Renault clio 1.5dci Bardzo dziwny problem;/

22 Lut 2009, 22:40

Witam!
Posiadam Clio 1.5dci 2004r. ostatnio samochód stał cała noc na dworze przy temp. -18°. Rano wstałem i po dłuzszym czasie udało mi sie go zapalic. przejechałem kilka kilometrów od sklepu do sklepu az w koncu zgasł mi na skrzyzowaniu i zapaliły sie kontrolki . Postał z godzine kontrolki zgasły i odpalił bez problemu po czym zaraz zgasł i znowu zapaliły sie kontrolki. Spróbowałem jeszcze raz po kilku godzinach i zapalił przejechałem kawałek, silnik pracował normalnie az w koncu zgasł. Spedził noc w ogrzewanym garażu i teraz wcale nie gasna te kontrolki. Mryga kontrolka na której jest silniczek i jeszcze kilka zółtych sie swieci cały czas. Czym to moze byc spowodowane i co moge zrobic sam??

Pozdrawaim i z góry dzieki za odpowiedz
szczurek
Nowicjusz
 
Posty: 2
  • 23 Lut 2009, 01:56

    Dolacz foto to ci moze doradze a napewno pomoze to innym. Watki sa dwa jezeli dobrze mysle. W silniku masz zatkana odme chociaz w 5 letnim samochodzie to rzadkosc. Woda badz brud dostala sie do odcinka filter odma. Wilgoc osadzila sie na kablach i wariuja, uszkodzil sie ktorys z bezpiecznikow i zamiast sie przepalic zostawil obwod palac inne. ( Moj przypadek) Ale jak pojawia sie czerwona kontrolka zostaw swoj samochod w spokoju poki nie bedziesz wiedzial o co chodzi. Sprawdz olej na zimnym i kable. Czy dziala wszystko ok ? tj oświetlenie, zarowk, ogrzewanie. Byc moze to zabrudnona ropa. Diesle to problemy pewne
    szakal1990
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 181
    Miejscowość: Wielkopolska

    23 Lut 2009, 16:07

    Napisz jakie to kontrolki,albo zapodaj zdjęcie,jak pisze kolega wyżej i napisz,czy te kontrolki świecą tylko jak jest przekręcony kluczyk,czy świecą też przy wyłączonej stacyjce?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    23 Lut 2009, 17:52

    Samochód stał dwa dni w garażu, dzis podszedłem i zgasły kontrolki wiec go odpaliłem i chodzi normalnie.
    MotoAlbercik napisał(a):Napisz jakie to kontrolki,albo zapodaj zdjęcie,jak pisze kolega wyżej i napisz,czy te kontrolki świecą tylko jak jest przekręcony kluczyk,czy świecą też przy wyłączonej stacyjce?


    Kontrolki swieciły tylko jak przekreciłem kluczyk a zdjecia nie zapodam bo juz zgasły:)
    Specjalnie tankuje do niego jak najlepsza ropę bo wczesniej miałem problemy z EGR ale przeczysciłem go i chodzi do tej pory. Ogrzewanie i cała elektryka działa bez problemu. Sprobuję przeczyscic ten odcinek w takim wypadku. A co myslicie o zimowych dodatkach do ropy??? Poprawiaja one cos czy nie???
    szczurek
    Nowicjusz
     
    Posty: 2

    23 Lut 2009, 20:09

    Jesli lejesz paliwo wysokiej jakosci to dodatki są ci niepotrzebne,te silniki po prostu wymagają paliwa najwyższej jakosci.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8606
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    24 Lut 2009, 00:31

    Nie zgodze sie co to tej ropy. Stacja stacji nie rowna a moze masz pecha i akurat dolali opalu lub innego swinstwa. A dodatkowo pamietaj ze jak lejesz ropke do baku to pistolet jest brudny (np. kurz) i wilgoc (snieg-woda) nie kazda stacja jest doskonale zabezpieczona. Dodatki do ropy sa dobre jak kupujesz dobrej firmy z atestami i innymi. Tanie podruby to tak jkabys nalal tych promowanych gatunkow ropy (verva chyba). Nie warto oszczedzac. Najlepiej nalac jak masz bak zalany do pelna powiedzmy 55 litrow wyjechac z 100 km i wtedy nalac. Nie zalewac pelnego ani nie lac do pustego, osad tez znajduje sie na sciance baku. Powodem twojego problemu tez mogla byc wilgoc na stykach jezeli nagle znikly, sprawdz uszczelki wokolo maski i widoczna izolacje kabli. Polecam kanal poniewaz powodem mogla byc zerwana izolacja wokul czujnika oleju i skrzyni. Opisz dokladnie jak wygladaly te kontrolki Zdjęcie To któras tu widoczna, ponoc to co w clio glowy nie dam
    szakal1990
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 181
    Miejscowość: Wielkopolska
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ośmiokołowiec, bo cztery koła to za mało!
      Czy to nie przesada? Aktualne samochody koncepcyjne zasilane energią elektryczną mają po cztery koła. Eliica bo tak nazywa się ten pojazd ośmiokołowy różni się od nich diametralnie – jest duża ma 5100 mm długości, ...