21 Sty 2009, 19:01
Nie koniecznie musi on być uszkodzony,żeby go sprawdzić.Każdy czujnik samochodu ma określone parametry można je zmierzyć,czy są prawidłowe.Jeżeli mechanik ma dobry sprzet,to sprawdzi wszystko.Do pomiasru np. czujnika położenia wału korbowego potrzebny jest sprzęt,który może zmierzyć prędkość tarczy czujnika,napięcie oraz rezystancję.No i oczywiście musi być odpowiednio ustawiona szczelina powietrzna do tych pomiarów oraz mechanik musi mieć tabelę danych każdego czujnika i jego właściwości techniczych.Większość porządnych(ale niestety drogich) urządzeń diagnostycznych posuada takie funkcje wraz z danymi technicznymi każdego czujnika do każdego samochodu.Ale większość mehcaników poprostu wymienia poszczególne elementy metodą prób i błędów,ponieważ to jest szybszy sposób.Ale za części kasują włascicieli samochodów.Gdyby każdy właściciel był taki,że jak mechanik coś wymieni i usterka nie zaniknie,to nie zapłaci za naprawę,bo mechanik nic nie naprawił(tylko niepotrzebnie wymienił),to takich mechaników byłoby coraz mniej.Ale lusdzie płacą,a warsdztaty czepią kasę...na niewiedzy kierowców.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...