Rekordowe wyniki sprzedaży Nissana w Europie w 2011 roku

23 Kwi 2012, 09:46

Nissan na początku kwietnia potwierdził, że jego pozycja w Europie jest najsilniejsza w dotychczasowej historii firmy, czego dowodem jest rekordowa sprzedaż ponad 713 000 pojazdów w roku obrachunkowym 2011 zakończonym 31 marca.

Wynik ten stanowi wzrost o 17,5% w ujęciu rok do roku (+106 000 pojazdów). Jednocześnie Nissan uzyskał najwyższy w historii roczny udział w rynku europejskim, wynoszący 3,9% (+0,6% w porównaniu z 2010 rokiem).

Kolejny rekord firma Nissan ustanowiła na zakończenie roku obrachunkowego. W marcu Nissan odnotował rekordową wielkość sprzedaży (87 457 pojazdów) oraz najwyższy w historii miesięczny udział w rynku na poziomie 4,6%. Był to także czwarty miesiąc z rzędu, w którym udział Nissana w rynku utrzymywał się powyżej progu 4,0%.

Powyższe wyniki są fenomenalnym podsumowaniem udanego roku w Europie, w trakcie którego na 32 z 37 rynków Nissan odnotował wzrost sprzedaży w ujęciu rok do roku.

Zdjęcie

Do najlepiej sprzedających się modeli należały Qashqai i Juke z fabryki w Sunderland, co potwierdza nieprzerwaną dominację Nissana w segmencie crossoverów.

Zdjęcie

W minionym roku Nissan sprzedał ponad ćwierć miliona Qashqaiów w Europie, tj. o 3% więcej niż w 2010 roku. Sprzedaż mniejszego brata Qashqaia, czyli modelu Juke, w pierwszym pełnym roku obrachunkowym przekroczyła 135 000 sztuk.

Obydwa crossovery nie tylko odegrały ważną rolę w ekspansji produktowej Nissana, ale także przyczyniły się do wzrostu odsetka samochodów produkowanych w Europie wśród pojazdów sprzedawanych przez tę firmę. Wskaźnik ten wynoszący około 80% oznacza, że Nissan jest największym producentem w regionie spośród wszystkich marek azjatyckich.

W roku obrachunkowym 2011 w coraz większej liczbie krajów europejskich wprowadzano także rewolucyjny stuprocentowo elektryczny model Nissan LEAF.

Zdjęcie

Do końca roku obrachunkowego 2012 Nissan LEAF - wyraz zaangażowania Nissana we wprowadzanie innowacyjnych produktów i technologii na rynek - będzie oferowany w ponad 20 krajach w Europie, a jego roczna sprzedaż powinna się podwoić w miarę wzrostu podaży oraz rozbudowy infrastruktury do obsługi pojazdów elektrycznych.

Istotne wzrosty w roku obrachunkowym 2011 Nissan odnotował także w segmencie lekkich pojazdów dostawczych (LCV). Ogólna sprzedaż w tym segmencie wyniosła 62 000 sztuk (o 16% więcej niż w 2010 roku), przy czym liderami wzrostu były produkowane w Barcelonie van NV200 (wzrost o 39%) i pickup Navara (wzrost o 20%).

Zdjęcie

W segmencie małych samochodów ważną rolę odegrała Micra, której sprzedaż w ujęciu rok do roku wzrosła o 6% do prawie 77 000 egzemplarzy.

Rosja niezmiennie pozostaje największym rynkiem dla Nissana, a sprzedaż w roku obrachunkowym 2011 w tym kraju wzrosła o imponujące 57%, do ponad 161 000 egzemplarzy. Nissan opanował 5,9% całego tamtejszego rynku (zwiększając jednocześnie swój udział wśród zagranicznych producentów do 7,5%), zaś nowy sedan Almera, który zgodnie z niedawnymi zapowiedziami ma być produkowany w Rosji i trafić na lokalny rynek na początku przyszłego roku, pozwoli Nissanowi odpowiednio zaprezentować się w największym segmencie tego rynku.

Drugim rynkiem Nissana w Europie pod względem wielkości była Wielka Brytania, gdzie firma sprzedała ponad 112 000 pojazdów i zdobyła udział na poziomie 5,1%. Sprzedaż we Francji wzrosła o ponad 19%, a 5-procentowy próg udziału w rynku Nissan przekroczył na jeszcze większej liczbie rynków, w tym w Hiszpanii, krajach bałtyckich, Grecji, Irlandii, na Cyprze, w Polsce, na Malcie oraz we Francuskich Terytoriach Zamorskich.

Zobacz zdjęcia » Galeria Nissan

Paul Willcox, Starszy Wiceprezes ds. Sprzedaży i Marketingu w europejskim oddziale Nissana, powiedział: "Pomimo poważnych wyzwań, jakim musieliśmy stawić czoła w 2011 roku, takich jak trzęsienie ziemi w Japonii, powodzie w Tajlandii i spadek popytu w Europie Zachodniej, już drugi rok z rzędu odnotowujemy rekordowe wyniki sprzedaży, uzyskując znaczące i trwałe tempo wzrostu w regionie".

"Jednym z głównych czynników decydujących o naszym sukcesie jest fakt, że duża część naszej produkcji jest zlokalizowana na miejscu, w Europie. Nie tylko produkujemy około 650 000 samochodów rocznie w zakładach w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji, ale także projektujemy i konstruujemy samochody w naszych ośrodkach w regionie, co ma istotne przełożenie na wyniki sprzedaży".

Zdjęcie

"Kolejny czynnik to nasza gotowość do przełamywania konwencji i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Stworzyliśmy segment crossoverów, jesteśmy pionierem w segmencie pojazdów elektrycznych oraz proponujemy klientom unikatowe i odważne modele, takie jak Juke".

POLECAMY Rozbudowa stacji szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych

"W przyszłym roku oraz w kolejnych latach będziemy kontynuować rozwój i rozszerzanie naszej obecności w Europie stosując to samo podejście polegające na reagowaniu na potrzeby klientów oraz zdecydowanym nacisku na osiągi, a także na uatrakcyjnianiu i poszerzaniu oferty produktów".

Zdjęcie

Na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie Nissan zaprezentował zaledwie kilka modeli, które pomogą mu utrzymać wyniki w krótkim i średnim okresie. Były to takie samochody, jak Juke NISMO, którego wprowadzenie na rynek ma nastąpić jeszcze w 2012 roku, zupełnie nowy popularny samochód z segmentu B z premierą planowana na połowę 2013 roku oraz osobowe i dostawcze odmiany koncepcyjnego pojazdu elektrycznego eNV200 (oparte na oferowanym obecnie vanie NV200), które pojawią się w 2014 roku.

POLECAMY Cztery samochody koncepcyjne Nissana w Genewie

źródło: Nissan
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak dzięki oponom zmniejszyć hałas w samochodzie?
    Hałas w przypadku ogumienia spowodowany jest przez tarcie oraz częstotliwość drgania opony i powietrza w niej. Zewnętrzny hałas toczenia jest parametrem szczególnym, ponieważ decybel (dB) jest jednostką logarytmiczną ...