23 Lut 2009, 16:19
Sprecyzuj o co ci chodzi z tym,że światła ci świecą tak,że prawie wcale - czy jest to tak,że świecą ci za daleko,za blisko,czy że są poprostu słabe.
Każdy reflektor ma regulację mechaniczną.Nawet te,co mają elektryczną.Różnica jest taka,że aby działała regulacja elektryczna(żeby spełniała swoją rolę),to reflektory muszą być prawidłowo ustawione mechanicznie.W samochodach,które nie mają tej elektrycznej regulacji,taka regulacja była jako dodatkowa przy samych reflektorach i była to regulacja mechaniczna.Czyli w starszych samochodach,które nie mają regulacji elektrycznej z kabiny kierowcy,reflektor ma dwie regulacje mechaniczne.
Ta elektryczna służy do regulacji świateł w zależności od obciążenia samochodu.A w jakim położeniu powinno być pokrętło tej regulacji wg obciążenia,to z całą pewnością pisze w książce obsługi.Jak masz tył niczym nie obciążony,czyli jedziesz sam,albo z pasażerem z przodu,ewentualnie z tyłu siedzi lekka osoba(np. dziecko),albo w bagażniku nie masz ciężkich rzeczy,to położenie tej regulacji powinno być w pozycji 0.A w zależności od obciążenia tyłu pokrętło przekręca się w pozycję 1,2,3,a reflektory schodzą wówczas niżej,ponieważ logiczne jest,że jak obciążysz tył samochodu,to będzie on niżej,a z kolei przód się podniesie.I wtedy światła oślepiałyby nadjeżdżajacych z przeciwka i świeciłyby za daleko,niewłaściwie oświetlając ci drogę przed samochodem,czyli poprostu świeciłyby ci w niebo.W samochodach bez elektrycznej regulacji taka regulacja była przy samym reflektorze,jak pisałem wcześniej.
Położenie pokrętła w pozycji 0 jest najwyższym położeniem reflektorów,czyli wyżej już nie pójdą.Podczas rgulacji świateł na stacji diagnostycznej,pokrętło to powinno znajdować się w pozycji 0,a samochód nie może być obciążony.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...