eminem napisał(a):kazdy z kim mialem do czynienia twierdzi, ze to jedna z najdrozszych i najbardziej skomplikowanych aut w naprawach.
Bez przesady, to nie jest Mercedes S-klasa czy BMW serii 7. Moim zdaniem cenowo nie powinno wyjść drożej jak Audi A4 czy VW Passat (w Volvo wyjdzie drożej robocizna - chociaż to zależy od warsztatu, ale za to nie masz wielowahacza, w benzynie odpada dwumas i inne problemy).
Ok, jak ma być tanio to musisz się ograniczyć do aut grupy VAG:
VW Golf
VW Bora
Audi A3
Seat Leon
Seat Toledo
Skoda Octavia
polecane silniki? 1.9TDI 90 lub 110KM, 1.8 20V lub 2.0 8V z LPG
Tanie części, prosta konstrukcja:
Opel Astra G z silnikami 1.4 16V, 1.6 8V lub 1.8 16V
Bdb układ jezdny, uwaga na rdzę:
Ford Focus Mk1 1.6 16V lub 1.8 TDDI
Japońskie auta z droższą robocizną/częściami, ale teoretycznie bardziej niezawodne jeśli kupisz zadbany egzemplarz (uwaga na rdzę):
Honda Civic VII 1.4 16V
Mazda 323F 1.6 16V lub 2.0 DITD
Ale szczerze nie odczujesz w żadnym z aut specjalnej różnicy względem Xsary (chyba, że Twoja Xsara jest mocno wytłuczona, powypadkowa itp.).
Jeśli chcesz poczuć różnicę weź coś starszego np.
BMW E36
Mercedes C-klasa W202 np.
[link do oferty na Allegro wygasł]