Renault Clio 2 1.2 16V - wymiana półosi

27 Mar 2025, 11:43

Cześć to znowu ja

, będę wymieniał niedługo półoś i chciałem dopytać na co zwrócić uwagę, czy wymienia się tylko zewnętrzną część czy najlepiej całość, po jednej stronie czy obie oraz jak sprawa wygląda z tłumikiem drgań półosi przy wymianie.

Objawy to 100% lewa półoś słychać kulki przy skrętach ale jak nie gazuje w zakręcie to nie słychać więc mam troche czasu jeszcze,

podczas wychodzenia z zakrętu i dodania gazu czuje drgania na kierownicy lewo prawo. Podczas jazdy na wprost brak objawów.

Czy przy zakupie patrzeć na jakies techniczne wartości bo widziałem ze ilość zębów jest podawana w opisie i długość. Zanim rozbiore chciałbym mieć w ręku nowe części i pasujące. Lewa jest krótsza i bez tłumika drgań.

Dzieki za wszystkie odpowiedzi
collie6702
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 1

27 Mar 2025, 16:29

Na lewej półosi nie ma tłumika drgań. Nie ma żadnej filozofii poza tym że olej trzeba wcześniej spóźnić bo wyciekanie.
Najlepiej przy okazji wymienić uszczelniacz w skrzyni
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16737
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Mar 2025, 06:40

czyli co całość wymienić? Bardziej myślałem o zewnętrznym, i widzę ze niby się różnią ilością zębów
collie6702
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 1

28 Mar 2025, 06:52

Ty mówisz o przegubie, nie polecam przy renowkach. Całość do wymiany
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16737
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Mar 2025, 10:54

z tego co udało mi się wyczytać można tylko wymienić całą półośke, uszczelniacz jest w pakiecie?
collie6702
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 1

28 Mar 2025, 14:03

Co to jest dla Ciebie półoś bo coś się nie rozumiemy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16737
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Kalkulator - prawo jazdy kat. "B" + przyczepa
    Jak ciężką mogę ciagnąć przyczepę mając prawo jazdy kategorii"B"? Czy mogę jechać z przyczepą kempingową? Czy przyczepa musi posiadać hamulec najazdowy? Jak policzyć czy jazda z przyczepą jest zgodna z prawem?

31 Mar 2025, 14:15

objawy wg mnie wskazują i tak na całość, zewnętrzny to tylko słychać w zakrętach a mi szarpie budą przy dodaniu mocnym gazu i przy odpuszczeniu. Jesteś w stanie podać mi jakieś numery na ten uszczelniacz? bo widzę też kilka
collie6702
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 1

31 Mar 2025, 18:51

collie6702 napisał(a): podać mi jakieś numery na ten uszczelniacz? bo widzę też kilka
Lewa półoś i jakiś uszczelniacz ? Widzisz kilka to podaj tutaj odnośniki a ocenimy który wybrać czy nie .Kompletna lewa półoś jest z manszetą i nic więcej do niej nie potrzeba. Policz ilość zębów na koronce abs.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4964
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

31 Mar 2025, 20:38

no chyba żebym kupił sam krzyżak co wchodzi do skrzyni plus przegub zewnetrzny. Jaka jest szansa ze po moich objawach potrzebuję całość nową?
collie6702
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 1

31 Mar 2025, 20:49

Zacznijmy od początku . Masz zamiar sam własnoręcznie wymieniać czy......?? Na razie to jest taki temat widmo ....Więc ? Trujesz d....ę czy ....mamy rozmawiać konkretnie ??
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4964
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

31 Mar 2025, 20:58

jeżeli nie masz ochoty nie musisz sie udzielać
collie6702
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 1

01 Kwi 2025, 09:33

collie6702 napisał(a):no chyba żebym kupił sam krzyżak co wchodzi do skrzyni plus przegub zewnetrzny
To zostanie Ci goła półoś . Resztę trzeba przezbroić. Przegub zewnętrzny z osłoną , Zacisnąć opaski . Przy osłonie z termoplastu zaciśnięcie opasek nie będzie takie łatwe . Kupić nową osłonę od strony skrzyni biegów w komplecie z łożyskiem prowadząco/uszczelniającym . Łożysko stare wycisnąć na prasie , nowe wcisnąć . Krzyżak ( trójkąt ) czasami ciasno siedzi trzeba na prasę lu ściągacz . W sumie może wyjść trochę taniej lub drożej niż zakup kompletnej półosi . Powtórzę pytanie - własnoręcznie będziesz wymieniać ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4964
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

01 Kwi 2025, 10:31

Sprawdziłem dzisiaj: koła na ziemi, wbity bieg, ruszałem ośką – żadnego luzu w górę, dół, lewo, prawo. Na podniesionym kole, zarówno na luzie, jak i przy kręceniu, również nic niepokojącego.

Jednak gdy zacząłem kręcić przód-tył i drugą ręką trzymałem ośkę, przy zmianie kierunku czułem lekki skok i słyszałem delikatne puknięcie. Nie mogłem określić, czy dźwięk pochodził ze skrzyni (wewnętrzny przegub) czy zewnętrzny.

Dodatkowo miałem wrażenie, że zewnętrzny przegub raz cofnął się w głąb koła przy zmianie kierunku kręcenia – zauważyłem to tylko raz. Czy to może być objaw stukania? Może przy skręconych kołach zaczyna „latać”? Niestety, miałem tylko jedno koło w górze, więc nie mogłem sprawdzić tego przy skręconych kołach.

Dodatkowy objaw to drgania na kierownicy podczas hamowania.
collie6702
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 1

01 Kwi 2025, 10:41

bonifacy napisał(a):Powtórzę pytanie - własnoręcznie będziesz wymieniać ?
to tajemnica :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16737
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Kwi 2025, 10:49

Tak sam będę wymieniać, z tego co patrzę to zewnętrzny łatwo wymienić, zbić go młotkiem lub specjalnym ściągaczem, ale jeżeli to wewnętrzny to muszę kupić właśnie zestaw naprawczy z krzyżakiem. O jakim łożysku ty mówisz? moja połoś wygląda tak: http://ci.catcar.info/renault_2017_01/d ... 063969.png

Nie wiem czy ma to znaczenie ale to manual. Zamienniki mają różną opinię i wiadomo cała półoś jest droższa jak np. sam przegub zewnętrzny. Nawet na youtubie są filmiki że to bułka z masłem, nikt nic nie robił z łożyskiem. Taka podkładka trójkątna jest przykręcana do skrzyni która trzyma tą wewnętrzną osłonę.
collie6702
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 1