Rajd Maroka - ETAP 2

13 Paź 2015, 11:51

Carlos Sainz i Lucas Cruz, jadący PEUGEOT 2008 DKR16, odnieśli swoje pierwsze zwycięstwo etapowe, w drugim dniu Rajdu Maroka. Trwające prace rozwojowe zaczynają przynosić rezultaty również dla Sébastiena Loeba i Daniela Elena, którzy, chociaż nadal się uczą, zdobyli bardzo dobry - szósty czas - za kierownicą samochodu w specyfikacji 2015.

Rajd Maroka - ETAP 2Kolejny etap zdobywania doświadczeń dla Team Peugeot Total, to 223 kilometry dzisiejszego odcinka Rajdu Maroka. Przyniosły one zawodnikom odmienny rodzaj podłoża od tego, po którym ścigali się w poniedziałek. Trasa po raz pierwszy w tym tygodniu wiodła przez wydmy i wymagała skomplikowanej nawigacji.

W tak wymagających warunkach PEUGEOT 2008 DKR16 kolejny raz potwierdził swój potencjał. Po prześcignięciu Mini Nassera Al Attiyaha, Carlos Sainz i Lucas Cruz wywalczyli zwycięstwo na tym OS-ie . Dzięki pierwszemu sukcesowi PEUGEOT 2008 DKR16, hiszpańska załoga awansowała na pierwsze miejsce klasyfikacji generalnej z 1’24 przewagi nad katarskim zwycięzcą Rajdu Dakar 2015.

Rajd Maroka - ETAP 2Sébastien Loeb i Daniel Elena, którzy startowali jako dziewiętnasta załoga, stracili sporo czasu w pyle, jaki podniósł się po przejeździe jadących przed nimi zawodników. Nie przeszkodziło im to w dalszym zdobywaniu nowych umiejętności. Finalnie uzyskali szósty czas, co jest dużym wyczynem, biorąc pod uwagę ich pozycję startową. To doskonała nagroda dla mechaników, którzy do 5:00 rano pracowali przy wymianie silnika.

Carlos Sainz, PEUGEOT 2008 DKR16 #311 (1 miejsce, z przewagą 1’49):
"Oczywiście bardzo się cieszę z naszego pierwszego zwycięstwa z Team Peugeot Total, i pierwszego zwycięstwa za kierownicą 2008 DKR16. Pojechaliśmy naprawdę dobrze. Dobrze atakowaliśmy - uczymy się tego samochodu z każdym kilometrem. Widać, że cała wykonana praca idzie w dobrym kierunku, nawet jeśli sporo jeszcze zostało do zrobienia."

Sébastien Loeb, PEUGEOT 2008 DKR15+ #312 (6 miejsce, ze stratą 10’30):
"Dziś było lepiej. Bez problemu ukończyliśmy kolejny etap. Na początku straciliśmy trochę czasu w pyle, ale potem utrzymaliśmy dobre tempo. Mieliśmy dobre wyczucie. Nie popełniliśmy też błędów przy nawigacji, chociaż z tego punktu widzenia był to wymagający OS."

Klasyfikacja drugiego etapu:
1. Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 2008 DKR16, | czas: 2h 13’48
2. Nasser Al Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Mini All 4 Racing | +1’49
3. Giniel De Villiers (ZAF) / Dirk Von Zitzewitz (ZAF), Toyota Hi-Lux | +8’11
4. Van Loon (NL)/Wouter Rosegaar (NL), Mini All 4 Racing | +8’36
5. Al Rahji (SAU)/ Timo Gottschlack (GER) Toyota Hi-Lux | +10’16
6. Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MC), PEUGEOT 2008 DKR15+ | +10’30

Klasyfikacja generalna po drugim etapie:
1. Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 2008 DKR16, | czas: 5h 29’27
2. Nasser Al Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Mini All 4 Racing | +1’24
3. Al Rahji (SAU)/ Timo Gottschlack (GER) Toyota Hi-Lux | +8’13
4. Władimir Wasiliew (RUS)/Konstantin Żilcow (RUS), Toyota Hi-Lux, | +9’47
5. Van Loon (NL)/Wouter Rosegaar (NL), Mini All 4 Racing | +17’14

źródło: Peugeot Polska, Citroen Polska
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3799
Zdjęcia: 13100
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Historia TECHNOLOGII SKYACTIV Mazdy
    Na czym polega technologia SKYACTIV Mazdy wyjaśniamy poniżej: - Technoligia SKYACTIVE-G - Technoligia SKYACTIVE-D Luty 2012 : Mazda CX-5, pierwszy z serii nowych modeli Mazdy ze wszystkimi elementami TECHNOLOGII SKYACTIV ...
    Lexus NX w pogoni za dziecięcymi marzeniami
    Jak trafić klipem reklamowym do inteligentnych odbiorców? Zbudować przekaz na pozytywnych uczuciach, wprawić w wibracje poczucie humoru i szybko zakończyć niespodzianką. Taki właśnie jest nowy, 30-sekundowy film reklamujący ...