Renault Laguna III 2.0 173 KM brak prądu i zero reakcji na start

30 Sty 2024, 22:31

Witajcie. Borykam się od tygodnia z dość ciężkim problemem braku prądu. Laguna III 2.0 automat.

Tzn tak :
Były od pewnego czasu mrozy -15 -12 i tak 3 dni. Akumulator już był taki, że sam padał po dwóch dniach mrozów. Już wtedy było trzeba ładować akumulator bo auto nie reagowało nawet na otwieranie drzwi. No ale pewnego dnia po prostu go wymieniłem, bo przestał reagować na start. To dałem sobie spokój. Ale mimo to po wymianie akumulatora na nowy cały czas problem jest.

- świecą się tylko światła w drzwiach
- światła awaryjne działają
- samochód się otwiera z pilota
- bagażnik nie chce się otworzyć, ale szyba od bagażnika już tak
- brak świateł postojowych
- lusterka normalnie składają się i rozkładają.
- brak oświetlenia wewnątrz auta, nawet jeśli samemu próbuje je włączyć.
- i najgorszy problem to całkowity brak reakcji na wciśnięcie start. Czy wsadzę kartę do czytnika czy też nie - nie ma żadnej różnicy. Zegary ciemno. Kierownica również pozostaje zablokowana.
- klakson również działa

Szukałem, co tylko mogłem. Sprawdzałem każdy bezpiecznik, pasażerka i dwie skrzynki w silniku. Każdy dobry. Jedyne co nie sprawdziłem to przekaźniki ale ich tam nie ma wiele.
- sprawdziłem też tą małą skrzynkę, która idzie od kabla plus czerwonego w dół koło akumulatora. Tam również nic przepalonego nie było. Wszystkie luty normalnie.
Ktoś coś tam gdzieś na forum napomniał, że to może być bezpiecznik CAL2 czy coś takiego klemy plusowej. Rzecz w tym, że go chyba nigdzie w aucie nie ma. Ciężki temat. OBDII również działa, bo po podłączeniu komputerka, komputer się uruchamia. Jak wsadzam kartę to jedynie co miga to białe światło w środku czytnika.

Może ktoś miał coś podobnego, bo już moja wiedza się skończyła. Jeśli chodzi o masę itd to myśle, że jest okay. Obawiam się, że jeśli nic nie zrobie to laweta i elektryk a to niestety automat więc koszta pójdą w górę.
tomdob88
Nowicjusz
 
Posty: 7

01 Lut 2024, 11:25

A szukałeś też po dużych bezpiecznikach takich jak 80 100 200 amper?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Lut 2024, 11:37

Kao napisał(a):A szukałeś też po dużych bezpiecznikach takich jak 80 100 200 amper?

Dziękuję za odpowiedź. Tak. W lagunie jest skrzynka z bezpiecznikami od 60 do 80 A wszystkie sprawdziłem. Schemat mówi że niby są jakieś bezpieczniki s bagażniku pokroju 300A ale szukałem i nic takiego nie ma.
tomdob88
Nowicjusz
 
Posty: 7

01 Lut 2024, 13:16

Skoro nie masz prądu na zapłonie to z pewnością nie masz w większości skrzynki bezpieczników, musisz lecieć po kolei zaczynając od aku gdzie zanika prąd, może coś nie łączy lub masz spalony jakiś bezpiecznik który wygląda jak cały na pierwszy rzut oka. Zdało by się sprawdzać po kolei multimetrem.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Lut 2024, 14:10

A podpowiedz mi trochę mniej więcej w jakich miejscach przykładać multimetr żeby sprawdzić. Bo ja laik już w takich rzeczach. Akumulator wiadomo. Potem masa od akumulatora i do tego w jakich miejscach? Normalnie bym to ruszył do elektryka ale automat to tragedia teraz z holowaniem.
tomdob88
Nowicjusz
 
Posty: 7

01 Lut 2024, 15:07

Czarny to wiadomo masa, i potem z + lecisz po kolei, przykładowo masz kabel główny gruby który idzie do płyty rozdzielczej do której idą inne kable plusowe (kurde ja nie mam profesorskiego daru do roztłumaczania ale może połapiesz)
Np 5 kabli idzie do tej płyty rozdzielczej 5 po bezpiecznikach i musisz mierzyć czy jest napięcie przed bezpiecznikiem i po bezpieczniku, jeżeli wszystko ok to głębiej i głębiej aż dojdziesz do przerwy w napięciu, najlepiej znajdź rozpiskę, bezpieczników, przekaznikow to ograniczy Ci zakres poszukiwań. Jak nie rozumiesz to nagram Ci jakieś filmik przykładowy. Daj mi jeszcze foto akumulatora w aucie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

01 Lut 2024, 17:44

Poczekaj nagram ci zaraz film na YouTube to dokładniej będziesz wiedział co i jak tu mam zrobione
tomdob88
Nowicjusz
 
Posty: 7

01 Lut 2024, 17:56

[youtube]https://youtu.be/5Jm7u1zk9So?si=uLxt7gEOuNuY2tUA[/youtube]
tomdob88
Nowicjusz
 
Posty: 7

01 Lut 2024, 19:19

No dobra :ok: czy na tej skrzyneczce patrzyłeś czy jest napięcie na tych wszystkich nakrętkach na klucz 10?

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Dalej, mówisz że sprawdzałeś bezpieczniki i pikało, pikanie nas nie interesuje bo bezpiecznik może być nadpalony a nie przepalony i przykładowo będzie przekazywał 0.5v i Tobie się wydaje że przejście jest a w prawdzie prądu żadnego nie przekazuje, mierz mierniki czy wszędzie jest napięcie zbliżone do napięcia akumulatora.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Lut 2024, 20:32

No to widzisz mamy jakiś trop. Bo mierzyłem te śruby 10 i tylko na środkowym był prąd i na lewym. Na prawym nic. I to mnie trochę dziwiło. I to mówisz jeśli tam nie ma prądu to może być ta skrzynka uwalona?
tomdob88
Nowicjusz
 
Posty: 7

01 Lut 2024, 21:11

Mierzyłem i jest tak. Lewa srubka 12,18 V druga 12,18 V i trzecia ma prawie 0 czyli tam 0,03 V czyli mówisz że wszędzie powinno być tyle samo ? To może by i się zgadzało z tym że w części auta nie ma prądu. Każda ta śrubka pewnie podaje do czegoś innego.
tomdob88
Nowicjusz
 
Posty: 7

02 Lut 2024, 08:46

Jeden z tych kabli idzie do alternatora ale tak czy tak powinno być tam napięcie, musisz zobaczyć gdzie idzie ten kabel który jest podłączony do pinu bez napięcia, na próbę możesz go też przełożyć na inny (NA PRÓBĘ) a jak z dużymi i małymi bezpiecznikami? Jest napięcie?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Gru 2024, 14:48

Witam,
Mam dokładnie ten sam problem.
Zero reakcji w aucie po włożeniu karty poza działającym oświetlelem drzwi, szybami i zamkiem centralnym. Wymiana akulimatora nic nie dała.
Czy udało się dojść do przyczyny?
Dawid21
Obserwowany
 
Posty: 1