Renault Megane III - Stukanie i wyciek przy hamowaniu na wstecznym

13 Cze 2018, 23:58

Witam. Dopiero co przesiadłem się do Megane (rocznik 2009, samochód rodzinny), więc nie znam go jeszcze i nie wiem czy ten typ tak po prostu ma, czy może coś się dzieję (chociaż potencjalne wycieki nie napawają mnie optymizmem).

Objawy zauważyłem podczas parkowania na parkingu podziemnym.

Wjeżdżam na miejsce parkingowe, cofam, żeby poprawić i w momencie wciśnięcia hamulca (tylko na wstecznym) słyszę lekkie stuknięcie - ale tylko raz, jeśli przejadę kolejne parę metrów na wstecznym i znów zahamuje to stuknięcia nie ma. Pojawia się tylko jeśli pojadę w przód, zahamuję, znów wsteczny i znów hamowanie - stuk.

Drugi objaw to wyciek, który zauważam na trasie tego cofania. Co ~1m małe kropelki - rzucają się w oczy bo dookoła sucho. Podczas postoju ani jazdy do przodu nic nie cieknie, tylko podczas cofania.

Sprawdzałem poziomy płynów i wszystko jest na miejscu, więc albo cieknie na tyle mało, że nie da się zauważyć, albo cieknie coś czego nie mogę sprawdzić pod maską (jak nietrudno się domyślić, nie jestem ekspertem w dziedzinie motoryzacji).

Moje pytanie, bo nie oczekuję idealnej diagnozy przez Internet, czy to może być coś poważnego i mam jutro gnać do mechanika, czy mogę spokojnie poczekać około miesiąca aż będę w rodzinnej miejscowości (gdzie mam zaufanego mechanika)?
ngr
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 26 08 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Megane III
Silnik: 1.6 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

14 Cze 2018, 08:15

Co do stuków to do głowy mi przychodzi luz na wahaczu.

Co do wycieku to nie powinno mieć znaczenia czy jedziesz do przodu czy do tyłu. Jakby wyciek był z hamulca to by Ci się zapowietrzył. Sprawdz dokładnie skąd ten wyciek. Jak Ci jeszcze raz pocieknie to po pierwsze sprawdz skąd a po 2 weź na palec i zobacz konsystencje tego płynu bo wydaje mi się że to skraplająca się woda z klimatyzacji
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Cze 2018, 08:31

Stuknięcia mogą być też spowodowane luzem na półosiach lub na jednej z nich. Tylko wtedy raczej stuknięcie powinno występować po zmianie kierunku jazdy i ruszaniu a nie podczas hamowania ale sprawdzić nie zaszkodzi.

Co do wycieku to również myślę tak jak @Kao że to woda z klimatyzacji, możesz to prosto sprawdzić. Jadąc do przodu możesz nie zaobserwować tego na krótkim dystansie prędzej jak by samochód chwilę postał z włączona klimą.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q5 hybrid quattro
    Q5 hybrid quattro, pierwszy model hybrydowy Audi, został skonstruowany jako wysokowydajna hybryda równoległa. Tak jak i w dwóch innych hybrydowych modelach Audi, pojazd napędzają: silnik 2.0 TFSI o mocy 155 ...
    Koenigsegg Agera RS - wyjątkowy samochód
    Koenigsegg Agera RS to wyjątkowy samochód produkowany przez szwedzką markę Koenigsegg. Jest to jednen z najszybszych samochodów na świecie, zaprojektowany z myślą o oferowaniu niezapomnianych wrażeń z jazdy. ...