvo S60 segmentu D (2.4 benz). W obu autach silnik nie dokucza z czego w Qashqaiu przy prędkości 140km/h jest odczuwalnie znacznie ciszej jeśli chodzi o szumy powietrza/opon. Wydaje mi się, że nie ma co uogólniać, bo w jednym aucie mniejszy silnik będzie w środku cichszy niż większy w innym nawet nie patrząc na rocznik czy klasę auta.
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 166
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

02 Sty 2021, 21:20

Tutaj ciekawy Golf kombi z salonu, 100 tys. przebiegu i nie ma za dużo bajerów (np. manualna klima):
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

04 Sty 2021, 09:58

A co myślicie o takich autach:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Dużo jest też opli z takim silnikiem, ale to chyba daremna jednostka, czytałem, że każda naprawa to minimum 5 kafli...
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Generalnie wszystko jest na północy Polski. Na południu posucha jak nie wiem. Ciekawe skąd się to bierze.
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

04 Sty 2021, 10:46

Weź się zdecyduj czego szukasz, Pomiędzy insignią a focusem jest ze 40 cm różnicy w długości to przepaść.
Dodatkowo insignia jest autem "takim sobie" zarówno jeżeli chodzi o jakość wykonania, prowadzenie jak i awaryjność. Tutaj masz polifta więc i tak trochę lepiej niż na początku produkcji. Kolejna sprawa to silnik - po moich doświadczeniach z insignią mogę śmiało stwierdzić, że przy tej masie 130ps to po prostu za mało. Także wybierając insignia vs mondeo na pewno wziąłbym forda
Porównując astra - focus to tak naprawdę wszystko jedno

Cynerion napisał(a):Dużo jest też opli z takim silnikiem, ale to chyba daremna jednostka, czytałem, że każda naprawa to minimum 5 kafli...
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... 8f14367391


Nie czytaj więcej takich głupot

A jeśli szukasz auta na południu to masz polecaną miejscówkę
https://carmat.otomoto.pl/
warto zadzwonić bo zwykle mają więcej aut niż na otomoto
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Sty 2021, 13:58

Invi napisał(a):Weź się zdecyduj czego szukasz, Pomiędzy insignią a focusem jest ze 40 cm różnicy w długości to przepaść.

Lepszy rozmiar insygni, ale biorąc pod uwagę koszty, to rozmiar focusa w kombi też jest akceptowalny :yes:

Invi napisał(a):Dodatkowo insignia jest autem "takim sobie" zarówno jeżeli chodzi o jakość wykonania, prowadzenie jak i awaryjność. Tutaj masz polifta więc i tak trochę lepiej niż na początku produkcji.

Bardzo często wśród znajomych słyszałem stwierdzenie, że insignia to jeden z mniej awaryjnych modeli opla, no i niemało osób te insignie posiada i nie narzeka, stąd też wpadła w zbiór rozważanych przeze mnie aut.
Invi napisał(a):Kolejna sprawa to silnik - po moich doświadczeniach z insignią mogę śmiało stwierdzić, że przy tej masie 130ps to po prostu za mało.

Wydawało mi się, że bezpieczniejszy jest wybór takiego 2.0 130 km niż 1.6 o podobnej mocy. Może mam błędne przeświadczenie ale wydaje mi się, że im bardziej wysilony tym mniej żywotny i bardziej awaryjny.

Invi napisał(a):Także wybierając insignia vs mondeo na pewno wziąłbym forda

Ja też :) Ale biorę pod uwagę różne warianty. Nie chcę się zamykać tylko na jedno auto, jak być może pojawi się w sprzedaży coś podobnego, a za to w dużo lepszym stanie technicznym albo korzystniejsze cenowo.

Invi napisał(a):Nie czytaj więcej takich głupot

Tu wyczytałem, że łańcuch lubi się rozciągnąć, a jego wymiana to demontaż skrzyni biegów, a niektórzy twierdzą też że i silnika.
No a co ty powiesz na temat tej jednostki ?
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014