Renault fluence 1.6 16v problem z falujacymi obrotami

15 Wrz 2024, 05:19

Cześć.
Mam renault fluence 1.6 16v i problem z falującymi obrotami na biegu jałowym, oraz szarpanie przy przyspieszaniu, dodatkowo auto słabo hamuje skrzynia biegów podczas jazdy w sensie trzyma obroty, nie spadają, a jeśli już to bardzo powoli. Czasami szarpnie również podczas płynnej jazdy, płynnym trzymaniu prędkości.

W aucie zmieniłem/zrobilem:
- świece zapłonowe
- cewki na 2 i 4 cylindrze gdyż stare nie wyglądały najlepiej
- profilaktycznie zmieniłem czujnik wałka rozrządu
- czyszczenie przepustnicy, dolotu w których znajdował się olej, dodatkowo uszczelniłem te miejsca. Generalnie przepustnica nie wygląda najładniej w środku, nie dało się odmyc tej środkowej okrągłej blaszki, która się uchyla.
- układ dolotowy jest już szczelny, a problem nadal występuje

Takie pytanie, co oznaczają ślady oleju na świecach? Wymieniałem dwa razy świece i dalej jest olej na nich. Uszczelka pokrywy zaworów do wymiany?

Co jeszcze sprawdzić? Jakie parametry?
Na szybko wrzucam zrzuty ekranu z pyclip przy uruchomieniu zimnego silnika.
Pozdrawiam serdecznie.



Renault fluence 1.6 16v problem z falujacymi obrotami


Renault fluence 1.6 16v problem z falujacymi obrotami


Renault fluence 1.6 16v problem z falujacymi obrotami



Parametr na 3 cylindrze jest wysoki co oznacza? Podmieniłem cewke i jest w dalszym ciągu taki sam?
Prosty1909
Obserwowany
 
Posty: 2
Zdjęcia: 3

15 Wrz 2024, 20:31

Zaolejone gwinty świec,a także elektrody czarne świadczą o przedostawaniu się oleju do komory spalania,sprawdziłbym ciśnienie sprężania na cylindrach.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8610
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

15 Wrz 2024, 20:41

Ok to już muszę się umówić do mechanika.
Ogólnie auto pali bardzo dobrze.
Jakiś czas temu był przegląd, kontrola spalin wzorowa była.

Pomiar sprężania da odpowiedź czy pierścienie są zapieczone?
Jaki orientacyjny koszt wymiany pierścienie w tym silniku?
Prosty1909
Obserwowany
 
Posty: 2
Zdjęcia: 3

15 Wrz 2024, 22:21

Wymiana samych pierścieni,nie tedy droga,trzeba sprawdzic stopień zużycia cylindrów,to,że silnik odpala,to jest benzyna,nie świadczy o niczym,może nawet nie dymić i nawet równo chodzić jeśli stopień spr.opiera się o dopuszczalne minimum,bardzo często rzeczywiście powodem są zapieczone pierścienie,uwalnia się je przed wymianą oleju,no chyba,że olej jest świeży,to należy go zlać i na tłoki wlać ,ja bym kupił jakiś tani a skuteczny preparat w sprayu do czyszczenia zaworu EGR(np.K2) wykręcił świece i wtryskiwał cyklicznie po małych dozach,z przerwami,czyli stosował co jakiś czas,nie zalewałbym tłoków niczym,gdyż ścieknie do oleju,po takim zabiegu pojeżdziłbym,to musi pomóc jeśli pierścienie zapieczone.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8610
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

14 Mar 2025, 13:57

u mnie tak samo w Suzuki IGNIS 2002 ,100tys. km, wymienilem swiece, cewki zaplonowe, czujnik obrotow przy wale zaworow ale wszystko wrocilo do poprawnosci dopiero po wymianie drugiego czujnika na dnie silnika przy wale korbowym . ( czujnik okolo 30zl, czas wymiany - dwie srubki - jakies 20 min. )
waclaw05
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Kupuję samochód - gdzie rozglądać się za autami?
    Zastanawiasz się nad zakupem samochodu? Na pewno jest to dość stresująca chwila, patrząc szczególnie na fakt, iż nowości nie brakuje. Im więcej posiadamy pieniędzy, tym większy zakres możliwości mamy do wyboru. Niezależnie ...