Pytanie do blacharza

06 Lut 2017, 14:22

Siema! Mam mały temat do kolegów blacharzy. Piszę pracę o likwidacji szkody blacharskiej w ASO, konkrety przypadek(poniżej wszystkie potrzebne do waszej oceny zdjęcia).

Niestety do końca tygodnia muszę mieć już skończony pełny opis postępowania blacharskiego w tym przypadku, na blacharza spadła lawina roboty i auto przesunęło się na późniejszy termin, więc niestety nie będę mógł być świadkiem naprawy żeby zdobyć wiedzę potrzebną do pisania. Stąd też moje pytanie w jakiej kolejności i jakie czynności podjelibiście naprawiając to auto:

Ogólny widok:
http://pho.to/AbnoX

3 zbliżenia głównie na próg:
http://pho.to/Abnom

zdjęcia po demonatażu błotnika, drzwi, zderzaka: kilka zdjęć prezentujących uszkodzenia słupka A, fartucha, wzmocnienia błotnika:
http://pho.to/AbnpE

Do roboty jeszcze deska rozdzielcza bo poduchy strzeliły, szybka przednia.

Najpoważniejsze jednak jest uszkodzenie progu, słupka A oraz koło oberwało i nie ma zbieżności.

Posiadam kosztorys do tej szkody.


Nie chcę zawracać głowy blacharzowi milionem pytań, które mam bo jest w tym momencie zarobiony. Na wszystkie pytania na które da się znaleźć odpowiedź szukam w internecie oraz literaturze.

Pytania:

1. W pierwszej kolejności auto trafi na ramę prostowniczą, będzie wyciąganie dozerem tylko za bardzo nie wiem co ma być wyciągnięte? Podłużnice nie naruszone, pas cały. Co blacharz planuje wyciągać w tym przypadku? Progi? Gdzie w takim razie będzie punkt zaczepu?

2. Czy po opuszczeniu ramy naprawczej następna czynnością w kolejności będzie wycinanie brzeszczotem poszycia progu oraz słupka oraz wspawanie w ich miejsce nowych?


Z góry dziękuję za pomoc.
aesd
Nowicjusz
 
Posty: 49
Prawo jazdy: 22 09 1993
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam

12 Lut 2017, 13:03

W skrócie Ci napisze.
1. Blacharz na pierwszy strzał będzie prostował słupek ew też progu. Następnie pasowanie nowych części jeżeli wszystko git to rozbiórka i wycinanie poszycia słupka,progu i wstawienie nowych i kolejne pasowanie.
2. Nie wiem jak w ASO ale jak dla mnie to auto opuszcza ramę dopiero po naprawie blacharskiej jak jest wszystko spasowane jak trzeba.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 3UR-FE
    Pozostajemy w rodzinie silników UR. Największym przedstawicielem tej linii jest motor 3UR-FE. Wolnossąca jednostka ma aż 5,7 l pojemności, dysponuje mocą 386 KM i wytwarza 543 Nm. Tak duży silnik musi trafiać pod maskę ...
    Silnik 2.5 TFSI - International Engine of the Year 2013
    2,5-litrowy silnik TFSI otrzymał międzynarodowe wyróżnienie dla najlepszego silnika roku 2013 "International Engine of the Year", w kategorii jednostek od 2 do 2,5 l. Tak zadecydowało jury złożone z 87 dziennikarzy ...