Berlinette A110 zaprezentował Jean Rédélé na salonie samochodowym w Paryżu w 1962 roku. Samochód wzorowany na modelu Alpine A108 zyskał na stylu i stał się bardziej rasowy za sprawą bardziej płaskiej pokrywy komory silnika, większej powierzchni przeszklonej oraz tylnych świateł z Renault 8. Nowy blok silnika wymusił wprowadzenie zmian na poziomie wlotów powietrza ze względu na przymocowanie chłodnicy z tyłu bloku. Otwory u samej góry błotników wykonano z żywicy i zaślepiono czterema listwami chromowanymi. Wszystkie te zmiany jeszcze bardziej podkreśliły elegancki wygląd Berlinette A110. Prosta i zrównoważona sylwetka pojazdu jest wprost nieskazitelna.
Samochód dla pasjonatów Jazda w Berlinette to niezwykłe przeżycie. Trzeba zdawać sobie sprawę, że ten samochód został zaprojektowany do wygrywania rajdów. I wygrywał je. Kiedy zajmiemy miejsce za kierownicą, natychmiast tworzymy z pojazdem jedność. Zwinność i właściwości trakcyjne to główne mocne strony modelu, wynikające z ustawienia silnika na wysokości tylnego zwisu. Silnik zapewnia dzięki temu wchodzenie samochodu w poślizgi, które można z łatwością kontrolować za pomocą kierownicy lub pedału przyspieszenia.
Berlinette i sport wyczynowy Lekkość i zwinność modeli Berlinette pozwalały im dokonywać cudów na wyścigach samochodowych. Sprawiały radość kierowcom i zachwycały widzów, którzy mogli je obserwować w najdziwniejszych pozycjach akrobatycznych. Nie sposób wymienić wszystkich wyścigowych sukcesów, jakie odniosły te samochody. Spróbujmy jednakże podać przynajmniej najważniejsze z nich.
1961–1968: Początki José Rosinski odnosi pierwsze zwycięstwo w A110 w rajdzie „Rallye des Lions” w 1963 roku. W kolejnych latach różni kierowcy z "prywatnych stajni" pojawiają się na krajowych i międzynarodowych zawodach w samochodach znanych marek o dużo większej mocy. - 1967 r.: Tworzenie silnej ekipy Nazwa Alpine zostaje zmieniona na Alpine Renault. W zespole fabrycznym pojawiają się nowi kierowcy: Gérard Larrousse, Jean-Claude Andruet, Jean-Pierre Nicolas, a z "prywatnej stajni" startuje Bernard Darniche. - 1968 r.: Pierwsze mistrzostwa Francji Gérard Larousse wygrywa rajd "Śniegu i Lodu" (Neige et Glace) oraz rajd "Rallye de Lorraine", a Jean-Claude Andruet zyskuje tytuł Mistrza Francji po odniesieniu czterech zwycięstw w sezonie.
1969 r.: Zwiększenie mocy Kierowcami, którzy wyróżniają się tego roku, są odnoszący kilka zwycięstw Jean Vinatier i Jean-Claude Andruet. Na koniec sezonu pierwszy z nich zostaje ogłoszony Mistrzem Francji w rajdach.
1970 r.: Mistrzostwo Europy i Mistrzostwo Francji Model Berlinette 1600 S uzyskuje homologację w grupie 4 i może walczyć niemal na równi z innymi konkurentami o większej mocy. Jean-Claude Andruet, który po kilku wyczynach jest skłonny poskromić swój ognisty charakter, na zakończenie sezonu uzyskuje tytuł Mistrza Francji i Mistrza Europy.
1971 r.: Berlinette frunie nad Monte Carlo Ove Andersson wygrywa rajd Monte Carlo, Jean-Luc Thérier zajmuje drugie, a Andruet – trzecie miejsce. Andersson wygrywa również we Włoszech, gdzie walczy z armadą goniących go samochodów Fiat i Lancia. Odnosi również zwycięstwo w austriackim rajdzie Alp i w Akropolu, zapewniając ekipie Alpine międzynarodowy tytuł. Jean-Pierre Nicolas zdobywa natomiast Mistrzostwo Francji.
1972 r.: W drodze do chwały Blok silnika 1600 zostaje zastąpiony blokiem o pojemności 1800 cm3 i większej mocy. Jean-Claude Andruet wygrywa Tour de Corse. Następnie odniesionych zostanie wiele zwycięstw, którymi podzielą się kierowcy ekipy. Na koniec sezonu Bernard Darniche zostaje ogłoszony mistrzem Francji, a Jean-Luc Thérier osiąga wielki sukces i wygrywa rajd "Rallye des Cévennes", mając na pokładzie silnik 1600 z turbosprężarką.
1973 r.: Punkt kulminacyjny Wyobraźmy sobie najlepszych kierowców francuskich z tamtych czasów: Andrueta, Darniche’a, Thériera, Nicolasa czy Piota, nie zapominając oczywiście o doświadczonym Anderssonie, stojącej za nimi i oddanej im duszą i ciałem ekipie mechaników oraz samochodzie na najlepszym etapie rozwoju. Sezon rozpoczyna się od zwycięstwa odniesionego w rajdzie Monte Carlo przez Andrueta, za którym do mety przybywają cztery pozostałe modele Berlinette. W Portugalii podwójne zwycięstwo odnoszą Thérier i Nicolas. W rajdzie Maroka Darniche jest rewelacyjny. Reszta sezonu też przebiega bardzo pomyślnie. Alpine Renault zdobywa tytuł Mistrza Świata, a Jean-Luc Thérier zostaje ogłoszony Mistrzem Francji
1974–1975: Ostatnie osiągnięcia oficjalnej drużyny Nicolas wygrywa rajd Maroka. W "Tour de Corse" jest drugi, są to jednak ostatnie chwile Berlinetki i tego roku ostatnie zwycięstwo na pokładzie A110 odnosi Henry w "Critérium des Cévennes".
Toyota GR Supra Nowa Supra to nadal wygodne i dobrze wyposażone tylnonapędowe coupé z turbodoładowanym silnikiem R6 pod maską. W przypadku nowego modelu za napęd służy 340-konna jednostka 3.0 z turbiną twin-scroll. Taki zestaw wytwarza ...
Samsung Safety Truck na drogach - monitory z tyłu na naczepie Samsung Electronics zaprezentował pierwszy prototyp Samsung Safety Truck – pojazdu ciężarowego wyposażonego w technologię służącą zapobieganiu wypadkom drogowym przy wyprzedzaniu. Samsung stara się poprawiać jakość ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.