Range Rover P38 (1994-2001) - pytania przed zakupem

22 Lis 2009, 14:42

Witam.

Znajomy się przymierza, więc kilka pytań:

Są następujące silniki (wg autocentrum.pl):
benz. 3,9V8
4,0
4,6
4,6V8
diesel 2,5

Trudno znaleźć więcej informacji. Może coś ktoś napisać?
Znajomy przymierza się do rocznika 2000-2001, skłania się raczej do dizelka w automacie.
Jakie jest oznaczenie kodowe tego silnika?

Jedyne informacje, jakie znalazłem, to awaryjność (forumsamochodowe.pl) i wprost przeciwnie na kilku innych forach. Ale są to opinie trochę "onetowe", typu "jest do kitu bo mój znajomy/wujek/szwagier/itp. ma i się zesuł" - bez jakiegokolwiek uzasadnienia.

Ktoś coś wie?

Czy w standardzie jest blokada tylnego mostu?
Czy konserwacja kompresora od zawieszenia eliminuje jego awaryjność?
Czy miechy zawsze po kilku latach są do wymiany, czy też je się w jakiś sposób konserwuje?

Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu w komisie?
Raczej z podnośnikiem nie będę sprawdzał samopoziomowania, ani nie będę mierzył ciśnienia sprężania w cylindrach, ale prawie każdy samochód ma swoje znane "miejsca bolące" czy inne charakterystyczne słabsze punkty.
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Lis 2009, 17:25

Rander napisał(a):
Jedyne informacje, jakie znalazłem, to awaryjność (forumsamochodowe.pl) i wprost przeciwnie na kilku innych forach. Ale są to opinie trochę "onetowe", typu "jest do kitu bo mój znajomy/wujek/szwagier/itp. ma i się zesuł" - bez jakiegokolwiek uzasadnienia.
niestety to nie są opinie tylko tego forum P38 to po frelku najbardziej awaryjny LR, niestety :neutral: najbardziej awaryjna w P38 jest elektronika, niestety
dieselek w automacie na ful wypasie to jest bardzo fajny wybór jak na tego autkaale RR to nie jest auto do taplania po klamki w błocie, a silnik to standardowy diesel pakowany też do disco więc jest jedną z trwalszych części w tym aucie :mrgreen:
Rander napisał(a):Czy w standardzie jest blokada tylnego mostu?
nie, często nie posiada nawet blokady centralnego dyfra
Rander napisał(a):Czy konserwacja kompresora od zawieszenia eliminuje jego awaryjność?

przedłuża jego życie ale niestety i tak padnie, w cenie nowego masz kit do przerobienia go na sprężyny, nie należy się tego bać to na prawde dobre wyjście z sytuacji
Rander napisał(a):Czy miechy zawsze po kilku latach są do wymiany, czy też je się w jakiś sposób konserwuje?
niestety jak we wszystkich typach pojazdów te poduszki sie z czasem starzeją, pękają, parcieją, dostają trochę jednak w codziennym użytkowaniu, nasz solone drogi nie za dobrze wpływają na ich stan.
Rander napisał(a):Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu w komisie?
Raczej z podnośnikiem nie będę sprawdzał samopoziomowania, ani nie będę mierzył ciśnienia sprężania w cylindrach, ale prawie każdy samochód ma swoje znane "miejsca bolące" czy inne charakterystyczne słabsze punkty.
kupując P38 dobrze jest zrobić pełną diagnostykę łącznie z poziomowaniem i pomiarem kompresji, zwykle ten samochód jest używany do ciągania przyczep i tym podobnych rzeczy więc stan podzespołów może być różny, weź samochód do warsztatu zajmującego się LRami wydasz 100-200 zeta ale będziesz mądrzejszy, jak komis nie pozwala ci wyjechać autem z niego to odpuść sobie, ten samochód jest fajny ale niestety kupując go trzeba być bardzo ostrożnym, naprawa wielu rzeczy jest czasem zupełnie nie opłacalna.
co do sprawdzania co jest nie tak z samochodem to ogólnie młotek i obić ramę, śrubokręt i sprawdzić blachę w podłodze, sprawdzić czy nie ma luzów na wałach (krzyżaki, wieloklin), sprawdzić luzy na ataku (kręcąc wałem na postoju) przejechać sie posłuchać jak pracuje silnik, skrzynia, zawieszenie, rozgrzać silnik i dać mu dobrze w garczki, sprawdzić jak skrzynia przerzuca biegi we wszystkich trybach, zawieszenie sprawdzisz mierząc centymetrem od nadkola do opony na prostej drodze (zresztą to zwykle widać) potem wjechać te leki teren i sprawdzić zawieche (porządnie) główną bolączką P38 jest elektronika wcześniej czy później wszystkie ważne systemy będą z bypasowane a przeszkadzające wycięte :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Lis 2009, 17:53

pocieszny napisał(a): dieselek w automacie na ful wypasie to jest bardzo fajny wybór jak na tego autkaale RR to nie jest auto do taplania po klamki w błocie, a silnik to standardowy diesel pakowany też do disco więc jest jedną z trwalszych części w tym aucie :mrgreen:

małe sprostowanie :wink: ten dieselek to VM, nie produkt Land Rovera. co za tym idzie, wiadomo - omijać z daleka :mrgreen:
motory LRtdi występowały tylko w classicu (bardzo rzadko) - poznać je można po desce z disco.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

22 Lis 2009, 18:37

Karson napisał(a):
pocieszny napisał(a): dieselek w automacie na ful wypasie to jest bardzo fajny wybór jak na tego autkaale RR to nie jest auto do taplania po klamki w błocie, a silnik to standardowy diesel pakowany też do disco więc jest jedną z trwalszych części w tym aucie :mrgreen:

małe sprostowanie :wink: ten dieselek to VM, nie produkt Land Rovera. co za tym idzie, wiadomo - omijać z daleka :mrgreen:
motory LRtdi występowały tylko w classicu (bardzo rzadko) - poznać je można po desce z disco.


Dzięki wielkie.

Czyli jednak benzyna. Która wersja mniej awaryjna?

Przy okazji: autko do jazdy szosowej i w lekkim terenie - gruntowe, polne i leśne drogi. Błota powyżej 15 do 20 cm nie przewiduje się ;)
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Lis 2009, 19:07

4.0 i 4.6
gazowanie nie zalecane
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

24 Lis 2009, 19:18

Karson napisał(a):
pocieszny napisał(a): dieselek w automacie na ful wypasie to jest bardzo fajny wybór jak na tego autkaale RR to nie jest auto do taplania po klamki w błocie, a silnik to standardowy diesel pakowany też do disco więc jest jedną z trwalszych części w tym aucie :mrgreen:

małe sprostowanie :wink: ten dieselek to VM, nie produkt Land Rovera. co za tym idzie, wiadomo - omijać z daleka :mrgreen:
motory LRtdi występowały tylko w classicu (bardzo rzadko) - poznać je można po desce z disco.
tetetete a czemu mój znajomek ma nie VM tylko silnik taki jak w cysecie :?: :shock:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda z przyczepą - o czym trzeba pamiętać?
    Wakacje to dla wielu osób okres podróży, inni na czas urlopu planują remont czy przeprowadzkę. Często przydatna w takich sytuacjach może okazać się przyczepa. Prowadzenie auta z przyczepą to jednak często niełatwe ...

24 Lis 2009, 22:45

pocieszny napisał(a):tetetete a czemu mój znajomek ma nie VM tylko silnik taki jak w cysecie :?: :shock:

a jesteś pewien, że to 300tdi? pewnie ma zmieniony. i to baaardzo dobra opcja jest :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

24 Lis 2009, 23:43

Karson napisał(a):a jesteś pewien, że to 300tdi? pewnie ma zmieniony. i to baaardzo dobra opcja jest :mrgreen:
no wlaśnie na 100% cyseta dlatego mówiłem że dobra opcja z automatem :wink: ale jak mówisz że w serii VM :shock:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

25 Lis 2009, 08:59

wiesz, może wyszły jakieś egzemplarze z 300tdi, zresztą w classicu też są białe kruki z tym motorem. ale generalnie RR ma diesle z VM
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

25 Kwi 2014, 08:40

Wszystkie Range rovery P38 w dieslu mają silnik bmw m51 i nie pisać głupot ( ten który był w bmw e36 e39 e38; 2,5 litra, 6 cylindrów, na rozrządzie łańcuch).Lepsze i mocniejsze są te po lifcie w 99r.Chętnie odpowiem na pytania dotyczące tego modelu. Pozdrawiam
vronec
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Range rover p38
Silnik: m51
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001