Renault laguna - zimny gaśnie

25 Wrz 2009, 11:09

Witam:)

To świeży zakup używanego Renault laguna 2.0 B+G '95, także trudno mi określić od kiedy problem występuje.

Gdy samochód jest zimny, potrafi zgasnąć przy redukcji biegów, bądź zatrzymywaniu się i wrzuceniu biegu jałowego. Odpala bez żadnego problemu. Instalacja gazowa działa w takiż sposób, że po odpaleniu jest jeszcze benzyna, po "przygazowaniu" go do ponad 3k obrotów załącza się gaz, ale nie gaśnie na najniższych obrotach, tylko dopiero po faktycznym ruszeniu samochodu. Po kilku(nastu) kilometrach nie ma już problemu.

Mam również wrażenie, że zimny pracuje trochę nierównomiernie na jałowym, ciepły już jak igła.

Nie wiem czy jest to istotne, ale w tak zwanym międzyczasie padło zasilanie i być może elektronika czy inne cuda się "zresetowały".

Instalacja z '05, w papierach napisali tylko że jakieś IRENE. Cytuję jeszcze fragment:
gaźnikowy z wtryskiem, z wtryskiem reaktorem katalitycznym i sondą lambda

Mam wielką nadzieję, że napisałem zrozumiale i liczę na jakieś podpowiedzi. Istotnym jest fakt, że o motoryzacji nie mam wielkiego pojęcia, ale liczę, że nawet podpowiedzi CO to może być mogą wiele mi pomóc:)
mav
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: ze świata.

25 Wrz 2009, 16:19

Czy mamy rozumieć,że silnik pracuje nierówno i gasnie na zasilaniu gazowym?Czy dzieje się to na Pb?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Wrz 2009, 16:27

Jak mówiłem, tak mi się wydaje, na pewno dzieje się to na zimnym i na pewno NIE dzieje się tak na ciepłym. słychać, że silnik powoli chodzi szybciej, po czym tak po dwóch sekundach zwalnia, i znowu po dwóch przyśpiesza. Nie są to jakieś dramatyczne różnice, ale ja je słyszę, również wskazówka na obrotomierzu jakieś 200-300obrotów drga.
Nie próbowałem szczerze mówiąc na benzynie, ale dziś wieczór to zrobię.

Gaśnie przy redukcji lub wrzucaniu jałowego przy zatrzymaniu jadącego samochodu, ale nie gaśnie po odpaleniu czy w trakcie jazdy - wrzucaniu wyższego biegu.
mav
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: ze świata.

26 Wrz 2009, 08:04

Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Wrz 2009, 18:48

A jeśli to samo dzieje się na ciepłym silniku? Niestety - na ciepłym tez się to zdarza. Podejrzewamy filtr gazu - i na dniach się przyjrzymy. Tamten wątek przeczytałem, nie ukrywam że porady na pewno się przydadzą:)
mav
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: ze świata.

27 Wrz 2009, 19:26

Więc się zdecyduj - najpierw piszesz,że dzieje się to na zimnym silniku,a na ciepłym jest ok.A terazzmieniasz zeznania....Jeżeli objawy zaczynają występować na ciepłym silniku,to również jest to prawdopodobnie przyczyna tego,że uruchamiasz i jeździsz na LPG na zimnym silniku.Prawdopodobnie reduktor jest do remontu - mogły sparcieć membrany.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie daj się przekręcić
    Czy wiesz o tym, że kupując samochód sprowadzany z zagranicy, możesz żądać od sprzedawcy certyfikatu z ostatniej kontroli pojazdu wykonanej w kraju pochodzenia samochodu z informacją o jego przebiegu.

27 Wrz 2009, 20:15

Po mojemu zwykła regulacja jest ci potrzebna w warsztacie gazowym. Sądzę, że jest zbyt ubogi na wolnych obrotach.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

21 Lut 2010, 21:34

Witam.
Mam praktycznie taki sam problem jak kolega wyżej. To znaczy mam strasznie nierówne obroty na zimnym silniku, czy to na gazie czy na benzynie to zachowuje się tak samo czyli jak przysłowiowa sieczkarnia. Po odpaleniu przy zimnym silniku oczywiście, nie naciskając pedału gazu po jakichś 3-10 sekundach samochód gaśnie. Przy ciepłym można powiedzieć że zachowuje się już normalnie (przynajmniej nie gaśnie) ale delikatne skoki obrotów są nadal. Dodam że aparat zapłonowy oraz świece mam wymienione na nowe. Przed tą ,,awarią" byłem w warsztacie bo wogule nie chodził mi na gazie. Panowie wymienili mi przewód zasilający i ustawiali mi obroty bo stwierdzili że są nierówne i wszystko miało być wpożądku. Ale po jakimś niecałym miesiącu zaczęły występować objawy takie jak opisałem wyżej. Czy możliwe żo oni mi mogli coś nie tak ustawić?
wlodi
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Lublin

21 Lut 2010, 23:38

Nie szukałbym przyczyny w ustawieniu gazu. Jeśli samochód zachowuje się podobnie na gazie jak i na benzynie należy spodziewać się usterki w silniku. Na początek sprawdziłbym cewki zapłonowe i silniczek powietrza wolnych obrotów. Jeśli motorem strzęsie i pracuje mocno nie równo to znaczy, że nie pracuje na wszystkich cylindrach i w większości przypadków tych aut jest ta niesprawna cewka zapłonowa.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

21 Lut 2010, 23:50

A czy możliwe to jest że tak może być z powodu wadliwych to znaczy zużytych przewodów od świec? Bo lewe powietrze mam wyeliminowane więc silniczek jest sprawny.
wlodi
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Lublin

22 Lut 2010, 11:35

A główną przyczyną nie jest czasami to, że zimny silnik pracuje na gazie? I to w ziemie, jak temp. jest teraz niska? Ja bym sugerował parownik. Co ty na to Migaz?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Lut 2010, 14:54

Najprościej - podłączyć pod tester silnika , jak będziesz miał wypadanie zapłonów to układ zapłonowy ( moduł , przewody , swiece ) , jak nie będzie wypadania zapłonów to może być czujnik temperatury silnika lub rozjechała się adaptacja ( tester też to wykaże ) .
wrocek66
Początkujący
 
Posty: 71
Miejscowość: Wrocław

22 Lut 2010, 21:12

wlodi napisał że samochód zachowuje się podobnie na gazie i na benzynie więc nie szukałbym przyczyn w instalacji gazowej czy parowniku lecz w silniku. Oczywiście przewody wysokiego napięcia także mają zasadnicze znaczenie. Wymieniłeś aparat zapłonowy i świece sądziłem że normalną rzeczą wymieniłeś też przewody. Wyeliminowanie lewego powietrza nie wyklucza awarii silniczka wolnych obrotów, ale najpierw zmień przewody zapłonowe.

[ Dodano: Pon Lut 22, 2010 21:14 ]
a jeszcze jedno. Te silniki które miały jeszcze aparat zapłonowy nie miały w diagnozach wypadania zapłonu. Obawiam się że tester nie pomoże.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994