Renault Megane 4 czy VW Golf 7 FL ?

21 Mar 2017, 12:51

teddy1987 napisał(a):Golf na sprzedaż za 100 000zł brutto to wg Ciebie jest szansa na obniżenie ceny do 90 000zł?


Tak, mi udało się obniżyć cenę jeszcze bardziej (kwotowo), ale startowałem z wyższego pułapu.
Poza tym VAG oferuje świetne (niedostępne dla innych producentów) warunki leasingowe dla osób, które nie chcą jeździć autem po gwarancji (niska rata wstępna, cholernie niskie raty leasingowe, wysoki wykup) - dużo tańszy Focus okazał się o wiele "droższy" przy finansowaniu leasingiem od Golfa (dla wyobraźni - miesięczna jazda Focusem 1.5 150KM kosztowałaby mnie tyle, co jazda Audi A4 2.0 TFSI).
Na Golfa trzeba czekać ok. 2 miesiące.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

21 Mar 2017, 13:03

łysy30 chcesz wydać 100k na kompakta-Golfa (tzn "lizingowo")? :o
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Mar 2017, 13:16

dzida - tak dokładnie to grubo poniżej 90k :wink: Łącznie leasing będzie mnie kosztował 10k przez 3 lata (VAT, dochodowy, wykup i odsprzedaż itd.), nie licząc ubezpieczenia.
Gdybym miał płacić gotówką w życiu nie kupiłbym żadnego nowego samochodu, bo miałbym gula z powodu utraty wartości. Leasing i własna firma wiele ułatwiają w tym zakresie.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

22 Mar 2017, 13:27

A nie myślałeś o czymś innym niż golf czy megane?
login87
Początkujący
 
Posty: 113
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Civic IX Tourer
Silnik: 1.8 142 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

22 Mar 2017, 13:29

W zasadzie temat jest nadal otwarty. Potrzebuję czegoś do 90 000 zł brutto, może być używany ale max 2-3 lata. A masz jakąś ciekawą propozycje?
teddy1987
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 23 02 1987
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: VW Passat

22 Mar 2017, 13:51

Stałem przed podobnym dylematem ostatnio. Na początku myślałem o astrze j czy i30/ceed, później Civic VIII ale, że bałem się używanego więc od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem nowego Civica IX Tourer 1.8. Silnik o sprawdzonej konstrukcji bez turbo ( taki chciałem ale pewnie będę jeździł autem z 10 lat ). No i trzyma wartość w sposób zadziwiający...
login87
Początkujący
 
Posty: 113
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Civic IX Tourer
Silnik: 1.8 142 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mamy już jesień na drogach - na co trzeba uważać?
    Jesienią kierowcy powinni pogodzić się z gorszymi warunkami na drodze. Mgła, wilgoć, wichury – taka aura wymusza, aby za kierownicą być bardziej czujnym i przygotowanym do błyskawicznej reakcji. Sezon jesienny nieuchronnie ...

24 Mar 2017, 11:39

A może jeszcze inaczej.. zamiast nowego Golfa czy Megane lepiej byłoby takiego paska sobie sprawdzić? :) http://samochodyuzywane.dasweltauto.pl/ ... 0,100000/i

Cenowo w moim zasięgu, ale czy taka duża różnica faktycznie jest podczas jazdy? Wiem, że to już inny segment, ale jeździliście takim passatem?
teddy1987
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 23 02 1987
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: VW Passat

24 Mar 2017, 11:47

Nie pchaj się w używanego TSI, jak już to nowy i wiesz co masz (+ powinien być poprawiony).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Mar 2017, 11:51

Dokładnie, jeśli już ryzykować TSI to przynajmniej mieć je na gwarancji.
Wiadomo, że Passeratti to inna liga niż Golf/Megane, ale jeśli chodzi o nowoczesne auta lepszy nowy kompakt niż używany segment D.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

24 Mar 2017, 11:51

Uważasz, że TSI to złe silniki? Nawet z tak niskim przebiegiem? W ogóle zacząłem temat Passata, bo zastanawiam się nad kupnem w podobnej cenie czegoś o segment wyżej, taki 2-3 latek. Z drugiej strony nowy to nowy :)
teddy1987
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 23 02 1987
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: VW Passat

24 Mar 2017, 11:53

Jeśli chodzi o nówki to zdecydowałem, że wolałbym Megane. Siedziałem i jechałem Golfem i przyznam, że w Megane czuję się jak w naprawdę aucie nowoczesnym i ładnym.
teddy1987
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 23 02 1987
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: VW Passat

24 Mar 2017, 11:54

W sensie nadal nie wiem co ostatecznie kupię, ale w kwestii Golf VS Megane wiem już po której stoję stronie :)
teddy1987
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 23 02 1987
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: VW Passat

24 Mar 2017, 11:58

teddy1987 napisał(a):Uważasz, że TSI to złe silniki?


Dostały nagrodę roku... :D

To są silniki podwyższonego ryzyka. Stosując dobre oleje i często je wymieniając jesteś w stanie opóźnić/zredukować awarię. A używany... Mógł jeździć na long life itp itd i kupisz szrota o wartości nowego auta. To nie jest stara motoryzacja, gdzie liczyła się niezawodność, dziś auta mają generować pieniądz i nic więcej.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Mar 2017, 12:00

Dzięki, właśnie o takie opinie mi chodziło, bo naprawdę nie znam się na tym. Ostatecznie wygrywa nowy Renault Megane GrandTour w wersji Intens, 1.2 TCE 130km i na niego się decyduję. DZIĘKI WSZYSTKIM ZA POMOC :)
teddy1987
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 23 02 1987
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: VW Passat

24 Mar 2017, 12:09

teddy1987 napisał(a):Uważasz, że TSI to złe silniki? Nawet z tak niskim przebiegiem?


To zależy w jakim sensie. Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy są świetne, dużo przyjemniejsze od silników wolnossących. No ale są przy okazji wysilone, mają turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk i rozwiązania typu kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą...Niewłaściwie traktowane w okresie dotarcia żrą olej już przy niskich przebiegach. Niby te na paskach są ok, ale czas pokaże. Dlatego jeśli pisać się na coś takiego to wyłącznie od nowości i na gwarancji producenta. Bardzo możliwe, że sam przetestuję na sobie TSI, kumpel mechanik skwitował to twierdzeniem, że najwyraźniej mam za mało wrażeń w życiu :D
Bierz Megankę, jeśli Ci się podoba :ok:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna