Rejestracja pojazdu zdemontowane CNG

07 Paź 2023, 20:53

Cześć.
Zakupiłem pojazd ze Szwecji.
Od sprzedającego otrzymałem fv VAT marża, 2 dowody szwedzkie, przegląd techniczny okresowy wykonany już w Polsce oraz potwierdzenie opłaty akcyzy.
Pojazd fabrycznie miał zamontowane CNG co znajduje się w dowodzie szwedzkim. Przed sprzedażą właściciel w Polsce zdemontował CNG ale nigdzie nie widzę takiej informacji na zaświadczeniu o przeglądzie ani w dokumencie identyfikacji pojazdu wystawionym przez SKP.
Czy w wyniku tego będę miał problem z rejestracja w urzędzie?
Pozdrawiam
profil
Nowicjusz
 
Posty: 21

07 Paź 2023, 22:35

profil napisał(a):Czy w wyniku tego będę miał problem z rejestracja w urzędzie?


nie
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

08 Paź 2023, 08:18

Dzięki za odpowiedź, będę potrzebował wypisać jakieś oświadczenie że zostało zdemontowane ? Czy jak to działa?
profil
Nowicjusz
 
Posty: 21

08 Paź 2023, 11:30

na razie idź do WK i rejestruj, jak będą potrzebne dodatkowe dokumenty to Pani w okienku Ci powie.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

09 Paź 2023, 09:06

profil napisał(a):będę potrzebował wypisać jakieś oświadczenie że zostało zdemontowane
....Wg. mnie taki wpis powinien być w tym zaświadczeniu wpisany....Bynajmniej jak ja jeszcze pracowałem na SKP tak to robiłem-taki był obowiązek....
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

09 Paź 2023, 22:21

Obyło się bez problemów.
profil
Nowicjusz
 
Posty: 21
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    BMW Concept Z4 Coupé 2005
    BMW Concept Z4 Coupé zostało stworzone z myślą o kierowcach ze sportowym "zacięciem", którzy cenią wysokie osiągi, dlatego samochód zapewnia podróżującym uczucie przebywania tuż nad nawierzchnią, ...

01 Lut 2024, 19:30

Postanowiłem odkopać temat ponieważ mam podobny problem tzn mam możliwość zakupić samochód sprowadzony z Niemiec, który jest wyposażony w fabryczną instalacje CNG. W związku z ograniczoną ilością stacji chciałbym jeszcze przed rejestracją usunąć fabryczną instalacje CNG by nie robić kosztownego badania butli z których i tak nie będę korzystał. Osoba która sprzedaje samochód chce go sprzedać w takim stanie jakim jest tzn z instalacją i bez polskiego badania technicznego. Poinformowała mnie, że do otrzymania przeglądu jest wymagane badanie zbiorników na CNG. Gdy ją pytałem o możliwość usunięcia takiej instalacji twierdziła, iż jest to instalacja fabryczna i nie można jej usunąć i że przed zakupem zasięgnąć informacji. Dlatego też podjechałem do stacji diagnostycznej - tam otrzymałem informację, że jeśli samochód w dokumentach ma jako paliwo podstawowe benzynę a jako alternatywne CNG to można śmiało instalacje usunąć i wynik badania będzie pozytywny. Jeżeli natomiast w homologacji podstawowym paliwem jest CNG to nie wykona on badania technicznego samochodu bez podstawowego źródła zasilania. Gdy wspomniałem, że wielokrotnie słyszałem o demontażu fabrycznej instalacji CNG dostałem odpowiedź, że w polskich urzędach jest tak że w jednym nie zarejestrują a 100km dalej nie będzie problemu.
Proszę o poradę jak ugryźć temat by sprawnie to ogarnąć i mieć samochód zasilanym samą benzyna lub ewentualnie bp + lpg
marcin_ale
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Jodłowa

03 Lut 2024, 23:08

marcin_ale napisał(a):Proszę o poradę jak ugryźć temat by sprawnie to ogarnąć i mieć samochód

poszukać innego egzemplarza. :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286