Renault clio 2 1.2 16v dziwny odgłos przy rozrządzie

29 Gru 2011, 19:23

Witam, od momentu wymiany oleju z mojego silnika dobiegają dziwne odgłosy (po stronie rozrządu),przypomina to klekotanie jakiegoś plastiku albo jak by gdzieś się pojawił luz. Dzieje się tak tylko na niskich obrotach (około 1100) jak silnik jest rozgrzany, dodam że przy wlewaniu oleju trochę mi się ulało :? , a wszystkie "latające" elementy z okolic silnika usunąłem.
Grigorij
Początkujący
 
Posty: 111
Miejscowość: Wrocław

29 Gru 2011, 19:50

Kiedy ostatnio ustawiałeś luz zaworowy?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

29 Gru 2011, 20:24

auto ma dopiero 40 tys zawory nie były ruszane.
Grigorij
Początkujący
 
Posty: 111
Miejscowość: Wrocław

29 Gru 2011, 22:05

Renault zaleca regulację co 40 tyś km a olej 10W30,prawdę mówiąc to te silniki są bardzo odporne na powstawanie luzów zaworowych(nadmiernych,lub ich kasowanie), auto mego brata z tym samym silnikiem ma już 180 tyś km,a za bytności u nas ,czyli od ok.100 tyś km nie były ruszane,ale teraz zauważyłem,że zaczynają grać przy ruszaniu z miejsca.Jednak na twoim miejscu sprawdziłbym luz zaworowy,bo czas najwyższy!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

29 Gru 2011, 23:23

Jesli są nadmierne luzy zaworowe to bardziej je słychać na zimnym silniku (rozszerzalność metali)

A po wciśnięciu sprzęgła coś się zmienia??
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

31 Gru 2011, 12:20

słychać to wyraźnie TYLKO na rozgrzanym silniku i na niskich obrotach od 1100 do 1500 na zimnym trzeba wytężyć słuch aby to wyłapać. Wciśnięcie sprzęgła nić nie zmienia gdy silnik schodzi na niższe obroty to również przez chwile to słychać.
Grigorij
Początkujący
 
Posty: 111
Miejscowość: Wrocław
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Autobus Mercedes-Benz Travego dla klubu Legia Warszawa
    Legendarny klub warszawski – Legia Warszawa otrzymał luksusowy autobus turystyczny Mercedes-Benz Travego. Piłkarzom został on po raz pierwszy zaprezentowany 28 stycznia rano, odbierając na lotnisku legionistów ...

31 Gru 2011, 12:47

Moze silnik krokowy?
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

31 Gru 2011, 13:12

Krokowy nie może stukać. Lepiej niech to mechanik sprawdzi bo może być od rozrządu np pompa wody
lepiej nie czekaj tylko do mechaniora.

Już nic już nie kombinuj!!! za osłuchanie nie zapłacisz nic a sprawdzenie czy rozrząd jest o.k. fortuny nie stracisz.
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

01 Sty 2012, 12:56

Jeśli chodzi o zawory,to nie jest regułą,że klepią tylko na zimnym silniku(jedne luzy się kasują,inne odwrotnie),czasami zaczynają grać na gorącym silniku,zwłaszcza pod obciążeniem.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

01 Sty 2012, 13:04

Coraz bardziej jestem przekonany, że przyczyną są zawory (regulacja zalecana co 40tys) a mam już przejechane trochę więcej, poza tym świeży olej zmniejsza tarcie i luzy mogły stać się odczuwalne.
PS. wie ktoś jakie luzy powinny być dla tego silnika?
Grigorij
Początkujący
 
Posty: 111
Miejscowość: Wrocław

02 Sty 2012, 16:51

PhantomASA1 jeśli chodzi o zawory regulowane ręcznie to nie masz racji. Zwiększone stuki silnika przy obciążeniu spowodowane są spalaniem stukowym i jest to dźwięk podobny do zaworów jednak ich nie dotyczy.
Zwiększone stuki zaworów na ciepłym silniku mogą być spowodowane jedynie zużytymi samoregulatorami zaw. ewentualnie złym olejem lub niewystarczającym ciśnieniem oleju spowodowanym usterką układu smarowania.

Tu mamy do czynienia z reg. ręczną.
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

02 Sty 2012, 17:08

To bardziej złożony problem niż myślisz,akurat silnik mojej siostry a raczej jego zawory zaczynają grać na gorącym silniku, zwłaszcza gdy ostro ruszam z miejsca,podobnie miałem w przypadku silnika malucha(tutaj grały podczas podjazdów pod górę w upalny dzień),faktem jest ,że przy 190 -tce zawory grają na zimnym silniku,na gorącym mniej,tylko,że tutaj układ regulacyjny nie jest na tzw.szklankach.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

02 Sty 2012, 19:37

PhantomASA1 napisał(a):To bardziej złożony problem niż myślisz,akurat silnik mojej siostry a raczej jego zawory zaczynają grać na gorącym silniku, zwłaszcza gdy ostro ruszam z miejsca,podobnie miałem w przypadku silnika malucha(tutaj grały podczas podjazdów pod górę w upalny dzień),faktem jest ,że przy 190 -tce zawory grają na zimnym silniku,na gorącym mniej,tylko,że tutaj układ regulacyjny nie jest na tzw.szklankach.


Potwierdzasz moją informację na ten temat. Chyba, że wolisz zmienić prawa fizyki.
(jeśli zawory regulujesz na odpowiednie luzy, to nie mogą się one zwiększać pod obciążeniem czy po rozgrzaniu silnika, chyba że jest to problem związany z hydrauliką o czym pisałem wcześniej)

Samoregulatory hydrauliczne i szklanki to nie to samo, maluch miał szklanki,zawory się tam regulowało ręcznie, powstałe odgłosy były spowodowane złym ustawieniem zapłonu a było to dokładnie spalanie stukowe BASTA !
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

03 Sty 2012, 22:38

rok i kw ile ma ten silnik
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska

04 Sty 2012, 20:25

2001r. 55 kw. Dzisiaj ponownie osłuchałem go (tym razem z ojcem) i doszliśmy do wniosku, że odgłos dochodzi ewidentnie od strony rozrządu. W sobotę będę dobierał się rozrządu, ale czekam na pomysły.
Grigorij
Początkujący
 
Posty: 111
Miejscowość: Wrocław