Renault Clio II - Panowie, o co chodzi?

15 Lis 2007, 13:43

Mam Renault Clio II 1.2 16V rocznik 2003. Od pewnego czasu jazda tym samochodem to dosłownie koszmar. Opiszę jakie są objawy:
- po uruchomieniu silnik pracuje na bardzo niskich obrotach i bardzo często gaśnie więc czasem trzeba próbować kilka razy zanim odpali,
- z kontrolka mi to prawdziwa dyskoteka: przeważnie zapala się lub mruga kontrolka silnika, a czasem dodatkowo jeszcze jedna - ja nazywam ją "sprężyna" bo tak też wygląda, ale nie wiem dokładnie jak się nazywa i co oznacza - w każdym razie gdy się zapali, autko przestaje przyspieszać i niestety trzeba się zatrzymać i wyłączyć silnik i dopiero po kilku próbach ponownego uruchomienia lampka gaśnie
- po przejechaniu kilkudzesieciu kilometrow samochód dławi się i szarpie - to dzieje się na niskich obrotach, na wyższym biegu mu przechodzi, czasem to dławienie jest tak intensywne, że niestety nie da się jechać dalej, trzeba się zatrzymać, wyłączyć silnik, odczekać kilkanaście minut i wtedy dopiero próbować znowu odpalić - czasem dopiero po 3, 4 takiej próbie auto zaczyna działać normalnie
Oczywiście byłam z tym u mechanika, ale ten tylko wymienił świece... Faktem jest, że po wymianie świec samochód jeździł normalnie, ale po kilku tygodniach problemy powróciły. Dodam, że tankuję tylko na Shellu lub Statoil więc to chyba nie wina paliwa.
Jeśli spotkaliście się z podobnymi problemami to napiszcie o co chodzi, ewentualnie jeśli znacie dobrego fachowca z rejonu Katowic, który mógłby mi pomóc też byłabym wdzięczna za info :)
mariola
Nowicjusz
 
Posty: 2
  • 15 Lis 2007, 17:30

    :D mariola: oprócz świec wymienić należałoby jeszcze kable WN - to te, które do świec dochodzą; bez jeżdżenia na komputer można jeszcze wykonać tzw "reset" komputera auta, czyli: zdjąć klemę z "minusa" akumulatora na pół godziny; założyć ją ponownie i uruchomić silnik bez "przegazowywania" pozostawiając go pracującego na wolnych obrotach; teraz lekko po gazie i zobaczysz, jak silnik pracuje. Jeśli jest poprawa - przejażdżka kilka kilometrów z łagodną zmianą biegów. Jeśli będzie dobrze - to dobrze, a jeśli nie, to wówczas do warsztatu na test. :wink:
    fordon
     

    16 Lis 2007, 13:50

    kubik i fordon, dziekuję wam za cenne rady, dostosuję się do nich, mam nadzieję, że to poskutkuje i bedę mogła dalej cieszyć się z jazdy moją "renią"! oczywiście dam znać jak poszło!
    Dziekuję raz jeszcze i pozdrawiam :)
    mariola
    Nowicjusz
     
    Posty: 2

    14 Lis 2010, 13:03

    pani Mariolu każdy mechanik nawet najlepszy nie pomoże pani przez forum bo pani sama tego nie zrobi miałem taki przypadek ale przyczyn jest bardzo dużo pani rzuciła tylko hasło jakie są objawy ok zgadza się ale pod te hasło są podzespoły które odpowiadają za tę przyczynę różne czujniki nastawnik obrotów komputer itp . żeby zbadać sprawdzić te podzespoły trzeba zmierzyć multimetrem pani tego nie zrobi bo nie zna się pani na kontrolkach a co mówić na wartości rzeczywistej mierzonej . ja rozumiem ma prawo się nie znać kobieta czy facet który nie robi tego typu rzeczy chciałbym pani pomóc ale nie potrafię a najlepszy mechanik nie trafi w samo setno za pierwszym razem przez forum nie widząc tego samochodu i nie chce psuć sobie reputacji bo ostatnio kobiety mi podpadli uważają siebie za mądrzejsze od mechanika który cały czas naprawia samochody przez 10 lat i przyjeżdża wyjebem i hura bura i będzie uczyć jak mamy robić ja powiem jedno ktoś pani wymienił świec e i już pani jest nie zadowolona i oczernia mechaników na forum tylko ze każdy ma swoją technikę naprawy i dobrze zrobił ze wymienił te świece od czegoś trzeba było zacząć może miał powód żeby je wymienić ............................................................................
    ochroniarz02
    Początkujący
     
    Posty: 214
    Miejscowość: Biała Podlaska

    14 Lis 2010, 13:15

    Ja osobiście proponuję pojechać do porządnego mechanika i podłączyć się pod komputer - było wspomnienie o kontrolce silnika, a to oznaczałoby, że w układzie sterowania silnika pojawił się jakiś błąd, który odczytać trzeba na testerze ). Być może jest to problem ze sterownikiem świec, ponieważ i o tej kontrolce było wspominane.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
      Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...