Regeneracja reduktora brc tecno 100kw lub innego

05 Lut 2007, 22:03

mam pytanko przeprowadzal ktos regeneracja reduktora???jak to sie robi czy trudno jest potem ustawic odpowiednia dawke gazu???zeby to dzialalo odpowiednio??prosze was o opinie bo nie wiem czy sie za to zabierac
slawny
Nowicjusz
 
Posty: 4

10 Lut 2007, 15:17

Witam,

Nie jest to trudne, można to spokojnie zrobić samemu, ale jeśli decydujemy się już na regenerację to powinniśmy dopilnować, żeby wszystkie wewnętrzne części zostały dokładnie wyczyszczone bo w przeciwnym razie lepiej kupić nowy parownik.
Odłączasz połączenia elektryczne. Zamykasz zawór na butli i na wszelki wypadek zdejmujesz kabelki z elektrozaworu. Zdejmujesz przewody gazowe i przewody z płynem chłodniczym. Wyjmujesz parownik i rozkręcasz go na części pierwsze. Stare membrany wymień, inne części dokładnie wyczyść, warto też wymienić inne elementy mające kontakt z paliwem np. tulejki elektrozaworów. Składasz parownik i to wszystko.

Weź pod uwagę, że często w praktyce okazuje się, że zregenerowany parownik nie działa tak dobrze jak nowy. Wystarczy źle naciągnąć membranę i wszystko trzeba robić jeszcze raz, dlatego jak się nie ma wprawy to lepiej żeby zrobił to serwis. Często polecają oni wymienić parownik na nowy, bo nowy pracuje lepiej i jest dużo trwalszy - kosztuje ok. 300-400 zł, a wymienić go możemy sami bo to już jest łatwe zadanie, no ale i tak trzeba by się potem pokazać w warsztacie, żeby ustawić instalację.

Pozdro.
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

09 Kwi 2007, 20:24

arek_89 napisał(a):Witam,

Nie jest to trudne, można to spokojnie zrobić samemu, ale jeśli decydujemy się już na regenerację to powinniśmy dopilnować, żeby wszystkie wewnętrzne części zostały dokładnie wyczyszczone bo w przeciwnym razie lepiej kupić nowy parownik.
Odłączasz połączenia elektryczne. Zamykasz zawór na butli i na wszelki wypadek zdejmujesz kabelki z elektrozaworu. Zdejmujesz przewody gazowe i przewody z płynem chłodniczym. Wyjmujesz parownik i rozkręcasz go na części pierwsze. Stare membrany wymień, inne części dokładnie wyczyść, warto też wymienić inne elementy mające kontakt z paliwem np. tulejki elektrozaworów. Składasz parownik i to wszystko.

Weź pod uwagę, że często w praktyce okazuje się, że zregenerowany parownik nie działa tak dobrze jak nowy. Wystarczy źle naciągnąć membranę i wszystko trzeba robić jeszcze raz, dlatego jak się nie ma wprawy to lepiej żeby zrobił to serwis. Często polecają oni wymienić parownik na nowy, bo nowy pracuje lepiej i jest dużo trwalszy - kosztuje ok. 300-400 zł, a wymienić go możemy sami bo to już jest łatwe zadanie, no ale i tak trzeba by się potem pokazać w warsztacie, żeby ustawić instalację.

Pozdro.


Parownik można kupić taniej - 200-250 zł... Mowa o dobrym parowniku.
spinex
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Kadjar
Silnik: 1.5 dCi
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    EURO NCAP: Pięć gwiazdek dla nowego Audi A3
    Zdobywając pięć gwiazdek, Audi A3 osiągnęło najlepsze wyniki w teście zderzeniowym przeprowadzonym przez Euro NCAP. We wszystkich kategoriach łącznie, model zdobył 88 na 100 możliwych punktów. Organizacja ds. oceny ...
    Kultowe japońskie samochody sportowe
    Japońscy producenci nie bez powodu słyną z konstruowania zgrabnych roadsterów i wyjątkowych sportowych samochodów. Wiele modeli stworzonych w Kraju Kwitnącej Wiśni na stałe wpisało się w historię motoryzacji ...