Niemcy raczej nie oddają swoich oryginalnych tablic - jakby oddali ktoś jechałby na ich ubezpieczeniu a oni nie wyrejestrowaliby auta tylko czekali na rejestrację w Polsce. Czasami są z tym problemy bo niemiec nie może zarejestrować wtedy nowego auta jak to sprzedane do Polski nie zostanie u nas zarejestrowane.
Szansa na otrzymanie oryginalnych rejestracji jest znikoma.
Jeżeli chodzi o tablice zjazdowe z czerwonym paskiem - mogą być ale powinny być dwie, zapewne druga tablica została sprzedana z innym samochodem
i innym vinem wpisanym - chociaż z tym też są problemy bo teraz dokumenty na tablice zjazdowe są drukowane a nie pisane długopisem.
Jeżeli auto dostało tablice zjazdowe musi mieć aktualny TUV - niemiecki przegląd techniczny - tam jest przebieg auta i potwierdzenie dobrego stanu technicznego auta.
W Polsce autem niezarejestrowanym nie ma możliwości w pełni zgodnie z prawem jeździć po drogach publicznych - bez względu na to jakie ma tablice i czy ma ubezpieczenie. Po prostu auto wyrejestrowane tam, niezarejestrowane w Polsce nie ma prawa jeździć. Zgodnie z prawem zostaje laweta lub powrót po samochód gdy już się go zarejestruje w swoim wydziale komunikacji.