Regulacja świateł

03 Lut 2009, 11:07

we wszystkich autach jest regulacja świateł eletryczna, u mnie jest takie cos ze mozna ustawic 0, 1, 2 i słychac silniczki jak pracują i ustawiają światła, na co to jest i zawsze jest to w autach rozwiązane elektrycznie?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
  • 03 Lut 2009, 11:28

    To TY nie wiesz :shock: Masz prawko, jeżdzisz samochodem..........i zadajesz takie pytanie - na co to jest :shock: ....... Czy zawsze jest eletryczne , to jeszcze rozumiem ( spotyka się też hydrauliczne ) ąle to pierwsze pytanie z Twojej strony jest troche szokujące .
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4944
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    03 Lut 2009, 14:56

    Na ustawienie swiatel wyzej, nizej
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    04 Lut 2009, 11:23

    to jak mam teraz na 0 i chce zeby świeciły dalej to juz sie nieda? bo jak ustawie 1 czy 2 to światła sie obniża a nie podwyższą?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    04 Lut 2009, 12:15

    No i dodrze jest . Napakuj bagażnik tak dosć mocno , ażeby chlapacze prawie jeżdziły po asfalcie i , posadż na tylnych fotelach ze dwóch takich sporych wymiarów gości a wdedy wyczaisz po co jest ta regulacja
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4944
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    04 Lut 2009, 16:47

    ok ale u mnie świecą tak światła ze wcale!
    w moim dawnym dużym fiacie i polonezie duzo lepiej mi światła oświetlały drogę
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Nowa Kia Carens otrzymała 5 gwiazdek EuroNCAP
      Nowa Kia Carens otrzymała 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP - wiodącej europejskiej organizacji oceniającej najważniejsze aspekty bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Kia Carens jest jednym z dwóch tylko modeli ...

    05 Lut 2009, 11:19

    przy reflektorze powinna byc jeszcze jedna regulacja u mnie srubokret jest potrzebny
    godfather78
    Aktywny
     
    Posty: 274
    Miejscowość: swarzędz
    Prawo jazdy: 0- 0-1996
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: octavia II
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna

    23 Lut 2009, 00:01

    to se wymień żarówy, albo sprawdź instalacje jak ci światła nie świecą -_-
    warzywo
    Aktywny
     
    Posty: 318
    Miejscowość: PZN

    23 Lut 2009, 16:18

    Sprecyzuj o co ci chodzi z tym,że światła ci świecą tak,że prawie wcale - czy jest to tak,że świecą ci za daleko,za blisko,czy że są poprostu słabe.
    Każdy reflektor ma regulację mechaniczną.Nawet te,co mają elektryczną.Różnica jest taka,że aby działała regulacja elektryczna(żeby spełniała swoją rolę),to reflektory muszą być prawidłowo ustawione mechanicznie.W samochodach,które nie mają tej elektrycznej regulacji,taka regulacja była jako dodatkowa przy samych reflektorach i była to regulacja mechaniczna.Czyli w starszych samochodach,które nie mają regulacji elektrycznej z kabiny kierowcy,reflektor ma dwie regulacje mechaniczne.
    Ta elektryczna służy do regulacji świateł w zależności od obciążenia samochodu.A w jakim położeniu powinno być pokrętło tej regulacji wg obciążenia,to z całą pewnością pisze w książce obsługi.Jak masz tył niczym nie obciążony,czyli jedziesz sam,albo z pasażerem z przodu,ewentualnie z tyłu siedzi lekka osoba(np. dziecko),albo w bagażniku nie masz ciężkich rzeczy,to położenie tej regulacji powinno być w pozycji 0.A w zależności od obciążenia tyłu pokrętło przekręca się w pozycję 1,2,3,a reflektory schodzą wówczas niżej,ponieważ logiczne jest,że jak obciążysz tył samochodu,to będzie on niżej,a z kolei przód się podniesie.I wtedy światła oślepiałyby nadjeżdżajacych z przeciwka i świeciłyby za daleko,niewłaściwie oświetlając ci drogę przed samochodem,czyli poprostu świeciłyby ci w niebo.W samochodach bez elektrycznej regulacji taka regulacja była przy samym reflektorze,jak pisałem wcześniej.
    Położenie pokrętła w pozycji 0 jest najwyższym położeniem reflektorów,czyli wyżej już nie pójdą.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    23 Lut 2009, 16:19

    Sprecyzuj o co ci chodzi z tym,że światła ci świecą tak,że prawie wcale - czy jest to tak,że świecą ci za daleko,za blisko,czy że są poprostu słabe.
    Każdy reflektor ma regulację mechaniczną.Nawet te,co mają elektryczną.Różnica jest taka,że aby działała regulacja elektryczna(żeby spełniała swoją rolę),to reflektory muszą być prawidłowo ustawione mechanicznie.W samochodach,które nie mają tej elektrycznej regulacji,taka regulacja była jako dodatkowa przy samych reflektorach i była to regulacja mechaniczna.Czyli w starszych samochodach,które nie mają regulacji elektrycznej z kabiny kierowcy,reflektor ma dwie regulacje mechaniczne.
    Ta elektryczna służy do regulacji świateł w zależności od obciążenia samochodu.A w jakim położeniu powinno być pokrętło tej regulacji wg obciążenia,to z całą pewnością pisze w książce obsługi.Jak masz tył niczym nie obciążony,czyli jedziesz sam,albo z pasażerem z przodu,ewentualnie z tyłu siedzi lekka osoba(np. dziecko),albo w bagażniku nie masz ciężkich rzeczy,to położenie tej regulacji powinno być w pozycji 0.A w zależności od obciążenia tyłu pokrętło przekręca się w pozycję 1,2,3,a reflektory schodzą wówczas niżej,ponieważ logiczne jest,że jak obciążysz tył samochodu,to będzie on niżej,a z kolei przód się podniesie.I wtedy światła oślepiałyby nadjeżdżajacych z przeciwka i świeciłyby za daleko,niewłaściwie oświetlając ci drogę przed samochodem,czyli poprostu świeciłyby ci w niebo.W samochodach bez elektrycznej regulacji taka regulacja była przy samym reflektorze,jak pisałem wcześniej.
    Położenie pokrętła w pozycji 0 jest najwyższym położeniem reflektorów,czyli wyżej już nie pójdą.Podczas rgulacji świateł na stacji diagnostycznej,pokrętło to powinno znajdować się w pozycji 0,a samochód nie może być obciążony.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    23 Lut 2009, 18:44

    aha ale moze tez byc to pokrętło w kabinie a regulacja nie alekryczna a mechaniczna to po co tą elektryke dajądo aut?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    23 Lut 2009, 20:58

    No niestety nie może.
    Regulacja elektryczna jest sterowana pokrętłem w kabinie inie może być mechaniczna. Regulacja mechaniczna prawdopodobnie polegała na właśnie takiej regulacji ja elekt. z tym,że po załadowaniu np. bagażnika trzeba było otworzyć maske i ręcznie ustawić obydwa światła w pozycje 1,2 lub 3(tak przypuszczam) a tą co masz jest raczej wygodniejsza prawda.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    24 Lut 2009, 13:17

    a dlaczego np w malcuchu, duzym fiacie, wartbungu, trabancie tej regulacji niema i wcale to nie przeszkadza w jezdzie
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    24 Lut 2009, 16:42

    Zwróć uwage jakie auta wymieniłeś.
    W maluchu bagażnik z przodu- po co regulacja.
    Ale do rzeczy w okresie kedy powstawały te zabytki na lini montazowej nie myślano o zastosowaniu takiej rzeczy jak regulacja świateł moze nawet o niej nie wiedziano. Równie dobrze można by było zadać pytanie dlaczego w tych autach nie montowano wspomagania układu kierowniczego i poduszek powietrznych oraz centralnego zamka.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002