Rekord Nurburingu samochodem seryjnym pobity

10 Wrz 2008, 11:24

Tom Coronel za kierownicą Dodge Viper SRT10 ACR ustanowił nowy rekord prędkości na słynnym niemieckim torze wyścigowym z czasem 7 minut 22,1 sekundy. Przez entuzjastów tor nazywany jest "The Ring". Od czasu jego zbudowania w 1920 r. jest uważany za najtrudniejszy i najbardziej niebezpieczny na świecie. Od kierowców wymaga największych umiejętności a od samochodu doskonałych właściwości jezdnych i ponadprzeciętnych mocy.

Dodge Viper spod znaku SRT (Street and Racing Technology) to 600 konny samochód, który powstał by dominować na torach wyścigowych - choć jest w pełni dopuszczony do publicznego ruchu drogowego (street legal). Zagorzali entuzjaści wyczynu będą mogli tym samym autem dojechać na tor, pościgać się do woli z rywalami – a potem przywieźć swoje trofea do domu. Wśród modyfikacji w stosunku do i tak już „ostrego” Vipera wymienić należy regulowaną twardość zawieszenia, lekkie obręcze kół, dwuczęściowe tarcze hamulcowe, wyczynowe ogumienie lecz typu ”street legal” oraz elementy aerodynamiczne, wytwarzające niemal półtonową siłę docisku do podłoża przy prędkości 240 km/h.

Tom Coronel jechał nowym modelem po raz pierwszy, jednak należy pamiętać że ten kierowca jeździł przez dwa poprzednie lata Viperem GTSR w wyścigach 24 Hours of Nürburgring. Już po pięciu okrążeniach rekord toru należał do Vipera ACR. Poprzedni rekord okrążenia ustanowiony w obecności niezależnych świadków na torze Nürburgring przez pojazd wyczynowy i dopuszczony do ruchu publicznego wynosił 7 minut i 34 sekundy. 18 sierpnia 2008 Dodge Viper ACR skrócił ten czas o prawie 12 długich sekund.


Wiecie może, który samochód był wcześniej rekordzistą tego toru? Zastanawiam się ile znaczy takie osiągnięcie dla marki i postrzegania jej i samego modelu przez fanów motoryzacyjnych. Viper nie jest przecież najszybszym seryjnym samochodem (tylko na "The Ring"). Po co robi się takie bicie rekordu prędkości? Może dlatego, żeby mieć jakiś marketingowy efekt w postaci takiego newsa w kilkudziesięciu mediach motoryzacyjnych i napisać o tym w katalogu reklamowym? hm...

Swoją drogą zawsze chciałem mieć Vipera, albo chociaż przejechać się nim.
rally_jf
Nowicjusz
 
Posty: 47
Miejscowość: Kraków

10 Wrz 2008, 13:58

mi tam wystarczy samo przejechanie sie nim, wydaje mi sie ze wrazen mialbym na cale zeycie.....

a co do Vipera, to nie wydaje mi sie zeby to byl jakis chwyt reklamowy, predzej bym sie spodziewal ze to po prostu fobia prezesa, szukjacego mocnych wrazen i wogole.....
roberto_75
Nowicjusz
 
Posty: 1

24 Wrz 2008, 14:48

wydaje mi sie ze kiedys rekordzista bylo Mitsubishi 3000GT, a kto byl ostatnim to nie mam pojecia... Ale tak czy tak takie testy robi sie aby ukazac "potege" samochodu, jednakze jest to nie miarodajne.
wokus
Nowicjusz
 
Posty: 49

02 Paź 2008, 23:42

Spokojnie, poczekamy i wygnamy amerykę z europy...

Swoją drogą dziwne, że takie ciężkie, toporne auto taki czas zgarnia...
zupazkota
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 219
Miejscowość: GOP
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...