Aby uczcić 50-lecie ikony, jaką jest model Berlinette, Yann Jarsalle (projektant) i Axel Breun (dyrektor samochodów koncepcyjnych i wystawowych w Renault Design) poddali reinterpretacji pierwotne zasady stylistyczne pojazdu i połączyli je z nowym językiem formalnym Renault, który Laurens van den Acker wdrożył w projekt samochodu koncepcyjnego DEZIR
Rozwiązanie to niebawem zostanie zapewne zastosowane w wielu innych modelach tej marki. Nowy wizerunek przedniej części nadwozia z wzorowo i dumnie ustawionym rombem został przystosowany do tego bardzo niskiego, szerokiego samochodu. Renault Alpine A110-50 pasuje do naszych czasów i uosabia fascynację firmy Renault sportem samochodowym.
"Marzeniem wszystkich członków zespołu był udział w pracach nad samochodem koncepcyjnym Alpine. Chcieliśmy nadać mu nowoczesne kształty, zachowując jednocześnie niektóre ponadczasowe cechy" powiedział Laurens van den Acker, dyrektor stylistyki przemysłowej.
Samochód koncepcyjny Renault Alpine A110-50 w spektakularny i nowoczesny sposób odzwierciedla najbardziej charakterystyczne elementy stylistyczne A110 dzięki:
- wyrzeźbionemu, eleganckiemu, posiadającemu płynną linię nadwoziu, które za sprawą gry świateł tworzy iluzję, że opływające je powietrze nie napotyka żadnego oporu,
- dodatkowym "wypukłym" reflektorom, zaprojektowanym – z zamysłem zarówno technicznym, jak i nostalgicznym – w kształcie półkoli oraz dzięki zastosowaniu żółtego oświetlenia full-LED zgodnie z zasadami sztuki,
- dobrze dopasowanej tylnej, trójwymiarowej szybie, za którą widoczny jest centralnie ustawiony silnik,
- umieszczonym po obu bokach wlotom powietrza kształtem przypominających "czerpaki" z błotników Berlinette; wlot znajdujący się z prawej strony zapewnia chłodzenie skrzyni biegów, a wlot umiejscowiony z lewej – komory silnika.
Nadwozie, wykonane z włókna węglowego przez firmę Faster, pokryte jest nowym odcieniem niebieskiego, który stanowi uwspółcześnioną interpretację klasycznego "Alpine blue". Wszystkie otwierane elementy wyposażone są w układy mechaniczne godne najpiękniejszych modeli G.T.: przednia pokrywa otwiera się do przodu, tylna – do tyłu, drzwi natomiast otwierają się do góry niczym skrzydła.
"Samochód wyróżnia się rzeźbą, podobnie jak Berlinette, odzwierciedlając trzy kluczowe dla naszej nowej stylistyki słowa: prostotę, zmysłowość, ciepło" powiedział Axel Breun.
Wnętrze stworzone do sportu wyczynowego Kiedy zajmujemy miejsce kierowcy, nasz wzrok pada na próg drzwi wykonany z włókna węglowego. W tym dwumiejscowym samochodzie całe wnętrze, w którym dominuje czerń, wyróżnia się jakością wykonania i sportowym charakterem:
- siedzenie kierowcy z wyhaftowanym logo "Renault Alpine A110-50", wyposażone w sportowe pasy szelkowe firmy Sabelt, jest w kilku odcieniach niebieskiego, co umożliwiło uzyskanie niebywałego efektu kolorystycznego,
- deska rozdzielcza pozbawiona jest wielu elementów; kierownica z kolorowymi ekranami zaprojektowana przez Renault Design wykonana została w takiej samej technologii co w Formule Renault 3.5 i dostarcza kierowcy maksimum dostępnych informacji,
- za kombinezon kierowcy odpowiada firma Sabelt, natomiast za kask – firma Ruby.
Silnik i skrzynia biegów Pojazd posiada 3,5-litrowy, 24-zaworowy silnik Renault V4Y typu V6, który umieszczony jest centralnie z tyłu i który rozwija moc 400 KM. Dolna miska olejowa (półsucha), układ korbowo -tłokowy (tłoki, korbowody, wał korbowy), układ rozrządu (wałki rozrządu, sprężyny zaworów) i układ wydechowy zostały specjalnie zaprojektowane i różnią się od wersji montowanych w modelach seryjnych.
Samochód koncepcyjny Renault Alpine A110-50 wyposażono w sekwencyjną półautomatyczną skrzynię biegów o 6 przełożeniach z dwutarczowym sprzęgłem, którą można sterować za pośrednictwem pedału sprzęgła lub łopatki przy kierownicy. Skrzynię tę zamontowano wzdłużnie z tyłu silnika i wyposażono w samoblokujący mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (tarcze i krzywki), którego wstępne obciążenie jest regulowane.
Dane techniczne RAMA: Typ - konstrukcja z wielu rur stalowych 25CD4S, samonośny silnik i skrzynia biegów NADWOZIE: z włókna węglowego Elementy aerodynamiczne - splitter z przodu, dyfuzor i spoiler z tyłu SILNIK: Położenie - wzdłużne, pośrodku z tyłu Typ - Renault V4Y – 6 cylindrów – 24 zawory – 3498 cm3 Średnica/skok - 95,5 x 81,4 mm Wtrysk/zapłon - sterowanie integralne Magnetti-Marelli Marvell 6R Moc maksymalna - 400 KM przy 7200 obr./min Maks. moment obrotowy - 422 Nm przy 6200 obr./min Maks. prędkość obr. - 7500 obr./min UKŁAD NAPĘDOWY: Typ - napęd na tylne koła Skrzynia biegów - sekwencyjna o sześciu przełożeniach + bieg wsteczny Sterowanie - półautomatyczne z pedałem i łopatką sprzęgła Mechanizm różnicowy - samoblokujący o ograniczonym poślizgu Sprzęgło - dwie tarcze ceramiczno-metalowe Ø 184 mm OSIE i ZAWIESZENIE: Zawieszenie - podwójne wahacze trójkątne, zespolone sprężyny - amortyzatory firmy Sachs z regulacją 2-drożną, stabilizator przechyłów z przodu Hamulce przednie - tarcze wentylowane stalowe Ø 356 x 32 mm i zaciski z 6 tłoczkami AP Racing Hamulce tylne - tarcze wentylowane stalowe Ø 330 x 32 mm i zaciski z 4 tłoczkami AP Racing KOŁA: Obręcze (felgi) - aluminiowe 8 x 21 (przód) i 9,5 x 21 (tył) Opony - Michelin 245-35 x 21 (przód) i 265-35 x 21 (tył) WYMIARY, POJEMNOŚCI: D x S x W - 4330 mm x 1961 mm x 1230 mm Rozstaw kół przód–tył - 1680–1690 mm Zbiornik paliwa - 30 l Masa własna - 880 kg
Silnik V12 - Lamborghini Z mocarnymi jednostkami V12 kojarzy się również największy konkurent Ferrari, czyli Lamborghini. Włosi stworzyli dwie generacje swojej słynnej V-dwunastki. Skupmy się na pierwszej, bo to ona w dużej mierze ukształtowała ...
5 milionów samochodów hybrydowych Toyoty i Lexusa na świecie Toyota Motor Corporation z siedzibą w Tokio ogłosiła, że skumulowana sprzedaż samochodów hybrydowych na świecie przekroczyła 5 milionów egzemplarzy. W dniu 31 marca 2013 roku liczba ta wynosiła 5.125 miliona ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.