Radio nie gra przy wyłączonym samochodzie

30 Cze 2009, 15:53

witam, mam pytanko, jak podłączyć radio żeby grało przy nie odpalonym samochodzie? radio mam zamontowane na kościach ISO, samochód to vw passat sedan, 1998r. W innym aucie, fiat panda 2004r. mam zamontowane tak, że gra gdy samochód nie jest odpalony.

dziękuję za odp!!
joker394
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Legionowo

01 Lip 2009, 00:38

Zamontuj pod kable zapalniczki.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
szakal1990
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 181
Miejscowość: Wielkopolska

01 Lip 2009, 19:41

Podaj model radia.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

03 Lip 2009, 10:34

Ale co to znaczy przy nie odpalonym?
Ja mam podłączone radio pod stacyjkę (czy gdzieś tam....) i po włożeniu kluczyka i włączeniu zapłonu radio gra. Jak wyłączę zapłon dalej gra. Wyłącza się dopiero przy wyjęciu kluczyka.
I tak moim zdaniem powinno być. Chociaż z drugiej strony szkoda, że bez kluczyka nie gra...
Mobil
Nowicjusz
 
Posty: 49
Miejscowość: Warszawa

03 Lip 2009, 21:30

Musisz odszukać od strony radia przewód zasilający,a od strony samochodu przewód,na którym jest cały czas napięcie.Następnie musisz odszukać na kostce ISO przewód zasilający radio i go (najłatwiej do zrobienia) przeciąć.Od strony samochodu ten przewód dobrze zaizolować,żeby nie zrobiło się zwarcie.Następnie ten,na którym jest cały czas napięcie połączyć z tym przeciętym od strony kostki ISO(najlepiej polutować).No i zaizolować(najlepiej koszulką termokurczliwą).
Niestety w samochodach robią teraz tak,że na kostkę ISO podają napięcie zasilania dopiero po albo włożeniu kluczyka albo przekręceniu stacyjki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Lip 2009, 13:28

a nie latwiej zmostkowac na kablach od kostki powinny byc wpinane wiec mostkujesz czerwony z zoltym i po sprawie
a jak juz chcesz zrobic profesjonalnie to pociągnij kabel bezpośrednio od akumulatora pod radio nie zapomnij o bezpieczniku

pozdrawiam
gigit
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 240
Miejscowość: Kołobrzeg
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Trzydziestolecie VW California - ikona wśród kamperów
    30 lat temu pierwszy egzemplarz modelu California wszedł na rynek. Był to początek wyjątkowego sukcesu. Marka Volkswagen Samochody Użytkowe świętowała urodziny ikony wśród kamperów podczas targów Techno-Classica ...

12 Lip 2009, 22:01

Yyy.. Czy ciągnięcie kabla do komory silnika i do akumulatora to jest profesjonalna instalacja? Moim zdaniem tam "szary" człowiek nie powinien się dotykać, tylko podłączać się pod skrzynkę z bezpiecznikami :)
Mobil
Nowicjusz
 
Posty: 49
Miejscowość: Warszawa

13 Lip 2009, 11:21

Mobil napisał(a):Yyy.. Czy ciągnięcie kabla do komory silnika i do akumulatora to jest profesjonalna instalacja? Moim zdaniem tam "szary" człowiek nie powinien się dotykać, tylko podłączać się pod skrzynkę z bezpiecznikami :)



czy profesjonalne to zapytaj w salonach car audio skad oni ciegna prad ....
... poza tym mozna poprostu zmostkowac prad i zostwaic tak jak jest i bedzie gralo
gigit
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 240
Miejscowość: Kołobrzeg

13 Lip 2009, 12:42

Gigit - jesteś pewien,że można zmostkować przewód żółty(+12V z akumulatora) z przewodem czerwonym(+12V po stacyjce)?A nie będzie czasami tak,że jak na czerwony dasz stałe 12V z przewodu żółtego,to przez sracyjkę z akumulatora będą zasilane te odbiorniki,które maja być zasilane po stacyjce?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Lip 2009, 16:47

MotoAlbercik napisał(a):Gigit - jesteś pewien,że można zmostkować przewód żółty(+12V z akumulatora) z przewodem czerwonym(+12V po stacyjce)?A nie będzie czasami tak,że jak na czerwony dasz stałe 12V z przewodu żółtego,to przez sracyjkę z akumulatora będą zasilane te odbiorniki,które maja być zasilane po stacyjce?


zauważ ze przy oryginalnych kostkach występujących przy radiach istnieje taka możliwość wiec nie powinno nic sie dziac ja ma tak przy sprzęcie alpine wszystko gra
gigit
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 240
Miejscowość: Kołobrzeg