Renault Laguna, piszczenie z okolic paska

08 Gru 2017, 18:58

Witam,
mam problem z samochodem, otóż piszczy z okolic paska klinowego. Zostało juz wymienione koło pasowe wału ponieważ sie wyrobiło i widac było odchyły jego, na początku mysłałem ze to jest powodem piszczeniem ale to nie zmieniło nic, wiec postawiłem na pasek, został wymieniony, przez miesiąc był spokoj a teraz znowu to samo... piszczy strasznie, na wolnych i wysokich obrotach cały czas tak samo. Pomoze ktos co to moze byc? Czy kolejna rolka jest do wymiany?
arti21
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: Renault Laguna I

09 Gru 2017, 14:09

W moim aucie jesli dobrze nie odpowietrze ukladu chlodzenia to tez piszczy jak jasna ch...a.Czasami po wymianie plynu jest cicho ale za jakis czas musze znowu odpowietrzac bo pojawia sie pisk i specyficzne zgrzytanie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Gru 2017, 14:25

A jaki Ty tam masz napinacz? Może słabo napinacz napina pasek.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16714
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Gru 2017, 18:30

nie patrzyłem jaki tam jest ale byc moze jest tak jak mowisz.
Wgl te piszczenie zaczeło sie jakies poł roku temu ale wtedy zaczynało tylko piszczec pod "obciazeniem" tzn jak np załaczyła sie sprezarka klimatyzacji a jak wyłaczałem klime to przestawało
arti21
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: Renault Laguna I

12 Gru 2017, 20:44

Ale też jak najbardziej może być jakaś rolka, nie ma co zgadywać trzeba przejrzeć wszystko dobrze
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16714
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Gru 2017, 17:36

A czy naprzykład mogę psiuknac trochę wody na każdą rolkę i sprawdzić czy to czasem ona nie piszczy? Czy moze to spowodować zatarcie lozysk..
arti21
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: Renault Laguna I
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Motoryzacyjne Słowo Roku 2019
    Elektromobilność, suwak, a może hybryda? Przedstawiciele branży automotive po raz pierwszy w Polsce wybrali "Motoryzacyjne Słowo Roku" w plebiscycie przygotowanym przez sieć ProfiAuto. Wyniki pokazują, że miniony rok zdominowała ...

13 Gru 2017, 23:08

Wody to nieeeee, jakiś środek smarny w sprayu możesz zastosować
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16714
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Gru 2017, 11:31

okazało sie ze to alternator..
arti21
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: Renault Laguna I

30 Gru 2017, 11:49

No to dobrze że udało się zlokalizować :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16714
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Gru 2017, 15:12

Witam !
A czy ktoś wie jak wyjąć z Renault Megane I z1999 r. 1.4 16 V z klimą "piszczący " alternator ???
Cezary58
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 17 03 1982
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Renault Megane I
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Gru 2017, 15:52

Cezary58 napisał(a):Witam !
A czy ktoś wie jak wyjąć z Renault Megane I z1999 r. 1.4 16 V z klimą "piszczący " alternator ???


Z książki sam naprawiam:
-Ustawić samochód na podnośniku ramieniowym
-Odłączyć od akumulatora przewód masy
-Odłączyć przewody elektryczne od alternatora
-Zdjąć przednie prawe koło oraz osłonę przeciw błotną
-Wymontować prawy drążek łączący podłużnice nadwozia z ramą pomocniczą
-Wykręcić nakrętkę mocowania sworznia kulowego
-Odkręcić śruby mocowania amortyzatora do zwrotnicy i wysunąć do dołu zespół prawej zwrotnicy
-Wymontować pasek napędu pompy
-Odkręcić śruby mocowania alternatora i zdjąć pasek
-Wyjąć alternator

Jeżeli jesteś zielony w tym temacie i nie masz odpowiednich narzędzi to radzę oddać auto do mechanika zaoszczędzisz czasu i nerwów, koszt max 100 zł
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16714
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Gru 2017, 16:18

Hej !

Jeśli koszt taki jak podajesz to super.
Nie tak dawno wymieniłem jakoś pasek - uff udało się - i było cicho,a teraz na zimnym piszczy !

Ten opis z książki to chyba nie do mojej wersji ?

Renault Megane I 1999r.1.4 16v " po lifcie" .
Cezary58
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 17 03 1982
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Renault Megane I
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Gru 2017, 16:23

No to jezeli chodzi o piszczenie to czemu odrazu myślisz że to alternator? Może być sama rolka jakaś, sprzęgło klimy, napinacz. Sprawdziłeś dokładnie?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16714
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Gru 2017, 16:34

Oczywiście na 100 % nie mam pewności co do alternatora.
Przysłuchiwałem się trochę i tak mi się wydaje,że to poniżej sprężarki( jakoś tak metalicznie ),czyli alternatora ???

Rolki natomiast wymieniałem wraz z paskiem.

Pozdrawiam !
Cezary58
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 17 03 1982
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Renault Megane I
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999