Renault Maxity Euro V - mała ciężarówka

10 Kwi 2013, 10:35

Renault Maxity – mała ciężarówka (samochód dostawczy) zabudowana na bazie ramy z wagonową kabiną, wprowadzona na rynek w 2007 r., poddana została wielu modyfikacjom wraz z wejściem w życie nowych norm Euro V dla pojazdów dostawczych (do 3,5 t). Najważniejszą zmianą jest wzrost mocy jednostek napędowych. Renault Maxity będzie obecnie oferowane w 2 wersjach silnikowych wyposażonych w wysokociśnieniowy system wtrysku paliwa common rail oraz w 3 poziomach mocy: DXi 2,5 l o mocy 120 KM dostępnej od 3600 obr/min i momencie obrotowym 250 Nm od 1600 obr/min; DXi 2,5 l o mocy 140 KM od 3600 obr/min i momencie obrotowym 270 Nm od 1800 obr/min; DXi 3,0 l o mocy 150 KM od 3400 obr/min i momencie obrotowym 350 Nm od 1600 obr/min. Silnik DXi o pojemności 2,5 l charakteryzuje się "płaskim" momentem obrotowym oraz niewielką masą, czego efektem jest zwiększona dynamika i elastyczność pracy. Pozwoliło to na zmniejszenie zużycia paliwa o 4% w porównaniu z poprzednim modelem. Przebiegi między wymianami oleju przy standardowym użytkowaniu zostały wydłużone z 30 000 do 40 000 km, czego efektem są niższe koszty użytkowania ponoszone przez klientów. Silnik DXi o pojemności 3 l z homologacją Euro 5 będzie również zgodny z normą EEV, w szczególności dzięki montowanemu w standardzie filtrowi cząstek stałych z automatyczną lub ręczną regeneracją. Zapewni to Renault Maxity dostęp do niskoemisyjnych stref miejskich objętych nawet najostrzejszymi przepisami dotyczącymi emisji zanieczyszczeń. Silnik ten będzie ponadto wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii, pozwalającą na osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego już od 1200 obr/min.

Renault Maxity Euro V - mała ciężarówka

Samoblokujący mechanizm różnicowy, obecnie dostępny opcjonalnie w Maxity z silnikiem DXi 2,5 l, będzie odtąd montowany także w samochodach z silnikami DXi 3.0, zwiększając skuteczność napędu w trudnych warunkach terenowych. Nowa oferta przełożeń tylnego mostu pozwala zachować charakterystyczną dla poprzedniej generacji Renault Maxity dobrą dynamikę. W pojeździe montowany jest standardowo system OCS (Oil Change System) powiadamiający o konieczności wymiany oleju. Komunikat ostrzegawczy generowany jest na podstawie analizy stopnia zużycia oleju silnikowego rosnącego wraz z przebiegiem. Dzięki zastosowaniu paneli wygłuszających na tylnej ścianie kabiny, na środkowym tunelu i wzdłuż drzwi poprawiony został komfort pracy kierowcy. 

źródło: ZK, samochody-specjalne.com.pl
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3811
Zdjęcia: 13116
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpierw kierunkowskaz, potem hamowanie
    Obok braku sygnalizowania kierunkowskazem planowanego manewru, podstawowym błędem wielu kierowców jest nieodpowiedni moment włączenia kierunkowskazu. Zarówno zbyt wczesne, jak i zbyt późne sygnalizowanie ...