Pytanie o instalację LPG

31 Mar 2010, 19:24

Koledzy dzisiaj na stacji troszkę się zdziwiłem bo tankowałem do pełna i do zbiornika 60l weszło 58l gazu i nie było charakterystycznego odbicia tak jak to miało miejsce w innych autach które posiadałem na LPG tylko zaczęło pomału zwalniać. Co może być tego przyczyną i jaka to usunąć żeby odbijało? Instalacja jaka jest zamontowana to Zavoli wlew gazu jest w miejscu korka wlewu od paliwa przez wkręcenie adaptera. Wtryskiwacze PLANIjet. Instalacja była zakładana tu - zavoli.pl

No i jednocześnie proszę o ocenę owej instalacji.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

31 Mar 2010, 21:36

Ile razy taki miałes przypadek? Jeśli raz to na razie się tym nie przejmuj. Jeśli będzie się powtarzało to będziesz musiał wymienić wielozawór.
Co do oceny instalacji no cóż a z którego roku produkcji jest twoje auto?
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

01 Kwi 2010, 09:17

Auto jest z 10.1999r a posiadam go nie cały miesiąc i dopiero raz tankowałem do pełna na święta wyjazd to znowu będzie do pełna i się zobaczy. A jakie będą tego konsekwencje jak nie będzie odbijał zawór? Trzeba będzie to robić od razu? czy przy tankowaniu nie mówić do pełna tylko powiedzmy 50l i pojeździć jeszcze trochę?
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

02 Kwi 2010, 22:08

Konsekwencji nie będzie żadnych nawet jak będziesz tankował do pełna. Jak zaczną się upały to nie nalewaj pod korek tylko trochę mniej, by nie zwiększać zbytnio ciśnienia.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

03 Kwi 2010, 09:23

Ok dzięki za szybkie odp.
A co sądzisz o tej instalacji w miarę dobrze skompletowana? no i czy miałeś odczynienie z tymi wtryskiwaczami?, bo czytałem różne opinie na ich temat.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

06 Kwi 2010, 21:35

o planitjetach mam średnie zdanie. Są całkiem wydajne, ale niestety wolne. Jeśli dobrze jeździ na razie nie ruszaj.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    VW up! GTI z silnikiem o mocy 85 kW/115 KM
    Volkswagen wprowadza na rynek nowego up!-a GTI – model o niewielkiej masie własnej, z mocnym silnikiem, sportowym zawieszeniem i typowymi wyróżnikami aut GTI na nadwoziu i we wnętrzu. up! w wersji GTI dostępny ...

07 Kwi 2010, 13:58

No na razie jest ok nie czuje żeby coś było nie tak ale jak zacznie się coś dziać na pewno się zgłoszę :smile: Dzięki za rady.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

20 Kwi 2010, 18:22

Napewno nie trzeba wymieniać wielozaworu, wystarczy go wyjąć i podgiąć pływak, żeby odbijał wcześniej.
zywy
Początkujący
 
Posty: 62
Miejscowość: Lubin

21 Kwi 2010, 18:37

:roll:
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

08 Gru 2010, 20:57

Panowie odświeżam temat ponieważ mam problem kilka dni temu zapalił się check zrobiłem samo diagnostykę i wywaliło błąd P0300 (wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach) wymieniłem świece na NGK i skasowałem błąd po przejechaniu kilkudziesięciu km znowu to samo ale tym razem błąd P0302 (brak zapłony na drugim cylindrze) skasowałem i wczoraj wyskoczył znowu P0302 po zamieniałem cewki i skasowałem i po kilku km znowu wyskoczył ten sam błąd więc skasowałem. Dzisiaj jeździłem na samej benzynie nie przełączałem na LPG i na razie żadnych błędów i teraz pytanie czy mogą być walnięte wtryskiwacze LPG? Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie wtryskiwaczy gazowych? Ewentualnie jak już przyjdzie do wymiany to jakie kupować? Instalacja ma już przejechane troszkę ponad 50000
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

08 Gru 2010, 21:11

po 50 tysiach nie powinno się nic stać z wtryskiwaczami ;)
z głupia spytam czy zmieniłeś kable??
jeśli pojawia ci się cały czas ten sam cylinder zamień kable miejscami, będziesz pewien że to nie elektryka szwankuje
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Gru 2010, 22:06

Nie da się bo do złączki cewki przychodzą po dwa cieniutkie kabelki które wychodzą z jednej grubej wiązki tak to wygląda - [link do oferty na Allegro wygasł] (jest jedno zdjęcie silnika) Na razie śmigam na benzynie i jest wszystko ok zrobię jeszcze ze 100km i jak się nic nie zapali to przełączę na LPG i zobaczymy czy znowu wywali błąd.

[ Dodano: 14 Grudzień 2010, 13:11 ]
No i początek z rozrywki do tej pory śmigałem na Pb i wszystko było ok żadnych błędów dzisiaj postanowiłem w końcu przełączyć na LPG i przejechałem może z 15km i zapalił się check dwa błędy P0302 się powtórzył ale doszedł jeszcze do tego P0172 (czujnik O2
[BANK 1] mieszanka zbyt bogata) No i przez pierwsze 3km jadąc z równą prędkością ok60km/h autem delikatnie szarpało jak dodawałem gazu przestawało szarpać po rozgrzaniu objaw ten znikł.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

14 Gru 2010, 19:07

Czy po zamianie cewek eyskoczył błąd na tym samym cylindrze? jeśli nie to padła cewka zapłonowa ale nie zupełnie bo przepala benzynę ale gazu już nie. Jeśli błąd pojawił się na tym samym cylindrze to znaczy padł wtryskiwacz (można je zmieniać pojedyńczo), ale jeśli błąd pojawia się na róznych cylindrach to bez podłączenia pod komputer gazowy i sprawdzeniu ciśnienia reduktora nie będziesz wiedział nic więcej. Błędem sondy się nie przejmuj jest natępstwem złego spalania i po usunięciu usterki nie bedzie się pojawiał.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

14 Gru 2010, 20:52

Cewki już zamieniałem i błąd dalej wyskakuje na tym samym cylindrze ale nawet nie próbowałem kombinować i nie wiedziałem, że się da zmienić wtryski gazu jutro wykasuje błędy zmienię wtryskiwacze i zobaczę co będzie. Dzięki za odpowiedź.

[ Dodano: 31 Grudzień 2010, 11:32 ]
No i tak wtryski zamieniłem i błąd P0302 już się nie pojawia ale wczoraj znowu wyskoczył P0300 po raz drugi od zmiany wtryskiwaczy. Chyba po nowym roku trzeba odwiedzić gazownika niech sprawdzi co i jak bo już nie wiem co robić czy dalej mogą to być wtryski czy raczej coś innego?
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001