Renault Clio III nietypowe drgania na kierownicy.

02 Lip 2017, 13:51

Cześć! Mam nadzieję, że to już ostatni temat dotyczący mojego Clio. Jest to Clio III 1.5 dCi 106KM. Problem jest dla mnie co najmniej dziwny. Biła kierownica od 100km/h w górę i przy 130km/h przechodziło na karoserię. Więcej nigdy nie jeżdżę. Czy zwalnialenłem, czy przyspieszałem zawsze to samo. Pierwsze co zrobiłem to koła do wyważenia i faktycznie, były do poprawek. Wulkanizator stwierdził, że felgi są proste.
Bicie ustąpiło tylko teraz jest tak: rozpedzam się do 140km/h i zdejmuje nogę z gazu. Auto zwalnia, przy 120 zaczyna bić i tak do 100. Poniżej wszystko normalnie. Jeśli dobije do 110 przy rozpędzaniu sie wszystko jest ok, jeśli zwalniam i zatrzymam się na 110 - bije.
Czy jest ktoś w stanie mi wytłumaczyć o co chodzi i gdzie szukać przyczyny?
Przednie tarcze i klocki wymienione na komplet od Brembo jakieś 5 tysięcy kilometrów temu więc nie są zużyte.
Pozdrawiam, Sayan.
Sayan
Nowicjusz
 
Posty: 24
Zdjęcia: 4
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Clio III
Silnik: 1.5 dCi 106KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

02 Lip 2017, 17:28

A opony w jakim stanie???
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Lip 2017, 17:41

Dowiedziałem się u wulkanizatora takiego czegoś "nie są wyząbkowane i jeszcze trochę na nich mogę jeździć"
Może założę komplet zimówek ?
Sayan
Nowicjusz
 
Posty: 24
Zdjęcia: 4
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Clio III
Silnik: 1.5 dCi 106KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

02 Lip 2017, 19:05

Sayan napisał(a):nie są wyząbkowane i jeszcze trochę na nich mogę jeździć"
dobre heh :ok: zimówki to wydaje mi się że są na zimę :mrgreen: jak teraz je założysz to stracą swoje właściwości i do zimy to już nie będzie na czym jeździć.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Lip 2017, 19:35

Tak tak, ja wiem tylko chodziło mi bardziej o to aby założyć, przejechać kilka kilometrów i po prostu wyeliminować wpływ kół na tą sytuację. Tak dla sprostowania mam dwa komplety kół :)
Sayan
Nowicjusz
 
Posty: 24
Zdjęcia: 4
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Clio III
Silnik: 1.5 dCi 106KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

02 Lip 2017, 20:17

Jeżeli masz na felgach to jak najbardziej :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    OffRoad Show Poland 2012 / relacja
    Po raz pierwszy w Polsce odyły się Targi Pojazdów 4x4 w Warszawie! Ogólnopolskie Targi Pojazdów 4x4 OFFROAD SHOW POLAND w Warszawie to innowacyjne przedsięwzięcie, wychodzące naprzeciw rosnącej rzeszy ...

07 Lip 2017, 17:30

Przyszedł piątek i można było podziałać. Więc tak, przełożyłem przednie koła na zimówki na stalowych felgach i kompletnie żadnych drgań.
Wulkanizator wyważył i stwierdził, że felgi aluminiowe są proste. Pozostaje mi tylko pierścień centrujący oraz opony. Czy jest opcja że wina może leżeć po stronie pierścienia bo nie bardzo uśmiecha mi się wymieniać opony :( Dodam, że sam pierścień to normalka, nic szczególnego w postaci odprysków plastiku, pęknięć nie znalazłem. Jest sens go wymieniać?
Sayan
Nowicjusz
 
Posty: 24
Zdjęcia: 4
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Clio III
Silnik: 1.5 dCi 106KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

07 Lip 2017, 18:11

Moim zdaniem pierscien nie bedzie powodowal drgań. Takze juz wiesz co jest winowajcą
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Lip 2017, 17:06

Chyba muszę do tego bicia przyzwyczaić :o Na stalowych wszystko w normie.
Założyłem alusy z nowymi oponami i klapa, bije nadal. Powoli tracę na to cierpliwość :evil: Zostały mi tylko felgi i pierścienie centrujące.
Felgi sam z ciekawości zerknąłem jak je sprawdzali i są prościutkie.
Może jestem przewrażliwiony już na tym punkcie ale coś mi się wydaje, że bardzo delikatnie ściąga na lewo. Sprawdzać geometrię? Jest jakakolwiek szansa, że to będzie od tego?
Sayan
Nowicjusz
 
Posty: 24
Zdjęcia: 4
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Clio III
Silnik: 1.5 dCi 106KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

11 Lip 2017, 17:41

Proszę zapoznać się z tematyką działów na forum i pisać swoje tematy we właściwych tematycznie działach. Tym razem przenoszę do odpowiedniego.
Co do tematu - do wymiany są opony. Miałem niedawno podobny przypadek, prawie identyczny. Nawet bieżnik był jeszcze jakieś dwa mm powyżej wskaźnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Lip 2017, 17:52

Tylko opony są nowe, jeżdżę na nich od 2 dni.
Sayan
Nowicjusz
 
Posty: 24
Zdjęcia: 4
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Clio III
Silnik: 1.5 dCi 106KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

12 Lip 2017, 07:37

No to kup te pierscienie centrujące zeby bylo tak jak trzeba i wez jeszcze przerzuć tyl na przod
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Sie 2017, 16:09

A czy pierścienie centrujące są o właściwym rozmiarze ?
Średnica wewnętrzna pierścienia powinna wynosić 60.1 mm
Pierścień centrujący powinien wchodzić do felgi ciasno (na wcisk).
Przymierzając go na piastę samochodu powinien być minimalny luz który pozwoli na kręcenie pierścieniem na piaście ale nie powinno być żadnego luzu góra-dół.
Co do wyważenia to przypilnować wulkanizatora żeby wyważył minimum do 5 gram. Często mają ustawione maszyny tak, że nawet przy 10 gram pokazują "koło wyważone"
tomekrr84
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 14 12 2001
Auto: Audi A3 2.0 TDI 136KM

05 Wrz 2017, 17:17

Przez jakiś czas nie było mnie na forum dlatego z opóźnieniem chciałbym poinformować, że sprawa została rozwiązana.
Okazało się, że pierścienie centrujące były wszystkiemu winne. Auto otrzymało zestaw nowych, ciasno spasowanych i po drganiach ani śladu.
Dziękuję wszystkim za pomoc, pozdrawiam :D
Sayan
Nowicjusz
 
Posty: 24
Zdjęcia: 4
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Clio III
Silnik: 1.5 dCi 106KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

08 Wrz 2017, 11:29

A możesz tak z ciekawości napisać ile kosztowała wymiana oraz zakup części? To z pewnością przyda się również pozostałym Użytkownikom na forum w przyszłości.
Autobelki
Nowicjusz
 
Posty: 20
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Renault Laguna
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna