Renault Clio 2 1.4 75KM Spala olej

15 Wrz 2012, 10:47

Witam Panowie
Mam problem i pytanie związane z nim mianowicie ;
Moje Renault Clio 2 1.4 75KM 98r spala olej nie ma nigdzie najmniejszego wycieku ..
autko nie traci mocy jest mocny dodam gazu to idzie jak burza ;D, w zbiorniczku wyrównawczym nie ubywa płynu chłodniczego ani tez nie robi się tzw "masło" jest tam czysty płyn , pod korkiem wlewu oleju tez jest czysto .
Czasem zakopci a czasem wgl jak daje dużo gazu to czuć na zewnątrz spalony olej ..
przy odpalaniu nie wywala chmury dymu, jak stoi na wolnych obrotach to tez nie kopci, czasem jak gazuje tak do dużych obrotów to walnie taki jak by strzał (lekko to strzela tak jak by się zadławił olejem czy coś ale nie pluje tylko dymi ) i wtedy kopci .

tez lekko stukają mi zawory prawdopodobnie muszę je wyregulować .

Czym może być spowodowane spalanie tego oleju ?

czy mogą to być uszczelniacze i te niewyregulowane zawory które stukają ?
pawelSRC
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 24 07 2012
Auto: Renault Clio 2
Silnik: 1.4 75KM.
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

15 Wrz 2012, 13:42

dodaje filmik

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

pawelSRC
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 24 07 2012
Auto: Renault Clio 2
Silnik: 1.4 75KM.
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

15 Wrz 2012, 20:24

jaki przebieg ?
a wskazane zmierzyć cisnienie spreżania
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

15 Wrz 2012, 20:47

uszczelniacze i zawory oczywiście że mogą być, ale tak czy siak re silniki mają dużą konsumpcje oleum same z siebie i między wymianami dolanie 1,5 czy 2 litrów to czasem norma, zwłaszcza jak silnik się kręci wysoko bo dla kogoś słaby
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

15 Wrz 2012, 23:13

przebieg 130 tysi wybite .

wiem ze same z siebie biorą olej ale on go spala cały czas prawie i kopci wiec cos nie tak z nim .

a to stukanie co słychać na filmiku który dodałem to zawory czy co ?
pawelSRC
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 24 07 2012
Auto: Renault Clio 2
Silnik: 1.4 75KM.
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Wrz 2012, 09:43

Jak najszybciej ustaw zawory.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8587
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Wrz 2012, 09:55

czyli jednak zawory ale czy przez to może brać ten olej do silnika ?

ile gdzie wyniesie mnie taka naprawa jeśli sie orientujecie ?
pawelSRC
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 24 07 2012
Auto: Renault Clio 2
Silnik: 1.4 75KM.
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Wrz 2012, 10:01

To zależy jak jeździsz,jeśli dużo to tak może być,gdyż masz zakłócony proces spalania i olej jest rozrzedzony benzyną i przedostaje się do komory spalania łatwiej,jeśli jeździsz mało,to powinno oleju przybywać,jeśli tak nie jest ,to albo uszczelniacze zaworowe,albo pierścienie zjedzone(zgarniajace,te u samej góry).
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8587
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Wrz 2012, 10:50

no powiem ze dosyć sporo jeżdżę nawet bardzo bo lubię jeździć , aloe teraz staram sie jak najmniej użytkować bo martwi mnie to stukanie (na filmiku słychać) i chce sie dowiedzieć co to może byc i jak koszt tego ;d
pawelSRC
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 24 07 2012
Auto: Renault Clio 2
Silnik: 1.4 75KM.
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Wrz 2012, 16:07

Jaki silnik ma przebieg,kiedy ostatnio ustawiałeś zawory? Renault zaleca wykonywanie tego zabiegu co 40 tyś km,naturalnie w tym silniku,gdyż są też z hydrauliką, ale 16 zaworowe.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8587
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Wrz 2012, 19:06

ja go mam i jeszcze nie regulowałem zaworów bo nic sie nie działo i nie pukało ..

130tys zrobione jest ale to nie jest 16v
pawelSRC
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 24 07 2012
Auto: Renault Clio 2
Silnik: 1.4 75KM.
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Wrz 2012, 19:12

Tak,to nie jest 16V ,dlatego regulować zawory musisz :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8587
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Wrz 2012, 19:20

aa źle zrozumiałem sorki ;)
no własnie słyszałem ze te 16v maja samo regulacje czy coś takiego ale mniejsza .
w warsztacie powiedział mi mechanik ze wymiana uszczelniaczy + regulacja gdzieś 300-400 zł ..
nie za dużo coś ?
pawelSRC
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 24 07 2012
Auto: Renault Clio 2
Silnik: 1.4 75KM.
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Wrz 2012, 19:36

Wszystko razem?!Normalnie,roboty przy tym trochę jest.Czy mechanik jest pewien na stówę,że to uczczelniacze zaworowe?Robił próbę olejową?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8587
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Wrz 2012, 19:40

jak na razie to jechał nim i słucham coś tam przy silniku i mówił ze mogą to być uszczelniacze i zawory do regulowania i powiedział ze jeśli to jest to to od 300 do 400 zł

ale pojadę w tygodniu i dam do sprawdzenia czy aby na pewno to jest to na 85% zakładam ze tak bo w innym warsztacie tez chłop posłuchał i powiedzie ze zawory do roboty .
pawelSRC
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 24 07 2012
Auto: Renault Clio 2
Silnik: 1.4 75KM.
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998