1. Kupujesz pojazd ze złomu (umowa lub faktura)
2. doprowadzasz go do stanu w jakim może przejść badanie techniczne
3. robisz opinię rzeczoznawcy, który stwierdza, że pojazd spełnia warunki unikatowego i zabytkowego
4. Występujesz do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z prośbą o wpis do rejestru zabytków.
5. Odbierasz decyzji o wpisie od Konserwatora
6. rejestrujesz samochód na próbne tablice (czerwone) lub zawozisz go na lawecie na specjalne badanie techniczne na okręgową stację kontroli pojazdów
7. rejestrujesz samochód w urzędzie komunikacji.
8. Wykupujesz OC
Prawo o ruchu drogowym na temat pojazdów zabytkowych:
Art. 2.
39) pojazd zabytkowy – pojazd, który na podstawie odrębnych przepisów został
wpisany do rejestru zabytków lub znajduje się w wojewódzkiej ewidencji
zabytków;
Art. 75.
3. Zabrania się rejestracji pojazdu złożonego poza wytwórnią, z wyjątkiem pojazdu
marki „SAM” oraz pojazdu zabytkowego.
Art. 79
4. Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z wyjątkiem pojazdu:
2) zabytkowego;
3) mającego co najmniej 25 lat, którego model nie jest produkowany od lat 15,
uznanego przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający
szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;
Art 81
7. Motorower, przyczepa lekka i pojazd zabytkowy nie podlegają okresowym badaniom
technicznym.
tutaj o tym trochę pisaliśmy
maluch-skladak-vt13419.htmpozdrawiam
Dariusz Sawicki