Raz działa raz nie, nie świeci się kontrolka lpg

20 Lip 2014, 18:27

Witam wszystkich,
Objawy problemu:
1. Brak pracy na gazie
2. Nie świeci się kontrolka gazu
3. Jak się pogrzebie po kablach od gazu - wymaca się je to w końcu zaskakuje.

Zdjęcia zbiorcze: http://postimg.org/gallery/10dszpkhs/82c48ed2/

Od początku: Kiedy zauważyłem że nie działa gaz podjechałem do mechanikogaziarza - zakład wielozadaniowy, bez specjalizacji wyłącznie w gazie. Gaziarz z tego co mówił usunął wtyczkę (ponoc była w słabej kondycji), skręcił kable i zaizolował - widoczne na pierwszym zdjęciu. Wspominał też ze po podłączeniu komputera sterownik widział temperature silnika jako minus 85*C. Kiedy wyjeżdżałem wszystko było cacy, Pan za 10 minut roboty skasował 50zł. I wszystko byłoby spoko gdyby usunął usterkę a tego niestety nie zrobił. Najprawdopodobniej kiedy grzebał w kablach przywrócił gdzieś styk a usunięcie zmęczonej wtyczki nie miało nic do rzeczy i było kosmetyką. Problem wrócił, więc sam otworzyłem maskę i obejrzałem kable, trochę je pomacałem podczas oględzin i gaz wracał do sprawności. Kiedy problem nawracał znowu macałem kable, przestawiałem i tak w kółko. Niestety moja złota metoda przestała ostatnio działać :D . Nadmienię że gaz nigdy nie wyłączał się podczas jazdy - po prostu przy którymś odpaleniu kontrolka była martwa i co kilka odpaleń musiałem dokonywać "gwałtu" na kablach, tak jakby w wyniku wstrząsów gdzieś ten styk ginął. Na moje laickie oko wszystko jest ok ale mam prosbe żebyście rzucili okiem na zdjęcia może się czegoś doszukacie. Dajcie jakieś wskazówki/rady co to może być i czy sam bez komputera to zrobię.
mbi
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 1- 1- 0
Auto: BMW e36 316 Compact
Silnik: 1,6 102km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

23 Lip 2014, 13:28

Możesz mieć gdzieś przerwany kabelek który w jednym położeniu łączy a winnym nie. Tak samo ja silnik jest ciepły lekko się rozszerza i przez to może być styk ale już jak silnik jest zimny nie zapala bo kabelek delikatnie się skurczy i jest przerwa. Trzeba by było zlokalizować mniej więcej kable po dotknięciu których zazwyczaj działa i dokładnie je obejrzeć czy nie są gdzieś pęknięte albo przecięte. prędzej będzie gdzieś pęknięty w koszulce co będzie trudne do zdiagnozowania.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5294
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

24 Lip 2014, 10:33

Dokładnie - masz gdzieś albo luźny styk albo przerwany kabel w izolacji - musisz każdy jeden kabelek przemierzyć ( najlepiej jak gaz nie będzie się włączał, to nic nie ruszaj kablami, tylko od razu miernik do ręki ). Osobiście podejrzewam, że jest to kabelek zasilajacy centralkę, bo piszesz, że nie zaświeca sie kontrolka od gazu. A jakby to był kabelek od elektrozaworu, to kontrolka raczej by się świeciła, a silnik by gasł na gazie. Zwróć też uwagę na gniazdo bezpiecznika od gazu - czy nie ma luźnych albo wypalonych styków.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Sie 2014, 09:10

U mnie bylo tak, że luz był na przewodach zasilających układ elektryczny instalacji - przy klemach. Wyczyściłem klemy, dokręciłem mocniej i działało :)
esp
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 15 08 1983
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Lantra J2 Wagon
Silnik: 1.8 GLS
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996