REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
arek_89 napisał(a):Witam,
Nie jest to trudne, można to spokojnie zrobić samemu, ale jeśli decydujemy się już na regenerację to powinniśmy dopilnować, żeby wszystkie wewnętrzne części zostały dokładnie wyczyszczone bo w przeciwnym razie lepiej kupić nowy parownik.
Odłączasz połączenia elektryczne. Zamykasz zawór na butli i na wszelki wypadek zdejmujesz kabelki z elektrozaworu. Zdejmujesz przewody gazowe i przewody z płynem chłodniczym. Wyjmujesz parownik i rozkręcasz go na części pierwsze. Stare membrany wymień, inne części dokładnie wyczyść, warto też wymienić inne elementy mające kontakt z paliwem np. tulejki elektrozaworów. Składasz parownik i to wszystko.
Weź pod uwagę, że często w praktyce okazuje się, że zregenerowany parownik nie działa tak dobrze jak nowy. Wystarczy źle naciągnąć membranę i wszystko trzeba robić jeszcze raz, dlatego jak się nie ma wprawy to lepiej żeby zrobił to serwis. Często polecają oni wymienić parownik na nowy, bo nowy pracuje lepiej i jest dużo trwalszy - kosztuje ok. 300-400 zł, a wymienić go możemy sami bo to już jest łatwe zadanie, no ale i tak trzeba by się potem pokazać w warsztacie, żeby ustawić instalację.
Pozdro.