Renault Megane I facelif - silnik łapie zawiasy.

23 Paź 2014, 09:02

Witajcie.
Mam pewien problem ze swoją renówką.
Otóż mój problem wygląda następująco.
Rano uruchamiam samochód, odpala za pierwszym razem.
Ruszam. Jedynka, dwójka, trójka i zaczyna się problem.
Wciskam gaz do "dechy" żeby przejść na czwórkę. Nabiera obrotów lecz po chwili łapie jakby zawiasy... pomimo wciśniętego gazu do oporu, auto ucicha, zmniejszają się obroty, nie reaguje na dodawanie gazu. Trwa to mniej więcej sekundę, może dwie.
Następnie budzi się, coś jakby się odblokowywało, dostaje kopa (ze względu na wciśnięty pedał gazu) obroty wzrastają. Za niedługą chwilę sytuacja się powtarza. Dzieje się tak kilka razy (co najmniej 5) podczas jazdy, po czym "zawiasy" ustępują. Gdy auto się "rozrusza", nawet po kilku godzinnej przerwie i wyłączonym silniku, problemu nie ma.
Jednak na następny dzień, sytuacja się powtarza.
Mam wrażenie jakby, albo przez te sekundy brakowało mu paliwa, albo świeca nie podawała iskry.
Oczywiście, po moich podejrzeniach, postanowiłem wymienić wszystkie świece. Jak postanowiłem tak zrobiłem. Jednak sytuacja nadal się powtarza.
Teraz moje podejrzenia skłaniają się w kilku kierunkach.
Pierwsze co przyszło mi na myśl, to filtr paliwa, który mógł się zapchać, ponieważ auto parę razy jechało na rezerwie (nigdy jednak nie brakło paliwa).
Kolejna opcja to przepustnica.
A może jednak problemem są przewody paliwowe, albo jeden, który jest zapchany i blokuje przepływ paliwa. Tyle że to mało prawdopodobna opcja, bo nawet jakby się coś "zapchało", to ten paproch po odblokowaniu, już by przepadł.
Niestety taka sytuacja powtarza się już około 5 miesięcy...
Mechanik oczywiście, żeby stwierdzić co się dzieje, musi porozkręcać wszystko i szukać w środku, co oczywiście wiąże się z kosztami. Pewnie tego nie uniknę, ale chciałbym wiedzieć wcześniej, co to może być? Czy moje przypuszczenia są poprawne, czy może jednak jest to coś innego, o czym nie wiem? Macie jakieś propozycje? Proszę o pomoc.
KonradD555
Początkujący
 
Posty: 64
Zdjęcia: 110
Miejscowość: Sandomierz
Prawo jazdy: 14 12 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A4 B5 Avant
Silnik: 1.9 TDi 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

24 Paź 2014, 15:06

Tak, zanim cokolwiek zacznie ktokolwiek rozkręcać, do sprawdzenia jest oprzyrządowanie, przede wszystkim czujniki. Potem zasilanie, potem elektryka. Moim zdaniem przepustnica, albo któryś czujnik. Ewidentnie problem dotyczy jazdy na tzw ssaniu, czyli wzbogaconej mieszance. Potem problem znika, odpowiedzialny więc będzie element dotyczący jej tworzenia. Dobrze by było sprawdzić auto podpinając je pod interfejs OBD
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Auto: Honda
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Linie na drodze - nie dla ozdoby!
    Przekraczanie linii ciągłej pojedynczej lub podwójnej na zakręcie, w pobliżu skrzyżowania czy podczas wyprzedzania to częste zachowania na polskich drogach, mimo że utrzymanie swojego toru jazdy jest jedną z podstawowych ...