Pod koniec lat 70. Renault przestały wystarczać zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans i Formule 1. Marka chciała również wystartować w rajdach samochodem napędzanym turbodoładowanym silnikiem.
Wymyślone przez Jean’a Terramorsiego i zaprojektowane przez Yves’a Legala, Renault 5 Turbo zostało opracowane z myślą o starcie w rajdach. Pierwsza makieta została zaprezentowana na targach w Paryżu w 1978 roku, a seria 400 sztuk samochodu została homologowana zgodnie z przepisami. Produkowany w zakładach Alpine w Dieppe (łącznie w liczbie 4 857 sztuk), szybko znalazł nabywców, którzy potrafili ujarzmić moc 160 KM przy 6 400 obr./min, rozwijaną przez 4-cylindrowy turbodoładowany silnik Cléon z żeliwnym blokiem o pojemności 1 397 cm3, umieszczony centralnie z tyłu. Początkowo model był oferowany z drzwiami, maską i dachem z aluminium, miał również designerskie wnętrze. W 1983 roku pojawiła się wersja Turbo 2. Miała te same parametry techniczne, ale wykończenie wnętrza pochodziło z Renault 5 Alpine Turbo i nie zawierało aluminiowych elementów nadwozia, co pozwoliło na zaoferowanie atrakcyjnej ceny.
W rękach doświadczonych mistrzów, takich jak Didier Auriol, François Chatriot, Dominique de Meyer, Joaquim Moutinho, Bruno Saby, Carlos Sainz, Alain Serpaggi, Jean-Luc Thérier i wielu innych, Renault 5 Turbo odniosło wiele sukcesów i wspięło się na sportowe wyżyny w rajdach całego świata, zwłaszcza gdy za jego sterami zasiadł Jean Ragnotti.
Lexus LC Convertible - czyli model ze zdejmowanym dachem Coraz więcej wskazuje na to, że Lexus LC ze zdejmowanym dachem faktycznie wyjedzie na drogi. Dobre wieści w tej sprawie płyną do nas z Australii. Spodziewany debiutu Lexusa LC Convertible rozbudził również plotki na ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki RENAULT. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne RENAULT
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.