Ravka ciężko rozpala na rozgrzanym silniku/dwumas...

25 Sie 2014, 20:36

Problem dotyczy RAV4 z silnikiem 2.0 D4D 116KM.
Silnik ma problem ze startem na ciepło tzn. trzeba długo kręcić rozrusznikiem żeby załapał :(
Na zimnym i średnio nagrzanym odpala normalnie, gorzej po dłuższej trasie...

Samochód oddałem do serwisu żeby sprawdzili komputer ale niestety żadnych usterek nie wskazywał. Komputer diagnostyczny sprawdził wtryskiwacze i póki co są w dobrym stanie.

Mechanik sprawdzający samochód zwrócił uwagę na dziwną pracę sprzęgła i drgania przenoszone przez silnik podczas ruszania. Diagnoza - uszkodzony docisk.
Po rozebraniu silnika okazało się, że koło dwumasowe jest tak rozwalone, że sprężyny zrobiły dziurę w obudowie i wryły się głęboko w koło zębate. ( widziałem to )

Mam teraz dylemat czy kupić oryginalny zestaw z dwumasą za 1900 zł czy sztywniak za 900 zł.
Mechanik kręci nosem na sztywne koło, montował już klientowi i twierdzi, że jednak przenosi wibracje i trzeba startować z wyższych obrotów bo inaczej trzęsie budą.

Rozpisałem się ale nie o to głównie mi chodzi :lol:
Męczy mnie te ciężkie rozpalanie...czy jego przyczyną mogło być zużyte koło dwumasowe ?
Ev5
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Toyota Rav
Silnik: 2.0 D-4D
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi A6 Hybrid
    Hybrydowe Audi A6 to nowe oblicze limuzyny klasy business. Jego lekką karoserię osadzono na sportowym podwoziu. Wnętrze jest eleganckie i ergonomiczne, a kierowca i pasażerowie mają do dyspozycji wiele systemów wspomagających ...
    Wodorowa Toyota Mirai we flocie ADAC
    Niemiecki automobilklub ADAC powiększył swoją flotę o wodorowo-elektryczną Toyotę Mirai. Sedan zasilany ogniwami paliwowymi będzie na co dzień używany przez pracowników klubu w północnej Bawarii. Samochód ...