Renault Megane 4 czy VW Golf 7 FL ?

21 Mar 2017, 09:51

Hej, mam wielki dylemat. Otóż zamierzam kupić nowy samochód, mój pierwszy nowy, wymarzony z salonu i zastanawiam się nad 2 opcjami:
1. Renault Megane 4, kombi, 1.2 TCE, 130km, manual
2. VW Golf 7, kombi, 1.4 TSI, 125 km, manual

Która opcja jest wg Was lepsza? Cenowo wychodzi nieco drożej Golf, dodatkowo sam design auta wydaje się być bardziej przestarzały, ale z kolei wersja po liftingu jest już odmłodzona i całość pomimo klasycznego charakteru jest OK. Z kolei Renault wygląda bardzo atrakcyjnie, ale nie wiem czy będzie to dobry wybór. Do tej pory jeździłem VW Passatem B6 i byłem zadowolony. Renault mocno kusi, Golf też... które auto byście wybrali?
teddy1987
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 23 02 1987
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: VW Passat

21 Mar 2017, 10:06

Jeśli nie chcesz tym jeździć długo po skończeniu gwarancji, to Renault będzie "pewniejsze", z TSI nadal nie wiadomo jak to będzie jeździło za 5 lat. Niby poprawiają itp, ale nic nie wiadomo.

Jeśli nie chcesz długo jeździć, to wybierz to co Ci się podoba.

A przede wszystkim, jedź do salonu i zrób JAZDĘ PRÓBNĄ! To jest konieczność, musisz się przejechać, bo autem się jeździ, a nie na nie patrzy. ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Mar 2017, 10:09

Dzięki za podpowiedź. Autem zamierzam jeździć 6 lat (na taki okres czasu będzie leasing).
teddy1987
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 23 02 1987
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: VW Passat

21 Mar 2017, 10:12

Szczerze to kupuj to w czym się będziesz lepiej czuć i co CI się bardziej podoba, bo o trwałość nie ma co się rozwodzić skoro masz gwarancję.
Jedyna sugestia to, że downsizingowe silniki benzynowe ostatnio lepiej wychodziły Renault.

W Golfie VII po fl będzie 1,4 TSI? bo miał być zastąpiony 1,5 TSI.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Mar 2017, 10:13

Też tak czytałem, ale znalazłem jeszcze silnik 1.4 w wersji po FL
teddy1987
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 23 02 1987
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: VW Passat

21 Mar 2017, 10:15

Niby lepiej wychodziły w Renault, ale ten motor 1.2 TCE 130km chyba pali nieco więcej od 1.4 TSI 125km, a miesięcznie robię około 2000km. Byłbym zdecydowany na Golfa gdyby nie to, że Renault wygląda tak dobrze... ;)
teddy1987
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 23 02 1987
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: VW Passat
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SKODA Octavia uzyskała 5 gwiazdek w testach Euro NCAP
    Nowa SKODA Octavia uzyskała 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. "Bezpieczeństwo jest dla marki ŠKODA priorytetem. Odzwierciedleniem tego jest nasz najnowszy model. Naszym celem było stworzenie samochodu, ...
    Nie bój się odebrać kluczyków
    Często wahamy się lub nie chcemy reagować, gdy widzimy, że ktoś z naszych bliskich chce wsiąść za kierownicę po tym, jak spożywał alkohol. Jednak pamiętajmy, że kierowca pod wpływem alkoholu zawsze stanowi zagrożenie i może ...

21 Mar 2017, 10:18

1. Spalanie masz tylko w tabelce
2. Rzeczywiste spalanie to całkiem co innego i bardziej zależy od Ciebie (jak jeździsz)
3. ok. 0,5l robi aż taką różnicę? (nie sądzę aby było więcej pomiędzy tymi silnikami w podobnych warunkach)

Jeździłeś już nimi?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Mar 2017, 10:23

Jeździłem póki co Megane z tym silnikiem, zbiera się dobrze, samochód jest świetnie wyciszony i nowoczesny. Golfem też jeździłem, ale tylko dieslem, więc ciężko mi porównać, muszę wybrać się w takim razie na jazdę próbną z silnikiem TSI. Hmm.. może faktycznie masz rację, że 0,5 litra nie robi różnicy, czyli osobiście wybrałbyś Renault?
teddy1987
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 23 02 1987
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: VW Passat

21 Mar 2017, 11:45

Golf minimalnie będzie dynamiczniejszy, ale bez jakiś znaczących różnic.

Ogólnie to Ci powiem, że te autka z tymi silnikami jadą jako tako, bez szału, poziom 15 letnich kompaktów. A dlaczego? Auta ciągle rosną i tyją.

Osobiście gdybym brał nowe autko to chciałbym coś, co jedzie ;) 1.4 TSI w mocniejszym wariancie byłby znacznie lepszy i przyjemniejszy.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Mar 2017, 12:13

Oglądałem jeden i drugi, przy czym jazdę próbną odbyłem jedynie Golfem 7(wersją przedliftową 1.4 TSI 150KM z DSG i poliftem z tym samym silnikiem z manualem). Megane ma sensowny silnik dopiero w wariancie GT, ale aż 205 koni nie potrzebuję na dojazdy do pracy :D
Golf bije Megane na głowę poziomem wykończenia wnętrza, spasowania, doborem materiałów, dbałością o szczegóły. Dodam, że Megane bije w powyższych aspektach na głowę moją Hondę :wink:
Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy - REWELACYJNE wyciszenie (to szokujące jak bardzo motoryzacja poszła w tym aspekcie do przodu), nawet na 17tkach i z utwardzanym zawieszeniem bardzo komfortowe, świetne audio. Autko nie zachęca do szaleństw, aczkolwiek zbiera się znakomicie (z pewnością nie jest to poziom 15letnich kompaktów jak napisał galakty...) - kompletnie nie czuć rozwijanej prędkości (lekkie muśnięcie gazu i już mamy maksymalną, dopuszczalną w mieście prędkość, o czym dowiadujemy się z prędkościomierza, bo wydaje nam się, że jedziemy 20 km/h). Układ kierowniczy raczej leniwy, mało bezpośredni (dla mnie wada), autko nie angażuje zbytnio kierowcy w jazdę, po prostu się tym płynie, szczególnie w połączeniu z DSG, które robi za nas wszystko.
Osobiście nie do końca mi to odpowiada, bo lubię prowadzić, a odnoszę wrażenie, że Golf jest w tej wersji autem dla osób, które za prowadzeniem nie przepadają. Brakuje mi tu drugiej "twarzy", odrobiny szaleństwa (w moim przypadku byłoby to przejście ze skrajności w skrajność- Civiciem nie da się jeździć wolno, bo taka jazda zwyczajnie męczy). Ogólnie cholernie trudno kupić nowy samochód.
Oba auta będą miały problem, żeby przejechać bezusterkowo 6 lat, więc polecam rozszerzenie ochrony gwarancyjnej na cały okres leasingu.
Według mnie - bierz Golfa 7, ale w 150-konnnej wersji 1.4 TSI (broń Boże 1.5 TSI, którego skomplikowanie przeraża).
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

21 Mar 2017, 12:16

łysy30 napisał(a):(z pewnością nie jest to poziom 15letnich kompaktów jak napisał galakty...)


Ale ja mówiłem o tej słabszej wersji... ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Mar 2017, 12:21

Dziękuję za podpowiedź :) Nie jestem w stanie do końca zgodzić się z tym, który samochód jest lepiej wykończony. Zastanawiam się nad Megane w wersji wyposażenia Intens, a tam mamy już ekoskórę na siedzeniach i moje wrażenie było bardzo pozytywne po krótkim teście tego auta właśnie w takim wyposażeniu. Na Golfa w wersji highline mnie raczej nie stać, a comfortline nie zachwyca fotelami i wnętrze prezentuje się raczej mało atrakcyjnie by nie powiedzieć przestarzale, ale to może też kwestia gustu :)
teddy1987
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 23 02 1987
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: VW Passat

21 Mar 2017, 12:24

Najważniejsze to to, żeby Tobie się podobało.

Ale co do silników, to musisz się przejechać kilkoma wersjami, w Megane niestety ten silnik jest taki sobie, ale potem jest dużo dużo nic i dopiero jakiś gigant. W Golfie lepiej, bo masz mocniejszą wersję 1.4 TSI, która jest już całkiem porządna.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Mar 2017, 12:38

A jaki masz budżet? W VW już po przekroczeniu progu salonu zaoferowali mi rabat na Highline (bo o tej wersji pisałem - w sumie nawet nie wiem jak wygląda wnętrze w Comfortline) na poziomie ok. 9k, a był to dopiero początek rozmowy.
Oczywiście wygląd to kwestia gustu - sam wiesz co Ci się najbardziej podoba.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

21 Mar 2017, 12:42

Mój budżet to +/- 90 000zł brutto, w Renault utargowałem rabat na poziomie 7500 zł brutto i fajnie wyposażony Intens chcą mi sprzedaż za 87 500 zł brutto. Na pewno nie chcę zamawiać auta na życzenie, bo musiałbym poczekać jakieś 3-4 miesiące. Zakładając, że stoi w salonie Golf na sprzedaż za 100 000zł brutto to wg Ciebie jest szansa na obniżenie ceny do 90 000zł? Muszę się tam wybrać jak najszybciej ;)
teddy1987
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 23 02 1987
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: VW Passat