Renault Megane 1.4, rocznik 1996, Gaśnięcie samochodu :P

20 Sty 2009, 17:22

Ok. Tylko ja wolę na własną rękę wymienić te częci niż płacić u mechanika 2 razy tyle.
GRZ3SIEKK
Nowicjusz
 
Posty: 13
  • 20 Sty 2009, 18:18

    przecierz czujnik mozna odpiąc i wtedy komputer wejdzie w tryb awaryjny i samochód bedzie działał normalnie, ale skoro na komputerze nie wyskoczył błąd czujnika to powinien byc dobry sonda nie ma nic do gasnięcia samochodu ja tez mozna odpiąc i samochód bedzie chodził tylko bedzie wiecej palił
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    20 Sty 2009, 18:49

    Jeżeli po odpaleniu wolne obroty są niestabilne wykręć silniczek krokowy.Sprawdź jak wysuwa się trzpień tego silniczka włączając i wyłączając zapłon bez uruchamiania silnika.Możliwa też usterka w zasilaniu układu wtryskowego.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    20 Sty 2009, 19:35

    odepnij czujnik temperatury i sonde lambda i wtedy sprawdz czy bezdie gas silnik
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    20 Sty 2009, 21:11

    widzę że przyczyn dużo podaliście. Teraz się troszkę pogubiłem. Proszę mi opisać dokładnie co i jak mam zrobić. Co pierwsze sprawdzić itp.
    GRZ3SIEKK
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    21 Sty 2009, 13:27

    od czego bym musiał zacząć ?
    GRZ3SIEKK
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Odcinkowe pomiary prędkości
      Odcinkowe pomiary prędkości to technika pomiaru prędkości pojazdów, która polega na zastosowaniu specjalnych urządzeń pomiarowych umieszczonych na drodze w określonych miejscach (tzw. odcinkach). Urządzenia ...

    21 Sty 2009, 18:33

    według mnie jest uszkodzony czujnik wału korbowego, mozna to sprawdzic na komputerze ale tylko w momencie wystąpienia usterki.
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    21 Sty 2009, 19:01

    Nie koniecznie musi on być uszkodzony,żeby go sprawdzić.Każdy czujnik samochodu ma określone parametry można je zmierzyć,czy są prawidłowe.Jeżeli mechanik ma dobry sprzet,to sprawdzi wszystko.Do pomiasru np. czujnika położenia wału korbowego potrzebny jest sprzęt,który może zmierzyć prędkość tarczy czujnika,napięcie oraz rezystancję.No i oczywiście musi być odpowiednio ustawiona szczelina powietrzna do tych pomiarów oraz mechanik musi mieć tabelę danych każdego czujnika i jego właściwości techniczych.Większość porządnych(ale niestety drogich) urządzeń diagnostycznych posuada takie funkcje wraz z danymi technicznymi każdego czujnika do każdego samochodu.Ale większość mehcaników poprostu wymienia poszczególne elementy metodą prób i błędów,ponieważ to jest szybszy sposób.Ale za części kasują włascicieli samochodów.Gdyby każdy właściciel był taki,że jak mechanik coś wymieni i usterka nie zaniknie,to nie zapłaci za naprawę,bo mechanik nic nie naprawił(tylko niepotrzebnie wymienił),to takich mechaników byłoby coraz mniej.Ale lusdzie płacą,a warsdztaty czepią kasę...na niewiedzy kierowców.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    21 Sty 2009, 20:56

    Moto Albercik i właśnie o tym mówiłem. Wolę wymienić te części na głasną rękę. Tylko co na początku lepiej wymienić. Która część jest najtańsza
    GRZ3SIEKK
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    21 Sty 2009, 21:38

    ale nie da sie sprawdzic takiego czujnika który traci swoje parametry w okreslonych warunkach nie korzystając z komputera bo tylko w ten sposób mozna sprawdzic czy czujnik czyta predkosc obrotowa wału gdy auto nie chce odpalic. rozmawaimy na temat jak zrobic to samemu a nie jaka zrobic to w warsztacie w którym sa do dyspozycji mieniki, komputery itp. majac taki sprzet sprawdzenie czujnika a nawet sama diagnoza jest banalna.
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    21 Sty 2009, 22:59

    Jak już wcześniej mówiłem samochód był na komputerze i mechanik wykrył że to sonda lambda. Wymieniłem i dalej się tak dzieje
    GRZ3SIEKK
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    22 Sty 2009, 18:18

    dlatego napisałem ze mozna to sprawdzic tylko podczas wystepowania błedu czyli wtedy gdy auto zgasnie
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    22 Sty 2009, 21:21

    No i w tym jest sedno sprawy - można albo kombinować i wymieniać po kolei podejrzane części,albo pojechać na porządny warsztat i zlokalizować przyczynę od razu.Mechanik,u którego byłeś,nie patrzy na to,jak naprawić,tylko na to,jak wydębić z ciebie kasę.Jakby był uczciwy,to sprawdzałby tak długo,aż znalazłby prawdziwą przyczynę.A tych jak widzisz jest wiele.Sondę lambda można akurat sprawdzić samemu,zwykłym voltomierzem(oczywiście bardziej dokładny odczyt da oscyloskop,ale tego akurat nie każdy ma).Tak samo np. czujnik temp. tez można sprawdzić zwkłym omomierzem.Ale z czujnikiem położenia wału,będzie juz kłopot.Samemu można ewentualnie sprawdzić szcselinę powietrzną,ale trzeba mieć dane techniczne tego czujnika dla tego autka.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000