Rejestracja i OC - skomplikowana historia, proszę o pomoc

07 Paź 2014, 19:40

Witam, wiem, że jest to temat szeroko omawiany na forum, jednak po przejrzeniu wszystkich zbliżonych wątków stwierdzam, że nie wyjaśniają one do końca mojej sytuacji. Ponieważ jestem początkującym kierowcą i dopiero kupiłam swoje pierwsze auto bardzo proszę o pomoc.

Moja historia:
1. 23.09.14 - kupiłam używany samochód (umowa podpisana tylko na mnie), zapłaciłam już podatek w US. Obecne OC jest ważne do 21.10.14. Auta jeszcze nie rejestrowałam.
2. Mieszkam z narzeczonym w dużym mieście (X), on jest zameldowany w małym miasteczku (Y), znajdującym się niedaleko X, ja natomiast zameldowana jestem w małym miasteczku (Z), które jest na drugim końcu Polski więc nie sposób tam jechać.
3. Ponieważ nie mam żadnych zniżek + rejestracja auta w dużym mieście X = ogromne koszty OC, natomiast mój narzeczony ma już wyrobione zniżki i w połączeniu z rejestracją auta w jego miejscu zameldowania dałoby nam OC tańsze o 60-70%.

Pytanie: Gdzie i jak zarejestrować auto, żeby skorzystać z niższego OC mojego chłopaka?

Czytając porady na forum wymyśliłam, żeby to zrobić tak, więc proszę oświećcie mnie, czy dobrze myślę:
1. Spisuję umowę o darowiźnie, w której czynię go współwłaścicielem pojazdu (on od tego płaci podatek w swoim US);
2. On jedzie do swojego Urzędu Miasta i rejestruje tam samochód, dzięki temu w dowodzie rejestracyjnym ja będę głównym właścicielem, on współwłaścicielem (czy może to się odbyć bez mojej osobistej wizyty?)
3. Zgłaszamy się do ubezpieczyciela i kupujemy OC na jego zniżki.

Czy to brzmi sensownie? Z góry dzięki za pomoc :)
marynka
Obserwowany

Prawo jazdy: 04 03 2014
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nissan Almera

21 Paź 2014, 23:38