01 Lut 2024, 19:30
Postanowiłem odkopać temat ponieważ mam podobny problem tzn mam możliwość zakupić samochód sprowadzony z Niemiec, który jest wyposażony w fabryczną instalacje CNG. W związku z ograniczoną ilością stacji chciałbym jeszcze przed rejestracją usunąć fabryczną instalacje CNG by nie robić kosztownego badania butli z których i tak nie będę korzystał. Osoba która sprzedaje samochód chce go sprzedać w takim stanie jakim jest tzn z instalacją i bez polskiego badania technicznego. Poinformowała mnie, że do otrzymania przeglądu jest wymagane badanie zbiorników na CNG. Gdy ją pytałem o możliwość usunięcia takiej instalacji twierdziła, iż jest to instalacja fabryczna i nie można jej usunąć i że przed zakupem zasięgnąć informacji. Dlatego też podjechałem do stacji diagnostycznej - tam otrzymałem informację, że jeśli samochód w dokumentach ma jako paliwo podstawowe benzynę a jako alternatywne CNG to można śmiało instalacje usunąć i wynik badania będzie pozytywny. Jeżeli natomiast w homologacji podstawowym paliwem jest CNG to nie wykona on badania technicznego samochodu bez podstawowego źródła zasilania. Gdy wspomniałem, że wielokrotnie słyszałem o demontażu fabrycznej instalacji CNG dostałem odpowiedź, że w polskich urzędach jest tak że w jednym nie zarejestrują a 100km dalej nie będzie problemu.
Proszę o poradę jak ugryźć temat by sprawnie to ogarnąć i mieć samochód zasilanym samą benzyna lub ewentualnie bp + lpg